ارتش سوریه (2).jpg

آنکارا بازی جدیدی را در مناطق اشغالی شمال غرب سوریه آغاز کرده و از یک سو تلاش می کند از شروع عملیات قریب الوقوع دمشق جلوگیری کند و از سویی دیگر نیز تحرکات مشکوک را چند برابر کرده است.

به گزارش مشرق، از شمال غرب سوریه خبر می رسد، در روزهای گذشته روند اعزام نیروهای تازه نفس و ارسال تجهیزات نظامی سنگین به نزدیکی خطوط تماس با مناطق در اشغال گروهک های تروریستی در مرکز و غرب استان ادلب ادامه داشته است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه برای تامین امنیت و پاکسازی بزرگراه مهم و راهبردی M۴ (حد فاصل سراقب - لاذقیه) و مناطق حومه (جبل زاویه، جبل اربعین، جسر الشغور و...» از لوث وجود گروهک های تروریستی آماده می شوند.

از سویی دیگر، شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه برای بازگرداندن آرامش به این بزرگراه به معنای پاکسازی مناطق اشغالی شمال غرب استان حماه (مناطق آلوده در دشت الغاب) و شمال شرق استان لاذقیه است.

به گفته منابع میدانی، ارتش سوریه در روزهای گذشته نیز تجهیزات جدید را به منظور تقویت استحکامات دفاعی به محور شهرک راهبردی «سراقب» در شرق استان ادلب ( ۱۶ کیلومتری شهر ادلب) ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، همزمان با آماده شدن نیروهای سوری برای آغاز عملیات بزرگ در شمال غرب این کشور، ارتش اشغالگر ترکیه نیز تحرکات خود را در مناطق اشغالی مرکز استان ادلب افزایش داده و خبرها حاکیست برخی خاکریزهای ایجاد شده در مسیر بزرگراه M۴ را جمع آوری کرده است.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در شمال غرب سوریه دنبال می‌کند در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای ارتش ترکیه همچنین تعدادی از خاکریزها را هم در مناطق «الحاکوره و عین الحور» در شمال شرق استان لاذقیه کنار زده اند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، آنکارا با این اقدامات در تلاش است گشت‌زنی‌های مشترک نیروهای ارتش روسیه و ترکیه در مسیر بزرگراه براساس توافق صورت گرفته بدون مشکلی انجام شود.

این منبع میدانی با بیان این که خاکریزها در بزرگراه M۴ توسط گروهک های تروریستی ایجاد شدند، افزود: ارتش ترکیه همچنین نیروهای متخصص و یگان مهندسی را اعزام کرده تا بزرگراه و مناطق حومه را از تله های انفجاری و بمب های کنار جاده ای پاکسازی کنند.

این منبع میدانی به پشت پرده اقدامات اخیر آنکارا برای تامین امنیت این بزرگراه اشاره کرد و گفت: ترکیه با این راهبرد می خواهد این گونه نشان دهد که خود و گروهک های تروریستی تحت فرمانش به تعهدات و توافق آتش بس پایبند هستند.

وی با بیان این که ترکیه به شدت از آماده شدن نیروهای ارتش سوریه برای آغاز عملیات پاکسازی مناطق اشغالی مرکز و غرب استان ادلب، شمال غرب استان حماه و شمال شرق لاذقیه ترسیده است، افزود: ترکیه در حالی برای جلوگیری از شروع عملیات نیروهای سوری تلاش می کند که سنگ اندازی تروریست های تحت فرمانش ادامه دارد.

 از سویی دیگر در روزهای گذشته ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی به تحرکات مشکوک، انتقال تجهیزات سنگین نظامی و اعزام نیروهای خود به نزدیکی خطوط تماس ادامه دادند و همین بازی دو گانه و زیر سوال بردن توافق آتش بس باعث شده کاسه صبر ارتش سوریه لبریز و برای آغاز عملیات قریب الوقوع مصمم تر شود.

 نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت با اشراف جامعی که بر منطقه دارند موفق شدند تحرکات ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی را رصد کنند و حتی در چندین مورد، تجهیزات نظامی ارسالی را هم هدف قرار دادند و منهدم کردند.

به نظر می رسد، آنکارا و تروریست های تحت فرمانش قصد داشتند قبل از شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه، حملات غافلگیرانه ای را در استان ادلب، حماه (محور شمال غرب)، لاذقیه (محور شمال شرق) و حلب (محور غرب) ترتیب دهند که ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، اگر تحرکات ترکیه و گروهک های تروریستی برای آماده شدن و انجام حملات ناگهانی ادامه یابد بدون شک ارتش سوریه عملیات را برای آزادسازی مناطق اشغالی آغاز می کند و در همان گام نخست، اولویت پاکسازی با «جبل زاویه» در مرکز استان ادلب و سپس دشت الغاب در شمال غرب استان حماه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    16 3
    ایران
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    سوریه هم مثه عراق اگه این باقیمانده اشغال شده رو پس بگیره و ثباته نسبی ای پیدا کنه میره طرفه آ»ریکا ..
    • فرزند ایران IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      25 39
      سوریه قبلا هم فرصت رفتن به سمت آمریکا را داشته ولی چنین اتفاقی نیفتاده. با وجود اشغال جولان این مورد بعید به نظر می رسد. لطفا کمی فکر کنید.
  • US ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    36 40
    مشرق خیلی می سوزی ..بشاراسد دیگه هیچ غلطی نمی تواند بکند امارات وعربستان وفرانسه ویونان ومصر می خواهند بشاراسد را تحریک کنند اگرتحریک کنند بشاراسد وجنگ کنند ترکیه جواب سختی خواهد داد
    • فرزند ایران IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      13 2
      بشار اسد کارش را کرده. چند سال پیش همه می گفتند رفتنیست. امروز امریکا هم دیگر این حرف را نمیزند. بشار اسد سریع تر از آنچه که فکر می کنید، اوضاع را با بسیاری از کشورها عادی خواهد کرد.ایالات متحده، کردهای شرق فرات و ترکیه هر سه برای خود تلاش می کنند و عملا تنها هستند. سیاست ترکیه در قبال سوریه سالهاست شکست خورده و سیاست جدیدش در منطقه و فرامنطقه هم به زودی شکست خواهد خورد.
    • RO ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      15 14
      ارتش اشغالگر تروریستی ترکیه محکوم به شکست می باشد ان شاءالله اردوغان صهیونیست بازی خطرناکی را شروع کرده که منجر به هزیمت ترکیه و به احتمال زیاد تجزیه ی آن می انجامد ...البته ان شاءالله در این بین مردم مسلمان واقعی ترکیه که با اشغالگری اردوغان مخالفند آسیب نبینند ولی اردوغان داره باد میکاره و طوفان درو خواهد کرد...
    • * IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      12 15
      بشار در حال فراره
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      1 0
      تو که به ترکیه میگی تروریست
    • NL ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      8 6
      به ۱۴:۲۰. ترکیه داره ریشه تروریست رو از بین میبره. تو گوگولی مگولی مثلا طوفانی؟ از تو بزرگ تراش که اندازه باد پنکه هم نبودن. برید به عمق جهنم بقیه دوستان پ ک ک تون هم اونجا هستن.
  • GB ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    15 10
    اجازه بدهید ترکیه هر غلطی می خواد تو سوریه انجام بده. هیچ سود دراز مدتی در این کار نیست. همان طور که امریکا از اشغال عراق سود نبرد. دنیا عوض شده و خواب دوران عثمانی دیگر تعبیر نمی شه. فرو پاشی اقتصاد ترکیه - رجب اردوغان را وادار به تفکر می کنه. تا آن موقع صبور باشید
    • علی KR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      15 1
      زمان همه چیر را مشخص خواهد کرد...
    • ناشناس IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      7 4
      همچین هم اقتصادش نپاشیده ۱۲میلیارد دلار از لیبی پول مفت واسه مستشاریش گرفته
    • NL ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      1 5
      شما برو برنامه کودکت رو ببین سیاست به چه کارت میاد. نظریه شما اینه که بشار اسد که با تنفس مصنوعی زندس پیروز شد و ترکیه که چهارمین قدرت ناتو و قطب تکنولوژی اروپاست شکست خورد؟ ترکیه دنبال سود از سوریه نیست همون ام 4 بسته مونه بسه.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    5 1
    فقط ایران
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    6 1
    ایران با تمام تجهیزات رفته اونجای سوریه و عراق وسوریه بابام ول کنید ما هم شیعه هستیم بخدا ملت را ئل کردید رفتید تو اونجای انها
  • US ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    5 11
    داداش طرف حساب ترکیه .توی سوریه .روسیه هست نه دیگران ..اگردیگران بشار اسد را تحریک کنند شک نکنید به ضرر بشاراسد خواهد بود چون ترکیه همه جوری اماده کرده خودشو .وکوتاه هم نخواهدوامد ..می خواهند به خاطر لیبی سرگرم کنند
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    16 12
    شاید جالب باشه بدونین تو عملیات قبلی بیش از 5000 نفر از ارتش سوریه و مقاومت بدست ترکیه شهید شدن و هیچ خبری از انتقام و گوش مالی نیست و ترکیه همچنان داره ترک تازی میکنه
    • NL ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      4 5
      همون مقاومت که میگی مگه مقاومت در برابر اسرائیل نیست چی شد یه هویی با اسرائیل رفیق شدین.
    • امیر IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      5 7
      روسیه میخواست با دادن کلی تجهیزات و هزینه بالا به سوریه و بیرو کردن ترکیه از سوریه ، قهرمان نهایی سوریه بشه و هرچقدر هم که ترکیه میخواست مذاکره کنه روسیه قبول نمیکرد ولی بعد از تلفات سنگین ارتش سوریه ، روسیه مجبور شد با ترکیه مذاکره کنه
    • US ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      1 3
      زارت؛ عجیجم این آمار ها از کجا میاری؟؟ میخوای بزنیم 10 هزار نفر؟؟ 20 هزار نفر چطوره؟؟ عزیزانی که مثبت دادن فقط یه بار برن اخبار خود رسانه های ترکیه بخونن نه ایران و اون مرحله ای که اردوغان نقره داغ کردن ببین چه تعدادی شون کشته شد.
  • رضا NL ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    5 1
    تا وقتی ولادیمیر پوتین به اسد چراغ سبز نشون نده خبری از جنگ در ادلب نخواهد بود.
  • غرام IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 1
    اردوغان از سر ناچاری تن به این امر داد می دانست تا خر خره در لجنزار نئو عثمانی غرق می شد بخصوص وجود ایران را حس کرد
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    3 1
    ارتش سوریه این کاره نیست
  • علی خدایی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    1 2
    برای اینکه به طور کامل کار تروریستهای که در استان های ادلب عفرین جرابلس الباب عزیز مانده اند تروریستها کارشان تمام شود اولا باید تجهیزات و سلاح های قوی پیشرفته مدرن به رزمندگان مقاومت بدهیم و ارتش سوریه و سیستم سامانه های پدافندی لازمه که پهپاد های ترکیه را در جا منهدم کنیم بفرستیم تجهیزات مهلکی که ترکیه را به چالش بکشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس