IMG_20200226_001028_178.jpg

نیروهای ارتش سوریه با پیشروی خیره کننده در جنوب استان ادلب تلاش می‌کنند راه را برای محاصره و پاکسازی مناطق اشغالی شمال غرب استان حماه باز کنند و همین مسئله حامیان تروریست‌ها را در شوک فرو برده است.

به گزارش مشرق، هفته گذشته عملیات علیه گروهک های تروریستی در شمال سوریه تا حدودی متوقف شد اما نیروهای سوری از عصر روز یکشنبه (چهارم اسفندماه) عملیات جدیدی را در مرکز و جنوب استان ادلب (جبل اربعین و جبل زاویه) برای پاکسازی مناطق اشغالی آغاز کردند.

با آغاز عملیات در مناطق مرکزی و جنوبی استان ادلب، چند گروه از نیروهای تازه نفس ارتش سوریه با تجهیزات نظامی سنگین به مناطق درگیری از جمله منطقه «جبل زاویه» در جنوب استان ادلب اعزام شدند.

نیروهای ارتش سوریه عملیات را با پشتیبانی یگان های توپخانه، موشکی و جنگنده های روسی و سوری شروع کردند و در همان گام نخست توانستند شهرک «حنتوتین» را در محور منطقه «جبل اربعین» در مرکز استان ادلب از اشغال تروریست ها خارج کنند.

نقشه میدانی مرکز و جنوب استان ادلب در شروع عملیات

نیروهای سوری در شروع عملیات جدید، پاکسازی مناطق اشغالی را در جنوب استان ادلب در دستور کار قرار دادند و روز دوشنبه (پنجم اسفنده ماه) شهرک‌های «کفرسجنه، الرکایا، النقیر، الشیخ دامس و الشیخ مصطفی، سطوح الدیر و ارینبه و...» را در شرق منطقه «جبل زاویه» هم به کنترل درآوردند.

از صبح روز سه شنبه (ششم اسفندماه) نیروهای ارتش سوریه عملیات را با پشتیبانی یگان‌های هوایی، موشکی و توپخانه ای در محور جنوبی منطقه «جبل زاویه» در جنوب استان ادلب (حومه شمالی شهرک کفرنبوده) ادامه دادند و موفق شدند روستای «بعربو» و شهرک «بسقلا» را پاکسازی کنند

نیروهای سوری حملات گسترده‌ای را هم از محور غربی شهر معره نعمان علیه گروهک تروریستی ترتیب دادند و شامگاه روز سه شنبه پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند شهرک مهم و راهبردی «کفرنبل» را در شمال منطقه جبل زاویه (جنوب استان ادلب) از اشغال خارج کنند.

این شهرک یکی از مهم ترین پایگاه تروریست ها در جنوب استان ادلب محسوب می شود و در مسیر جاده «معره نعمان - عنکاوی» واقع شده است؛ نیروهای ارتش سوریه در ادامه هم موفق شدند شهرک های «حزارین و الدار» را به کنترل دربیاورند.

نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند از محورهای «غرب و جنوب غرب شهر معره نعمان، حومه شمال غرب شهر خان شیخون و شمال شهرک کفرنبوده» که در نقشه میدانی ذیل با شماره ۳ مشخص شده اند عملیات پاکسازی جنوب استان ادلب که منجر به تامین امنیت منطقه مهم و راهبردی «جبل زاویه» و آزادی کامل جاده «معره نعمان - عنکاوی» می شود را تکمیل کنند.

با پاکسازی شهرک های اشغالی در این سه محور، جنوب استان ادلب به طور کامل امن می شود و فشار بر تروریست ها در دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه از محور شرقی چند برابر افزایش می یابد.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، نیروهای ارتش سوریه درصدد هستند با پاکسازی کامل مناطق اشغالی در «جبل اربعین و جبل زاویه» در مرکز و جنوب استان ادلب، تروریست ها را در شمال غرب استان حماه دور بزنند و شبه محاصره کنند.

نیروی های سوری در ماه ها و سال های گذشته چندین مرتبه تلاش کردند شمال غرب استان حماه به ویژه منطقه دشت الغاب را از اشغال تروریست ها خارج کنند اما بافت جغرافیایی و اشراف گروهک های تروریستی مانع از به سرانجام رسیدن عملیات ها شد.

با امن شدن کامل مناطق مرکزی و جنوبی استان ادلب، نیروهای ارتش سوریه از محور جنوبی نیز به ورودی شهر ادلب (آخرین مرکز تجمع تروریست ها در خاک سوریه) می رسند و ارتباط گروهک های تروریستی را در این محور به طور کامل قطع می کنند و همچنین «جاده معره نعمان - عنکاوی» امن می شود.

رسیدن نیروهای سوری به ورودی دشت «الروج» از محور جنوبی نیز یکی دیگر از نتایج پاکسازی مناطق مرکزی و جنوبی استان ادلب (آزادی سازی جبل اربعین و جبل زاویه) است و شهر راهبردی «اریحا» که دروازه جنوبی شهر ادلب در آستانه پاکسازی قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، با تصمیم دولت سوریه برای پاکسازی مناطق مرکزی و جنوبی استان ادلب، ماجراجویی های آنکارا برای حمایت از تروریست ها افزایش یافته و در روزهای اخیر چند کاروان دیگر از نیروهای و تجهیزات نظامی ارتش ترکیه به سمت مناطق اشغالی (جبل زاویه) فرستاده شد که البته با واکنش قاطع جنگنده های روسی و سوری مواجه شد و در چندین مرحله این کاروان های نظامی هدف قرار گرفتند تا پیامی واضح برای دولت ترکیه ارسال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    78 5
    معنای وجود نقاط مراقبت نیروهای ترکیه در مناطق آزاد شده چیست؟ یعنی پس از آزادسازی و پاکسازی از تروریستها هنوز ارتش ترکیه در آن نقاط مستقر و پایگاه مراقبت دارد؟
    • سعید IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      36 7
      فعلا تو پایگاهاشون حبسن تا بعدا تکلیفشون معلوم بشه.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      اسکول های مشرقی چه تابلو لایک میدن البته چون سایت خودشونه سایت ملتی یا مردمی که نیست که همه مشارکت داشته باشن یه چند تا اسکول اراجیف باف خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      36 7
      ارتش سوریه و مقاومت خوب میداند ماهی چطور بدام بندارد و صید کند 12 پست دیدبانی ترکیه در صورت حمله گسترده به ارتش سوریه در محاصره و در شرف قلع قم قرار میگیرد که شامل صدها سرباز ترکیه ای است .این برگ برنده در دست ارتش سوریه است که اردک خان جرات حمله ندارد در صورت حماقت کشتن سربازان در محاصره کاری بسیار ساده است
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      5 48
      ۱۷:۳۰ لنگی بازم سوزشی شدی
  • گمراهان زمان IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    36 13
    برگردید به راه مستقیم لااقل اگر بر نمی گردید به اسلام
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      56 11
      البته راه مستقیمی غیر از راه اسلام نداریم
  • طرفدار تورکیه IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    کشور سوریه وجود خارجی ندارد و همه اش مال امپراطوری کبیر تورکیه عثمانی است و باید برگرد زیر سلطه سلطان رجب اردوغان
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      19 9
      این سلطان ملعون غلط کرده با ارتش ترکیه ای که حامی تروریست است اردوغان سلطان نیست و نه ترکیه امپراطوری کبیر عثمانی بلکه اردوغان حامی تروریست است و غده ای است سرطانی وحتی بدتر از ویروس کرونا
    • علی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      21 9
      امپراتوری و کشور عثمانی هم وجود خارجی نداره چون تنها یک استان کوچک از ایران بزرگ بوده و باید به ایران برگردانده شود.
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      13 6
      همین سلطان رجب رو همونطوری که نگذاشتیم در جریان کودتا سقوط کنه، اگر بخواهیم یه کاری می کنیم توسط خود تورچیه کله پا بشه.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      16 7
      زر نزن خود ترکیه وجود خارجی نداره واز اشغال سرزمینهای یونانیها و ارمنی ها و ایرانی ها بوجود اومده
    • US ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      96 18
      ترکیه هم خاک ایران و آریایی ها هست،
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      69 4
      تو حرف نزنی کسی نمیگه لالی ها پس سکوت کن
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      84 11
      چیزی به اسم طورچیه وجود خارجی نداره.این مناطقی که الان کشور جعلی طورچیه اسمگذاری شده همشون یک ساتراپی کوچک از امپراطوری بزرگ هخامنشیان بوده که به زودی به مام میهن برمیگرده.
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      35 9
      بله!!!!! حتما ایران هم جز امپراتوی عثمانی هست.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      87 12
      خطاب به آقا یا خانم طرفدار ترکیه مطمئن باش همین آقایی که سلطان نامیده ای(در اصل نوکر آمریکا و غرب و صهیونیسم) اگر ذره ای احساس قدرت بکنه به مرزهای ما هم تعرض خواهد کرد پس باید این توطئه در نطفه خاموش کرد وگرنه دامن گیر همه منطقه میشه
    • h DE ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      16 9
      زرشک بابا . شما ترکیه ای های احمق اصلا معنی تاریخ را می دانید ؟ کشور جعلی ترکیه قسمت کوچکی از خاک ایران است چه برسد به سوریه .
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      17 6
      ترکیه خودش خاک ایرانی ها و ارمنی ها و یونانی هاست. ترکیه حتی اسمش هم صد سال پیش اختراع شده! سوریه اما از نام باستانی سرزمین آسور یا آشور برگرفته شده که قدمتی چند هزار ساله داره. عثمانی هم یک امپراتوری جعلی بود که توسط غربی ها و اعراب ازبین رفت. اگه میخواید عقدتون رو خالی کنید برید سراغ غربی ها همونهایی که نقشه ی تجزیه ی عثمانی رو کشیدن و عملیش کردن. ولی جرئتش رو ندارید نه؟؟ فقط سراغ کشوری میرید که ضعیف گیر بیارید و ناامن شده باشه! درست عین داعش و گروه های تروریستی انگل. حالا فعلا بچشید طعم شکست و ذلت رو. ادامه اگه بدید بدتر از اینها سرتون خواهد اومد
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      12 5
      سلطانتونم دیدیم ، چجور ی هفته تحریم شد سرقضیه کشیش امریکایی ، فقط ی هفته دوام اورد
    • حججی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
      1 0
      داداش ، خوده ترکیه مال ایران بوده ، کجای دنیایی تو ، بیخیال ،،، شتر در خواب بیند پنبه دانه . کار دنیا به جایی رسیده که ترکیه میگه سوریه وجود خارجی نداره . خخخخخخ از ادلب برید بیرون ، وگرنه تیکه بزرگه گوشتونه
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    9 13
    بووووووو نمنه دی؟ هننن؟
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    67 10
    خب خدا رو شکر ادلب هم داره آزاد می شه..
  • خلیلی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    66 15
    انشاالله با قیچی برگردونی که ارتش زده تومار تروریستها در جبل زاویه و دشت الغاب بسته میشه و دور زدن ارتفاعات کوبانی تسلط ارتش را بر این کوهها تسهیل و انجا را گورستان تروریستها خواهد کرد.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      72 8
      اصلا به تو ربطی نداره که خوشحال بشی یا نشی!
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      1 2
      جناب بی ربطی ، سرنوشت ملل مقاومت به هم گره خورده ، بی احساسها خارج دایره اند
  • تورک IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    84 10
    با پیشروی ارتش سوریه و از اشغال دراومدن خاکش من خوشحال میشم
    • علی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      5 61
      هرگز همچین اتفاقی نمی افته
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      12 4
      جناب علی هرگز رو از کجا آوردی ؟ دست خدا برتر از همه دستهاست
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 8
    ادلب بعد از ازادی به چه دردی میخوره؟
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      3 1
      به درد مردمش ، و البته ادلب محل تلاقی راههای مهمی است ، منطقه ای حاصل خیز و گویا نفتی هم . راه مهم ارتباطی حلب به دمشق و حلب به لازقیه از این استانه
  • علی خدایی GB ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    8 5
    مشرق وقتی مقامات و کارشناسان ترکیه را که ببینید همش میگویند که خاک سوریه در گذشته خاک عثمانی بوده و عردوغان خائن به این خاطر به خاک سوریه حمله کرده و بعلاوه از تروریستها حمایت میکند.و تجهیزات زرهی و سلاح ها به تروریست ها میدهند و جالبه به تروریستها آتش بس میخواهد این عردوغان خائن همش به تروریستها کمک میکند
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    1 1
    یه مطلبی با این عنوان مرگبارترین بیماری‌های جهان در کجا تولید و تکثیر می‌شوند؟ +تصاویر و فیلم تو آرشیوت داری دوباره بگذار صفحه اولت.....25 اسفند 93
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    44 2
    تمام ذهنم به آزادی سوریه است.
  • حسین IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    33 9
    تلاش همه نیروها درخطوط حمله که از روی نقشه با فلش شماره گذاری شده اهمیت دارد اما حرکت نیروهای 1و2ازسمت شمال وحرکت نیروهای 4 در ایجاد وتکمیل حلقه محاصره تروریستها با اهمیت تراست که البته به خصوص 4که نیاز به پشتیبانی دارد.تا کار را درزمان کمتری تمام کنند.
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    30 3
    نقشه ها خیلی خوب و واضح است دستتون درد نکنه تشکر
  • علی زاده IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    3 7
    شما بهتراست به فکرمملکت خودمان باشیم آنقدرمشکلات هست تا بریدبشاراسد
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      4 1
      امنیت با ایستادن کنار مرز و سواجدایی حاصل نمی شود ، حتی سردمدار تروریستها هم سعی می کنه برای تجاوزش و ظلمش رفیق پیدا کنه ، ما برای امنیتمون چرا با دوستانمان همکاری نداشته باشیم ؟
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    5 4
    خدایا خائنین به ملت سر بلند ایران و تمام سرزمینهای اسلامی را نابود بفرما .
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      1 3
      الهی آمین
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    5 2
    نقشه های مشرق خوبه ولی نقشه ی جهان اسلام انصافا بسیار عالییست وگزارشات جنگی دقیق وزنده وافعا دستشون درد نکنه برای امثال ما که دلمون تو سوریه پیش جبهه مقاومت وارتش سوریه هست خبرای دقیق ودرستی میدهد امیدوارم لیاقت داشته باشیم ما هم در کنار مظلومان جهان وایستیم
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      2 3
      اسکول معلوم نیست پشتت به کجا گرمه ! واقعا که تهی مغزی
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    3 7
    این روزاشما در چه فکری هستید مردم در چه فکری.خدایا
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    4 5
    سلام ترکیه تا به حال چند بار از این غلطها کرده از رو نمیره۹۹
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    3 1
    مردم چه فکری هستن؟ اگه منظورت کوروناست امثال شما بزرگ نکنن چن روزه کنترل میشه این هم یک بیماریست مثل بیماری های دیگه ،وبا تلاش مسولیین چن روزه بر طرف میشه تو نمی خواد فکر مردم باشی داداشی
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    3 0
    مشرق جان آیا شهر (نیرب) را ارتش سوریه از دست داده توی این چند روز؟؟؟
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    17 4
    اقا جون ..اریایی وجود خارجی ندارد اریایی ساخته وپرداخته تفکرات نژادپرستی فاشیستی دوران پهلوی هست .ما باید تحریف وجعل تاریخ را به ملت بگیم ...بروید تخقیق کنید اریایی مفهوم نژادی نیست سرکاریم ...
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      7 51
      اما نژاد مغول وحشی و ایغور و.چچن بودن شذه افتخار ؟
  • س خلیلی هستم IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    4 5
    سلام ودوردپاک به روان عزیزان جبهه مقاومت ودلیر مردان سوریه بتازید براین کفار ازخدابیخبر وحرامزاده اجرشما بافاطمه زهرا خداوند باشماهست انشاءالله ومن الله توفیق
  • عدی IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    1 2
    ای خدای بزرگ وهابیون کی میخواهند بفهمند زینب حسین (ع) شرف حضور دارند مگر در قران نمیفرمایید هیچ دستی بالاتر از دست خداوند نیست و حقیقت است لبیک یا زینب یا حسین(ع) لبیک یا خامنه ای ویا شهیدان خصوصا حاج قاسم
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    1 3
    اردوغان یک فرصت طلب هست که احساس ابر قدرتی میکنه وهم از توربه می خوره هم از آخور.....رفاقت با اینها خطرناکه
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    1 1
    ترکیه سگ کی باشه خردوغان
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 0
    به زودی شاهد حمله از شرق و جنوب و غرب به ادلب خواهیم بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس