کد خبر 1108955
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
صادرات نفت عربستان به کمترین رقم طی ۱۸ سال گذشته رسید

صادرات نفت عربستان در ماه ژوئن ۱۷.۳ درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافت و به ۴.۹۸ میلیون بشکه در روز رسید.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اطلاعات رسمی نشان می‌دهند صادرات نفت خام عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده نفت جهان، در ماه ژوئن به پایین‌ترین رقم طی 18 سال گذشته رسیده است.تقاضای جهانی برای نفت هنوز هم به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا در سطح پایینی قرار دارد.

 صادرات نفت عربستان سعودی در ماه ژوئن 17.3 درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافت و به 4.98 میلیون بشکه در روز رسید. طبق اطلاعات سازمان مشترک آمار عربستان (جودی)، این سطح از صادرات کمترین رقم حداقل از ژانویه 2002 است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: از عربستان و روسیه تشکر می‌کنم

فرصت طلایی ایران برای انتقال گاز ترکمنستان و آذربایجان

  آمار رسمی نشان می دهد عربستان سعودی در ماه ژوئن 6.08 میلیون بشکه در روز نفت و محصولات نفتی صادر کرده که 18.7 درصد کمتر از 6.08 میلیون بشکه در روز صادر شده در ماه مه است. ذخایر نفت خام عربستان سعودی 5.8 میلیون بشکه افزایش یافته و به 153.35 میلیون رسیده است.

با باز شدن تدریجی اقتصاد ها در سراسر جهان و برداشته شدن محدودیت ها، نگرانی در مورد عرضه بیش از حد نفت از بین رفته و قیمت نفت خام برنت نسبت به ماه آوریل افزایش یافته است ولی هنوز هم 32 درصد کمتر از ابتدای سال جاری میلادی و آغاز بحران کروناست. قیمت نفت خام برنت در ماه آوریل به پایین ترین رقم طی دو دهه گذشته رسیده بود.

 سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش طی ائتلافی با عنوان اوپک پلاس اعلام کردند کاهش تولیدی که از ماه مه آغاز کرده‌اند در ماه‌های اوت و سپتامبر بیشتر می‌شود تا سقوط تقاضای جهانی برای نفت را جبران کنند.

 تولید نفت خام عربستان 12درصد در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافت و به 7.48 میلیون بشکه در روز رسید.

 اطلاعات وب سایت جودی نشان می دهد کل تقاضای محصولات نفتی در عربستان در ماه ژوئن 330 هزار بشکه در روز افزایش یافته و به 2.16 میلیون بشکه رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس