1583593893171630400.jpg

آنکارا باز هم از توافق آتش بس سوء استفاده کرد و با ماجراجویی های جدید به دنبال جبران شکست های سنگین تروریست ها و ترمیم خطوط دفاعی آنان در مناطق اشغالی شمال غرب سوریه است.

به گزارش مشرق، از شمال غرب سوریه خبر می رسد، گروهک های تروریستی مورد حمایت ترکیه همچنان توافق آتش بس را در محورهای مختلف نقض می کنند و در روزهای گذشته چندین مرتبه مواضع نیروهای سوری را هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی روز جمعه (شانزدهم اسفندماه) به شهرک «دادیخ» در جنوب شرق استان ادلب هجوم آوردند که با واکنش قاطع مواجه شدند؛ روز شنبه نیز مواضع نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف ۶ مرتبه هدف حملات خمپاره ای قرار گرفت.

روز یکشنبه (نوزدهم اسفنده ماه) نیز گروهک های تروریستی توافق آتش بس را در شمال شرق استان لاذقیه، شمال غرب استان حلب و مناطق اشغالی استان ادلب به ترتیب، ۴، ۳ و یک مرتبه نقض و به مواضع نیروهای ارتش سوریه حمله کردند.

همزمان با نقض توافق آتش بس از سوی گروهک های تروریستی، ارتش ترکیه دهها تن از نظامیان خود را به همراه ۱۰۰ تانک، خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی دیگر از جمله سکوهای پرتاب موشک، راکت و ... به مناطق اشغالی استان ادلب اعزام کرد.

خبرها حاکیست، کاروان ارتش ترکیه از گذرگاه مرزی «کفرلوسین» در شمال غرب استان ادلب وارد مناطق اشغالی شده است؛ به گفته منابع میدانی، دولت ترکیه در سه روز گذشته بیش از ۴۰۰ خودروی نظامی، زرهی و تانک را به خاک سوریه انتقال داده است.

به گزارش مشرق، دولت ترکیه در تلاش است از توافق آتش بس به بهترین شکل ممکن استفاده کند و گروهک های تروریستی مورد حمایتش که فرصت تنفس و بازیایی قدرت را به دست آورده اند به انواع و اقسام تجهیزات نظامی مجهز کند.

براساس اطلاعات به دست آمده، دولت و ارتش ترکیه تاکنون حدود ۳ هزار و ۳۰۰ خودروی نظامی، نفربر و تانک و تجهیزات نظامی دیگر را وارد مناطق اشغالی شمال غرب سوریه کرده تا گروهک های تروریستی را نجات دهد که ناکام مانده است.

به گفته منابع میدانی، شمار نظامیان اشغالگر ارتش ترکیه که وارد مناطق اشغالی در استان های حلب، ادلب و حماه شده اند به حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است اما این لشکرکشی مانع از پیشروی های نیروهای ارتش سوریه در ماه های گذشته نشد.

روند تحولات میدانی نشان می‌دهد، آنکارا در زمان برقراری آتش بس با تزریق نیرو و تجهیزات نظامی جدید درصدد است خطوط از هم فروپاشیده تروریست ها را ترمیم و شکست‌های آنان را در دو ماه اخیر جبران کند.

گروهک های تروریستی از اواخر آذرماه امسال تاکنون صدها کیلومتر مربع از مناطق اشغالی را در استان های ادلب، حلب و حماه از دست دادند و در حال حاضر ترکیه با برقراری آتش بس تلاش می کند برای آنان زمان بخرد تا بتوانند یک بار دیگر شانس خود را تا حد امکان برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده از جمله شهر مهم و راهبردی سراقب در شرق استان ادلب آزمایش کنند.

همزمان با تحرکات دولت ترکیه، نیروهای ارتش سوریه در خطوط تماس در حال تجدید قوا و تقویت مواضع هستند و علاوه بر این که تروریست ها را در تمامی محورها رصد می‌کنند در آماده باش کامل قرار دارند تا هرگونه حمله ای را از سوی تروریست ها با قدرت پاسخ دهند.

به گزارش مشرق، گروهی دیگر از نیروهای سوری در حال تامین امنیت و پاکسازی مناطق تازه آزاد شده از تله های انفجاری هستند و از سویی دیگر جست و جوی نقطه به نقطه برای کشف انبارهای سلاح و تونل‌ها ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه در جریان پاکسازی شهرک عنجاره در استان حلب موفق شدند پناهگاه اصلی «الجولانی» سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره (هیات تحریر الشام» را شناسایی کنند.

از مناطق اشغالی شمال استان رقه خبر می‌رسد، روند انتقال عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات از نقاط مختلف از جمله منطقه تل ابیض به مناطق اشغالی در استان ادلب توسط دولت ترکیه ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، در روزهای گذشته اختلاف ها و درگیری ها میان گروهک های تروریستی موسوم به سپر فرات در مناطق اشغالی شمال سوریه بر سر تقسیم و تصاحب غنیمت‌ها افزایش یافت و این مسئله به دردسری برای آنکارا تبدیل شد.

به گزارش مشرق، گروهک های تروریستی فیلق المجد و تیپ شمال در جریان تقسیم غنایم در روستای «کفیفه» در حومه غربی تل ابیض با یکدیگر درگیر شدند و ۶ تن از آنان به هلاکت رسیدند و همین مسئله باعث شد ارتش ترکیه مداخله و تصمیم برای انتقال تروریست ها را به مناطق اشغالی در استان ادلب اجرایی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    48 24
    مردک ، فک کرده خیلی زرنگه
    • بیخیال NL ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      0 0
      خوب شما هم میتونی فکر کنی زرنگی! مشکلش چیه؟!
  • سیاوش IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    15 18
    ییخشید برادرای واقعا عزیز سپاه و ارتش؛ به جای آمریکا فعلا کی تو دهن اردوغان می زنید؟ اینجا خاک سوریه هست. باید همش پاکسازی بشه. دوستان بدون شعار بگید تکلیف بعد از این چیه؟
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      33 17
      فعلا خود سوری‌ها می توانند کار اردوغان را به تنهایی یک سره کنند و نیازی به حضور مستقیم ایران نیست.
  • FR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    6 52
    اردوغان واقعا پوتینو خوش باورو ساده لوح گیراورده .هرزمانکه بخاد راحت گولش میزنه.نمیدونم چرا روسها مثل بعضی از به اصطلاح سیاسیون ما ساده لوحن.اززمان شورویم دائما امریکائیا کلاه سرشون میذاشتن. همونطوریکه سربعضی ازماها میزارن
    • US ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      6 5
      روسیه به ترکیه ترحم کرده.ولی این دفعه دیگه خبری نیست
  • US ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    66 74
    ارتش همیشه پیروز ترکیه افتخار جهان اسلام
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      36 59
      افتخار جهان اسلام؟هدف و نیت واقعیت از نوشتن این نظر چیه؟دخالت ترکیه در سال های اخیر به اون نحو در سوریه و بر خلاف منافع محور مقاومت در منطقه،کمک به جهان اسلامه؟ترکیه در مقابل حمله به یمن در چند سال اخیر،چه موضع گیری کرده؟ترکیه در مورد اوضاع بحرین در چند سال اخیر چه واکنشی نشون داده؟همیشه هم پیروز؟خجالت نمی کشی؟به دلیل پیروزی ارتش ترکیه بود که اردوغان اخیرا به روسیه رفت؟به دلیل پیروزی ارتش ترکیه بود که در چند روز اخیر اونقدر مناطق در سوریه آزاد شد؟بعضیا هم در این قسمت،آمار لایک و دیسلایکا به نظرات رو به صورت کاذب تغییر ندن.
    • عماد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      11 6
      البته اسلام آمریکایی منظورته دیگه؟
    • طیب شافعی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      15 6
      تفکرات یه پان ترک، به احتمال 99.9درصد هم طرفدار تراکتورسازی هستی.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      10 6
      فقط می توانم بگویم زپلشک. بوی نفاقشان همه دنیا را برداشه .اسم اسلام را از آنها بردار هر چقدر دلت خواست از آنها تعریف کن
    • رامین IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
      6 0
      این که کدوم کشور بیشتر به اصول اسلام و دستورات قران و پیامبرا عمل میکنه موضوع جالبی هستش که تو دانشگاه تهران تحقیقی در این مورد انجام گرفته جالبه که همه کورهای مسمان کافر مسیحی... در لیست هستش اولین کشور مسلمون با ردیف 37 همون ترکیه هستش دومیش مالزی با ردیف 57 ... بعدش اندونزی... جالبتر اینکه تا شماره 37 که ترکیه باشه هیچ کشور مسلمونی تو لیست نیست....
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      4 0
      آمار و تحقیقات بوزگوردی جعلی دیگه! پانترچیسم مکتب جعل و فریب و دروغ! اسلام ترکیه ای همون اسلام داعش مسلکه که نتیجش میشه بوزگوردهای مزدور وهابی حرام لقمه و تروریستهای تکفیری!
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    27 27
    اردوغان بی همه چیز فک کرده اینجام از اونجا هاییه که بتونه از همه طرف ها باج بگیره این یکیو دیگه گمونم کور خونده جنگ سوذیه داره تموم میشه و باید تموم بشه این سیاست ایرانه و خواهیم دید حرف کی به کرسی میشینه ان شاء الله
  • RO ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    27 84
    تف به شرف روسیه اگر بزاره اردوغان نقشه میثاق ملی آتاتورک گور به گور شده را در سوریه پیاده سازی کنه و مرز های خودش رو گسترش بده
  • US ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    13 10
    این چه تفاهم نامه ای هست که پوتین امضا کرده،؟! ترکیه حقه قدیمی را اجرا می کند زمان بخرد به تروریست ها و تجهیز و حمله؟!ایران و روسیه هم باید این کار را انجام دهند یک بار برای همیشه. ناله اردوغان برای آوارگان حقه بازی هست.
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    23 47
    خدا لعنت کنه این اردوغان ملعون رو...
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    4 11
    باز هم یک اشتباه و افتادن توی دام روس ها... چندبار دیگه باید این خطا انجام بشه؟ چقدر باید ایران و حزب ا... تلفات بدن تا بفهمیم این بازی چندین وچندباره اردوغان فقط برای خریدن زمان جهت تقویت جبهه النصره و باقی تروریستهاست... چرا جبهه مقاومت با یه عملیات درست راه تغذیه این تکفیری ها وقطع ارتباط شون با ترکیه رو نمیبنده؟ جنگ رو علنا ایران هدایت میکنه با کمک ارتش سوریه و حزب ا... اونوقت روسها تصمیم گیرنده نهایی میشن بدون لحاظ کردن نظر سوریه و ایران و نهایت لطفی که دارن بعد تفافق زحمت میکشن جزییات رو بعد از رسانه ای شدن به اطلاع بقیه میرسونن...
    • احسنت NL ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      1 0
      ایران در هدایت (اقتصادی , سیاسی) ملت خودشون مونده! حالا چطور دارند در مرزهای یه کشور دیگه یه ملت و دولت ورشکسته رو هدایت میکنند؟!
  • رسولی IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    4 16
    این حرام زاده ازنوکرانامریکاستکه تاوظیفشودرست.انجام نده خلاصی نداره اینهاهرجابشون عرصه براشون تنگ بشه بهرطریقی به صلحدرمیاورند تا بتواندازتجربه شکستشان پل پیروزی بسازن حالاچندنفرشهیدیاکشتهبشن اصلامهم نیست من جایه نیروهای سوری بودم امانشان نمیددادم تاازمرزبیرونشان کنم
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    23 78
    بیچاره اونایی که فکر می کنند رجب و تاتارها و القاعده حرف آدم حالیشون میشه
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      73 5
      بیچاره اونهایی که فکر میکنند پشتونها و طالبان و نژادپرستها زبان ادمیزاد حالیشون میشه
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      4 1
      چرا اونطور در این قسمت نوشتی"تاتارها"و اونی که اونطور از "نژاد پرستی"در این قسمت نوشته،تو چرا اونطور نوشتی "پشتون ها"؟هدف و نیت واقعیت از نوشتن این پاسخت چی بود؟چه ربطی داشت؟
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      10 1
      پشتونها عموزاده های شماهان خب ربطش اینه
    • ... IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      4 5
      پشتون ها و طالبان مال افغانستانه چه ربطی داشت
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
      3 0
      افغانها نتونستند حتی یک رییسجمهور انتخاب کنند دوباره بر میگردند دوره طالبانی
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    32 16
    بیچاره اونایی که فکر می کنند رجب و تاتارها و القاعده حرف آدم حالیشون میشه
  • NZ ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    4 8
    در خبر همان روز دیدار پوتین و اردوغان هم خدمتتان عرض کردم آتش بس یعنی تنفس برای اشغالگر. بطور کلی شرایط ما در مقابل دشمنان محور مقاومت چه در مورد طمع ترکیه به جهت خاکگیری از سوریه و یا محور شیطانی غربی-عبری-عربی در مورد تجزیه منطقه خصوصا ایران, ایجاب می کند که دکترین دفاعی را از حالت جوانمردی خارج کنیم و مطابق فرمت دشمن آمادگی جوابگویی سخت داشته باشیم و همینطور در مورد و استراتژی سیاسی هم باید به همین ترتیب باشد. روسیه و چین هم باید متوجه شده باشند که توطئه نهایی دشمنان بعد از تجزیه ایران خود آنها هستند.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    20 16
    ایران تو کار خودش مانده میخواد برای سوریه کاری بکنه؟فساد در دستگاه های دولتی مخصوصا قوه قضاییه بیداد میکند انوقت ایران می خواد سوریه ثبات پیدا کنه یه سری به ادارجات کشور بزنید نحوه بر خورد با مردم را ببینید انوقت از ایران به عنوان یک ناجی صحبت کنید
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      4 5
      آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه چقدره؟اگر در ایران مشکلی هم باشه دلیل بر اینه که از اوضاع منطقه کاملا غافل شیم؟ترکیه هم در داخل کشورش مشکلی نداره؟باید اینجا بشینیم و بشینیم و از اینکه بر خلاف مصالح ملی ایران هر کاری انجام بشه و قدرت هایی بر خلاف منافع ملی ایران شکل بگیرن غافل بشیم؟
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    15 10
    روسیه به هزار دلیل نمیتونه جلوی ترکیه بایسته. محاصره توسط غرب ، نیاز به حمایت مسلمانان آسیای میانه و خود روسیه و عدم درگیری با اونها که جمعیتشون در حال افزایشه، پایان دوران نفت و گاز به خاطر نفت و گاز شیل و انرژی های تجدیدپذیر و نسل ۴ و ۵ صنعت و نیاز به بازار ترکیه و مسیر ترانزیت ترکیه.
  • علی خدایی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    5 40
    این مشخص بود که عردوغان که با ادعا های پوچی که میکردند که مردم عادی ضرر میکنند بهانه های جز کمک به تروریستها بیش نیست و با سو استفاده از این نوع قضیه ها مدام به تروریستها سلاح مهمات و حتا تانک و ماشین های زرهی هایش را هم ترکیه در اختیار تروریستها قرار میدهد.و البته خودش هم پا به میدان میآورد برای یک نوع دفاعی اول تروریستها باشد که با قدرت ارتش سوریه و نیرو های مقاومت پیش نروند و ارتش ترکیه مستقیما هم در جنگ شرکت میکنند و در رسانه های ترکیه پروپاگاندای به راه می اندازند که این قدر و اون قدر ما طرف مقابل را کشته ایم .اولا پهپاد های ترکیه مداوم بر آسمان سوریه پرواز میکنند و تعداد قابل توجه ای هم بدون هیچ مانعی به راحتی پرواز میکند و حملاتی انجام میدهند باید ایران ما خودمان پدافند های هوایی لازم را بدهیم پانتسیر های روسیه بی فایده هستند
  • کارشناس IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    20 13
    ایول داری اردوغان بزن ناکارشون کن.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    3 4
    سوریه باید بسوی بسیج مردمی حرکت کند باید حقوق نیرویهای بسیج مردمی را افزایش داد اینو به مقامات برسانید- همه باید عضو بسیج مردمی میلوینی سوریه شوند مثل ونزولا بشار کی می خواهد بیدار شود
  • مجید IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    1 4
    ترکیه کشوری در حد ایران نیست این اردوغان احمق اگر ایران نبود دو قسمت شده بود کرونا در ترکیه بیداد میکنه احمقا برا اینکه کسی نفهمه نمیگن کی گندش در بیاد خدا میدونه
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
      1 0
      افغانستان دوتا رییسجمهور داره خخخخ
    • رامین IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
      2 0
      اره راس میگی اصلا نمیشه ترکیه و ایرانو مقایسه کرد
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    سیاست روس باج الکی میده همین که طرف رفت تو روئای پیروزی چنان ضربه فنی میکنه مرده هاش تو گور براش ساز بزنن
    • درسته دقیقا NL ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      1 0
      دقیقا همینه! ضربه فنی نشید از سمت روسها؟! :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس