1.jpg

رئیس جمهور ترکیه ۸ سال قبل احیای امپراتوری عثمانی را در سر می پروراند اما حالا تمام توانش را برای نجات گروهک های تروریستی در معدود مناطق اشغالی شمال غرب سوریه به کار گرفته است.

سرویس جهان مشرق؛ نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای روسی از اواخر آذرماه امسال مرحله نخست عملیات پاکسازی مناطق اشغالی شرق و جنوب شرق استان ادلب را آغاز کردند.

همزمان با پیشروی ها در محور جنوب شرق و شرق استان ادلب، نیروهای سوری و مقاومت از دهم بهمن ماه حملات گسترده ای را برای آزادسازی مناطق غرب و جنوب غرب استان حلب و حومه غربی شهر حلب انجام دادند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در جریان عملیات در استان های ادلب و حلب موفق شدند صدها شهرک، روستا و ارتفاع را با مساحت حدود ۲ هزار کیلومتر مربع از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

پاکسازی شهرهای مهم و راهبردی معره نعمان و سراقب و تامین امنیت بزرگراه بین المللی دمشق - حلب یکی از اصلی ترین اهداف عملیات در محور جنوب غرب و غرب حلب و جنوب شرق و شرق ادلب بود که با موفقیت به اتمام رسید.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از پاکسازی محورهای جنوب غرب و غرب استان حلب و مناطق شرقی و جنوب شرقی استان ادلب، مرحله دوم عملیات را با هدف پاکسازی مناطق اشغالی جنوب استان ادلب و شمال غرب استان حماة علیه گروهک تروریستی آغاز کردند.

نیروهای سوری و مقاومت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند منطقه جبل زاویه را در جنوب استان ادلب به همراه بخش های وسیعی از دشت الغاب در شمال غرب استان حماه از اشغال تروریست‌ها خارج و از محور جنوبی به بزرگراه لاذقیه - حلب نزدیک‌تر شوند.

دولت ترکیه در جریان درگیری های اخیر به شکل بی سابقه ای از گروهک های تروریستی حمایت کرد و حتی هزاران تن از نیروهای ارتش خود را به میدان آوردن تا مانع از پیشروی نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت شود اما ناکام ماند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ارتش ترکیه از زمان شروع درگیری‌ها تاکنون بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ خودروی نظامی، نفربر و تانک و تجهیزات نظامی دیگر را به مناطق اشغالی شمال غرب سوریه وارد کرده اما باز هم به نتیجه دلخواه نرسیده است.

آنکارا که به شدت از شکست کامل گروهک‌های تروریستی در هراس بود حتی به صورت مستقیم با نیروهای سوری، روسی و رزمندگان جبهه مقاومت وارد درگیری شد تا وضعیت را تغییر دهد که با واکنش قاطع مواجه و بدون دستاورد خاصی مجبور به عقب نشینی شد.

با کشته شدن دهها تن از نظامیان ترکیه، اردوغان در شوک فرو رفت و دریافت که حمله موشکی، توپخانه ای و پهپادی ناجوانمردانه به رزمندگان جبهه مقاومت، نیروهای ارتش سوریه و هدف قرار دادن جنگنده های روسی نه تنها تاوان سنگینی دارد بلکه نمی تواند تغییری در میدان نبرد به وجود آورد.

ماجراجویی های ترکیه منجر به شهادت شماری از رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای ارتش سوریه شد اما اتاق عملیات دمشق، تهران و مسکو علاوه بر پاسخ کوبنده با اردوغان اتمام حجت کرد و با انتشار بیانیه به وی هشدار صریح داد که ادامه این روند نتایج جبران ناپذیری برای آنکارا به دنبال دارد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور ترکیه زمانی که متوجه شد در میدان تنها باقی مانده و به مانند گذشته قادر به ایفای نقش در تحولات میدانی سوریه نیست و این مثلث ایران، سوریه و روسیه است که تصمیم نهایی را اتخاذ می کند پذیرفت که فقط شنونده و عمل کننده باشد.

اردوغان به خوبی دریافت که باید با رویای احیای امپراتوری ترکیه خداحافظی کند و اگر تعلل کند تمامی مناطق اشغالی را در شمال غرب سوریه از دست خواهد داد و همین مسئله باعث شد برای نجات تروریست ها و برقراری آتش بس به مسکو سفر کند.

برخلاف گذشته برای رئیس جمهور ترکیه در روسیه فرش قرمزی پهن نشد و اردوغان طعم تلخ تحقیر را هم در کاخ کرملین چشید تا زمانی را برای تنفس و فرصت به گروهک های تروریستی بخرد و در نهایت نتیجه آن یک توافق آتش بس بود که پنجشنبه هفته گذشته با بهای سنگین برای آنکارا به دست آمد.

براساس توافق به دست آمده میان اردوغان و پوتین، آتش بس برقرار شده در شمال غرب سوریه شامل بخشی از بزرگراه «حلب - لاذقیه» در حد فاصل غرب سراقب - اریحا - جسرالشغور است و نیروهای روس و ترک به صورت مشترک در این مسیر گشت زنی خواهند کرد؛ شمال و جنوب بزرگراه بین المللی «حلب - لاذقیه» به طول ۶ کیلومتر در محدوده توافق آتش بس است و جزء منطقه امن به شمار می آید.

به گزارش مشرق، دولت ترکیه خوب می داند توافق آتش بس موقت است و وضعیت میدانی سابق تکرار نمی شود و عملیات آزادسازی مناطق اشغالی در استان های ادلب، حماه، حلب و لاذقیه دیر یا زود آغاز خواهد شد و در حال حاضر فقط به دنبال خرید زمان برای ترمیم خطوط دفاعی گروهک های تروریستی است تا بتوانند مناطق اشغالی باقی مانده را در شمال غرب سوریه حفظ کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 42
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    کاش با هزاران کشته و زخمی از ارتش اشغالگر و مزدورش میفرستادینشون خونه که یاد بگیرن به خانه کسی تجاوز نکنن
    • Reza IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      17 53
      قبل و نزدیک ظهور ما سوریه را از دست می دهیم و یمن را بدست می ووریم .سفیانی از دره ای خشک قیام می کند و با بنی کلب بیعت،مناطق پنج گانه حمص دمشق قنسرین اردن فلسطین را می گیرد و با ترکان که در روایات اشاره به روس ها دارد در نزدیکی دیرالزور نبرد قرقیسیا را انجام می دهد ،هر دو طرف باطل و ما نباید شرکت کنیم بعد به سمت عراق می آید و شیعه کشی عظیم رخ می دهد ،به ایران که می رسد خراسانی (حاکم وقت ایران) هرچند قسمت هایی از افغانستان و آنطرف هم جزءشه با او درگیر و او را شکست میدهند. اهل مشرق اسرائیل را فتح می کنن ،غرب به شدت عصبانی می شود و آماده نبرد می شود ،در این هنگام حضرت مسیح هبوط می کنن و صلح نامه ۷ ساله بسته.......،،،،در روایات اشاره به تسلط ترکان به سوریه و حتی فک کنم عراق می شود قبل ظهر،و احتمالا روس ها در سوریه مسلط می شوند
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      99 7
      در پاسخ به reza... دعا و توکل بر خدا حتی نشست های حتمی را تیز تغییر می دهد لذا ابن موضوع که شما می گویید حتی اگر سندش کاملا صحیح هم باشد می تواند با دعا و توکل بر خدا و تلاش در راه خدا تغییر کند.
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      60 68
      مشرق چه جوری به این خبرا دست پیدا میکنی معما ایه برای خودش خود فارس نیوز و تسنیم نیوز ندارن همچین خبرایی لابد دشمن اصلی مشرق نیوز می باشد
    • زهره IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      51 4
      اقا رضا این حرفا چیه ؟به لطف خدا فتح وپیروزی ازان امام زمان ویاوران ایشان خواهد بود
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    شما لطفا امار تلفات حمله ی جنگنده های امریکا به پایگاه های سپاه و تو عراق و سوریه رو بذار لازم نیست درباره ی ترکیه مقاله بذاری
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      مزدور هر وقت آمریکا کشته های عین الجسد رو گذاشت بعد میفهمی ترکیه زیاد هارت و پورت کنه جز کشته های زیاد چیزی دستش رو نمیگیره
    • حامد IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      131 6
      زمین مهمه کجا رو گرفته؟ البته غیر از آمریکا پرستانی که تو ایران شکار کرده
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      110 7
      درکت میکنم سوزش داره
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      84 9
      تو دیگه چقدر بد بختی که از کشته شدن نیروهی سپاه خوشحالی میکنی انشاء الله خودت و تمام هم پالکی هات در قعر جهنم دیدار کنید
    • ساسان IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      7 12
      بچه مچه های اردوغان ماشالا هر روز دارن بیشتر میشن
  • ناشناس RO ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    مثلث دمشق تهران و مسکو معلومه ... خیلی قدرتمند است یک کشور حریفش نیست
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      90 15
      انشالا فتح آنتالیا و ازمیر و آدانا و استانبول و رسیدن به دریای مرمره و گرفتن تنگه بسفر
    • نصرالدین IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      18 57
      تازگیها راه قدس از استانبول و انتالیا رد میشه؟ باهمه جنگ دارن اینا... اونقد بجنگین که جنگدونتون پاره بشه
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    لعنت بر اردوغان خدایا از اینی که هست ذلیل ترش کن مردکه منافق سیاه باز را عجب ذلیل شد در روسیه ان شاء الله از این ذلیل تر می شود وقت ورود به سوریه گفته بود این هنوز اولش است نمی دانست اول روسیاهی اوست که با گردن شکسته برود روسیه
  • ایران DE ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    درسته باید ببینیم بعد از حمله ای مشابه آرامکو به فرودگاه های مثل اتاتورک صنعت گردشگری و هوایی (ترکیش ایرلاین) که نماد اقتصاد ترکیه هستند و پان ترک ها آنقدر بهش مینازند به کجا خواهد رسید فکر میکنم تاریخ اقتصاد ترکیه تقسیم میشود به قبل و بعد از این حمله ، اردوغان با بد کسانی در افتادی
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      20 66
      فقط باید دعا کنیم روسیه تا اخر با این محور هماهنگ باشه اگه روسها پاشونو از سوریه به دلیل ساخت وپاخت پشت پرده بیرون بکشن روزهای خوبی برا اسد متصور نیستم روسها هم ثابت کردن که رفیق نیه راهن.
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      09:38 خیلی روسیه روسیه نکن داداش. روسیه رو ما آوردیم هر موقع هم بخواییم برش می گردونیم. تو این منطقه تا ما نخواییم هیچ کاری به انجام نخواهد رسید. تمام.
    • ایران IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      35 20
      آنقدر ما ما نکنید ،امروز و اینده ایران به روسیه نیاز دارد و روسیه به ایران ، از این به بعد روسیه یعنی ایران و ایران یعنی روسیه
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    فرصت دادن به ترکیه اشتباه هست مگر چند عدد تروریست باقی مانده، بهشون وقت ندید و باقی سوریه را ازاد کنید
  • کیانا IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    113 8
    مث اینکه به ترکیه هم باید بگیم : ! LEAVE TO LIVE
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    اردوغن خره و کار احمقانه توی سرش میپرورانه
  • آذربایجانی IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    حضور ترکیه در سوریه غیر قانونی است و ترکیه زمانیکه دید ناتو و امریکا اونو همراهی نخواهند کرد کوتاه امد ولی اینکه مشرق برای روسیه نوشابه باز میکنه من نمیپسندم دمشق و تهران و حزب الله نیازی به روسیه ندارند و اطمینان چندانی هم به مسکو ندارند ترکیه موجب شهادت چند نیروی ایرانی شده و باید تاوان بده و مطمئن باشه فقط لشگر 21 حمزه و تیپ 40 برای اونها کافیه
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      45 15
      نوکر شما هوطنان غیرتمند شیعه اذری هستم دمتون گرم ستونی برای ایران هستید
  • آرمن IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    ساعت صفر آزادی آناتولی نزدیک است
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    یعنی عملاً ترکیه کنترل M5 رو که از دست داد هیچ، سر M4 هم مجبور شد عقب نشینی کنه و یه حاشیه امن برای کنترل روسیه و سوریه بده. یعنی تسلیم شدن اردوغان در برابر پوتین به معنای واقعی کلمه
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    98 15
    ساعت صفر آزادی آناتولی نزدیک است
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    مشرق چرا اينقدر مطالب رو وارونه نشون ميدي.طرف زده هزارتن نفر از نيروهاي اسد و حزب الله رو كشته و روسيه هم نتونسته كاري بكنه الان برعكس نشون ميدي!!!ديگه مطمئنم ادلب كاملا رفت زيو مجموعه تركيه و محاله دست اسد بيفته.روسيه هم حمايت نكنه كه اسد و حزب الله هم توان درگيري ندارن.
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    عجب خبري!!!كاملا برعكسشو گفتي.خخخ
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      شما برعکس نشستی . صد و هشتاد درجه بچرخ درست میشه هم خبرای شما هم خبرای ما.
  • م IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    مشرق جون واقعا چی می زنید اینطور تحلیل می‌نویسید.... ترکیه اصلا به فکر عثمانی نبود... دولت ترکیه از اخوان المسلمین هست و به دنبال حذف اسد و ایجاد دولت اخوان المسلمین در سوریه بود مثل مرسی در مصر و..... که نشد...
  • CA ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    چه پر رو ، تركيه برو بيرون ، بزارتروريستها بر گردن خونه هاشون
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    خخخخ..نویسنده شرقی
  • NL ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    14 76
    مطلب را تحریک آمیز نوشتید چرا؟ازتفرقه چه سودی میبرید.
  • ارا IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    اردوغان دیگه تمام شد
  • بهزاد GE ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    با انتخابات ۲۰۲۱ ایران و روسیه از سوریه اخراج و بشار اسد محاکمه خواهد شد. مناطق شمالی سوریه هم با رفراندوم خواهان الحاق به ترکیه خواهند شد.
    • علی خدایی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      تو مثل اینکه عین ار بابت عردوغان پاشا که رویای احیای نو عثمانی داشت و البته میگفت یک هفته ای در دمشق در اماوی خواهیم بود را فراموش کرده ای برو خودتو خوش کن چی شد یک هفته شد ده سال و البته همراه با برگرداندن تروریستها به ترکیه
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      102 3
      چی میزنی؟
    • BE ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      85 2
      زپرشک
  • ناشناس IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    نه داداش اشتباه میزنی قربونت
  • ابوالقاسم IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    ظهور داعش از ترکیه شکل گرفت وبانی اصلی ان هم اردغان خبیث بود چه خونهای انسانهای مظلومی که ریخته نشد بگذار تا بیفتد و ببیند سزای خویش تازه شروع بدبختی های اردوغانه به چه گناهی مردم سوریه باید این همه زجر بکشند مسلمانان چه می کنیم
  • رضا IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    با این یاد داشتهای دل خنک کنی راه به جایی نمی بریم باید واقعبین باشیم و قبل از این که روسها پشتمون رو خالی کنن فکر اساسی کنیم.سوریه قبل از اینکه باتلاق ترکیه باشد باطلاق ماست نباید به خاطر یک جنایتکار جنگی که مردم خودش رو قتل و عام میکنه اینده مملکت رو به خطر انداخت .
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    سه تا سیب از آسمون افتاد یکی مال قصه گو یکی مال ایران یکی مال سوریه!
    • BE ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      سیزده تا موشک بالیستیک نقطه زن هم خورد تو سر ارباب اردوغان ، اگه یادتون باشه
  • علی خدایی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    ترکیه کلا اقتصادش و از طریق توریزیم توریستی کسب میکند و کلا هم میلیون ها از هر کشور توریست میآید به ترکیه شهر های استانبول.آنکارا. ازمیر.آدانا.اسکی شهیر.و چند تا هم شهر های توریستی دارند و یا چند فرودگاه های آنکار و استانبول را بیشتر هم نه فقط با دو سه تا پهپاد های تهاجمی پیشرفته از نوع برادران انصارالله هدف قرار داده بشود هواپیما های مسافر بری خود ترکیه و هواپیما های بین المللی نتوانند پرواز کنند ساعت ها و روز ها و ماه ها اقتصاد ترکیه فلج خواهد شد قیمت بنزین افزایش خواهد یافت دولار و یورو در ترکیه گرانتر خواهد شد که مردم ترکیه وقتی قیمت بنزین گاز دولار یورو افزایش یابد خیلی هراس زده میشوند کارشان تمام آیت به غلط کردن خواهند افتاد.البته با اجرای تدابیر لازم امنیتی و تسلیحاتی دفاعی مثلا تعداد و نوع تکنولوژی سامانه های پدافند ی ر افزایش بدهند برادران مقاومت و ارتش سوریه باید ما سامانه های پدافند ی مورد نیاز را بفرستیم و یگان های پهپادی چند مجموعه ای را آماده پاسخ در صورت حمله ترکیه برای پاسخ را به کار گیریم و یگان های مو شکی مر تعداد که کار فلج کاملی صورت دهد اینها در صورت پر روی و حمله ترکیه میشود اجرا کرد
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      15 35
      اشتباه مثبت دادم. ما مسلمان ھستیم وبرای ادب کردن کسی به مناطق غیرنظامی ومردم بی گناه حمله نمی کنیم.
    • ناشناس IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      12 99
      دلیل اینکه هیچ کشور اسلامی با ایران روابط دوستانه و برادرانه نداره به خاطر اینه که شما مسلمان نیستید
    • ناشناس IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      8 126
      حالا فهمیدید برای چی تو ایران جدایی طلب ها زیاد شدن
    • به ناشناس IR ۱۱:۴۶ ۲ IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      41 6
      ما هم به سران کشور های اسلامی پول و دختر خوشگل بدهیم مشکل حل می شود. ترکیه و سعودی و اسراییل دقیقا همینطوری دل فرامانروایان مسلمان نما را به دست آوردند. محمد رضا آریاظلم هم همینکار را می کرد.
    • BE ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      38 2
      جناب ناشناس ، میشه یکی از این کشورهای اسلامی رو مثال بزنید؟
  • US ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    10 76
    مشرق اتانول ضد عفونی نمیکنه عزیزم کمتر بزن
    • GB ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      44 4
      مثل اینکه شما زیادی زدی ، جناب ! اون متانول هست که صدعفونی نمی کنه !
  • US ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    10 63
    مشرق تو فقط داستان بگو لعنتی :)))
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    70 8
    دولت انکارا نوکر بی جیره ومواجب امریکاست که متاسفانه دولت روحانی دست به فرمان ترکیه ست ولی دیر یا زود انتقام خون حاج قاسم ودیگر یاران مقامت از نوکران خواهند گرفت .
  • DE ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    78 14
    عرعردوغان از صدام حسین تکفیری نه گنده تره نه ارتشش قویتره فقط هزار درجه خرتره .اون با تمام اهن و تلپش هم تاریخ مصرف داشت چه رسد به قوطی کمپوتی بنام عرعردوغان این هم میرود پیش چنگیز مغول و هیتلر و موسولینی .عردوغان بند پوتین راس پوتین هم نیست او هم رفت به جهنم.
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      عراق در اونزمان 18 میلیون نفر جمعیت داشت ترکیه 83 میلیون نفر جمعیت داره ارتش ترکیه از نظر من از ارتش عراق در زمان صدام قویتره ترکیه از نظر جغرافیایی هم وسیعتر از عراقه هم عوارض طبیعی خیبی بیشتری نسبت به دشتهای خشک عراق داره و هم تکنولوژی ادوات الان مدرن تر از زمان صدامه و هم ترکیه خودش بخشی از تسلیحات رو میسازه و سواحل بسیار طولانی ترکیه قابل مقایسه با ساحل 70 کیلومتری عراق نیست
  • DE ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    60 14
    خداحافظی تلخ اردوغان با رویای امپراتوری عثمانی // خب معلومه هر قوطی کمپوت یا دله خیارشور و چغندر و لبو یی تاریخ مصرف داره و ته قوطی حک شده .
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    22 0
    خبر: پیشنهاد استاد پیشکسوت قرآنی: ۱۰ تا ۱۵ خرداد به عنوان «هفته قرآنی» در تقویم ثبت شود/ هویت قرآنی فراموش شده ایران با بی تدبیری متولیان آدرس خبر: https://hawzahnews.com/news/890332
  • قشقایی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    لعنت بر روسیه و حامیانش
    • ahmad IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      5 13
      خفه شو مزدور مثل اینکه از شکست ترکیه و عردوغان خیلی داری می سوزی
  • ایران IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    4 11
    ترکیه در محاصره کشور های غربی و شرقی قرار دارد
  • مهدی IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    4 7
    انشاالله خردوغان بزودی ملحق میشه به گور به گور شده آتاتورک
  • ع IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    2 0
    چطورید پهلونای بادکنکی مواظب باشی از کنار کاکتوس رد نشید
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    3 7
    افول کامل داعش و تحقیر ترکیه و آل سعود حتمی است
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    8 1
    ترکیه یک طرف سه کشور هم طرف دیگر باز نصف سوریه دست ترکیه هست که
    • IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      2 1
      عزیزم فکرنکم مفهوم نصف رو فهمیده باشی پیشنهاد میکنم با پشت بپری تو اب
  • م IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    2 1
    اردوغان سپردمت به گور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس