کد خبر 1049614
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
صهیونیستها به جان هم افتاده‌اند/ تیر اول را نتانیاهو شلیک کرد

روند تحولات سیاسی در رژیم صهیونیستی پس از انتخابات اخیر این رژیم به گونه ای که از آشفتگی اردوگاه صهیونیستها و جنگ داخلی و به جان هم افتادن آنها حکایت دارد.

به گزارش مشرق، بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی پس از انتخابات اخیر این رژیم افزایش یافته است و صهیونیستها به شدت نگران این هستند که اوضاع به سوی خشونت داخلی باتوجه به عدم توان هر حزبی در این رژیم برای تشکیل کابینه، حرکت کند.

بیشتر بخوانید:

رقیبان نتانیاهو برای نخست وزیر نشدن وی چه می‌کنند؟

قانون جلوگیری از نخست‌وزیری نتانیاهو رای اکثریت را به دست آورد

شبکه صهیونیستی «کان» صبح امروز در گزارشی اعلام کرد: به دنبال عدم توانایی هر طرفی برای تشکیل دولت، اتهامات میان سران احزاب بزرگ یعنی بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز زیاد شده است. نتانیاهو رقبای سیاسی خود را به دزدی نتایج انتخابات متهم کرده است

. وی در جریان نشستی خبری گفته است که جریان راست پیروز شده است اما گانتزو  لیبرمن به دنبال سرقت پیروزی آنها هستند. از سوی دیگر بنی گانتز به این اتهامات پاسخ داده و با اشاره به اینکه دوره نتانیاهو به سر رسیده، اعلام کرده است که کابینه تشکیل خواهد داد و مانع از انتخابات چهارم خواهد شد.

این رسانه صهیونیست همچنین از افزایش تعداد محافظان گانتز به دنبال برخی تهدیدات از سوی راست های این رژیم و تهدیداتی که در شبکه های اجتماعی مطرح شده، هم پرده برداشت.

از سوی دیگر رای الیوم به نقل از تحلیلگران و رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشبرد امور این رژیم در واقع تیر نخست جنگ داخلی را شلیک کرده است بنیامین  نتانیاهو در واقع تیر نخست جنگ داخلی را شلیک کرده است و این سبب تحولات زیادی در این رژیم خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ نتانیاهو و تیمش قصد ندارند که از قدرت به نفع بنی گانتز رئیس حزب آبی سفید دست بردارند و در مقابل گانتز هم به دنبال اقداماتی برای از صحنه به در کردن نتانیاهو است تا نتانیاهو را از ساختمان نخست وزیری در خیابان بالفور در قدس غربی بیرون کند.

گانتز قصد دارد که به کنست برود و قانونی را وضع کند که مانع از تشکیل کابینه از سوی نتانیاهو می شود و این به سبب پرونده های فساد و رشوه و خیانت در امانت و نیز کلاهبرداری است و وی می داند که قانون مذکور حمایت گسترده در کنست را به دنبال خواهد داشت.

شرایط مشابه آنچه در آستانه ترور رابین حاکم بود، است

همه تحلیلگران رژیم صهیونیستی درباره جنگ داخلی در این رژیم هشدار داده اند و شرایط را مشابه آنچه در آستانه ترور اسحاق رابین(در چهارم نوامبر سال ۱۹۹۵ به دست جوانی ۲۵ ساله به نام ایگال عمیر در تل آویو ترور شد) در سال ۱۹۹۵ حاکم بود، می دانند که طی آن چپگرایان رژیم صهیونیستی و خانواده رابین، نتانیاهو را مسئول شوراندن صهیونیستها علیه رابین به سبب امضای توافق اسلو با سازمان آزادی بخش فلسطین دانستند.

چندی قبل یک خبرنگار مشهور یهودی به نام «بن کسبیت» در فلسطین اشغالی اقدام به انتشار کتابی در خصوص بنیامین نتانیاهو به نام «زندگینامه نتانیاهو» کرد. بن‌کسبیت این کتاب را پس از دیدار و مصاحبه با کسانی که طی این سال ها با نتانیاهو کار کرده اند به تحریر در آورده و در این کتاب چند موضوع درباره زندگی نتانیاهو فاش می شود که تا کنون مردم از آنها خبر نداشته اند و هرگز انتشار نیافته اند.


نویسنده کتاب زندگی نتانیاهو فاش می کند که نتانیاهو در ترور اسحاق رابین نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نقش غیر مستقیم داشته است. به گفته وی، پس از امضای توافقنامه اسلو توسط رابین، این نتانیاهو بود که پشت اعتراضات و تظاهرات آن دوره علیه اسحاق رابین قرار داشت، اعتراضاتی که با هدف ساقط کردن دولت رابین شکل گرفته بود.

نویسنده سندی تاریخی در کتابش ارائه می‌کند مبنی بر اینکه پس از تشدید اعتراضات، رئیس وقت دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در همان دوره نتانیاهو را فراخواند و از وی خواست اوضاع را آرام کند چرا که شاباک به اطلاعاتی دست یافته که براساس آن، جان اسحاق رابین در خطر قرار دارد اما نتانیاهو هیچ اقدامی نکرد و جلوی خاخام های افراطی شهرک نشین را که علیه رابین به شکل خطرناکی تبلیغ می کردند نگرفت و اجازه داد وضعیت نابسامان تا ترور رابین ادامه یابد.

این در حالی است که اخیرا «شبتای شاویت» رئیس پیشین موساد در پیامی توئیتری درباره احتمال ترور مقام‌های ارشد این رژیم با انگیزه‌های سیاسی هشدار داد.

شبتای شاویت در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «به عنوان یک شخص با تجربه که شاهد قتل یک نخست‌وزیر بودم، وقتی روزنامه‌ها را مطالعه می‌کنم نمی‌توانم این احتمال را از ذهنم دور کنم که یگال عمیر دیگری در میان ما باشد. نگویید که هشدار داده نشده بود.»

قانونی که نتانیاهو را هدف قرار داده است

اما «ایتسیک شمولی» نماینده کنست رژیم صهیونیستی هم از قانونی که مانع ادامه نخست وزیری نتانیاهو می شود خبر داده است و «عوفر شیلح» از ائتلاف آبی- سفید در کنست رژیم صهیونیستی هم نتانیاهو را فاسد دانسته و از اقدامات برای کنار زدن وی سخن گفته است.

در مقابل نتانیاهو در پاسخ به تلاشها برای کنار زدنش گفته است که جایی نمی رود و رئیس لیکود باقی خواهد ماند.

با توجه به اینکه نَه نتانیاهو و  نَه  گانتز نمی توانند که به تنهایی کابینه تشکیل دهند زیرا هر سیاستمدار اسرائیلی برای تشکیل دولت به حمایت دستکم ۶۱ نماینده از مجموع ۱۲۰ عضو کنست نیاز دارد بنابراین باید شاهد نوعی آشفتگی در اردوگاه صهیونیستها بود. به نظر می رسد که بحران در تل آویو با وجود برگزاری سه انتخابات در کمتر از یکسال به قوت خود باقی استبحران در تل آویو با وجود برگزاری سه انتخابات در کمتر از یکسال به قوت خود باقی است.

طبق نتیجه نهایی انتخابات رژیم صهیونیستی لیکود ۳۶ کرسی، آبی-سفید ۳۳ کرسی، لیست مشترک اعراب ۱۵ کرسی، شاس ۹ کرسی، اتحادیه یهودیان توراتی ۷ کرسی، اسرئیل خانه ما ۷ کرسی، کارگر گرشر مرتص ۷ کرسی و یامینا ۶ کرسی را به دست آورده اند. به این ترتیب ائتلاف راستگرا به مرکزیت حزب لیکود به ریاست نتانیاهو حائز ۵۸ کرسی و ائتلاف چپگرا به مرکزیت حزب آبی-سفید به ریاست بنی گانتز در صورت ائتلاف با لیست اعراب حائز ۵۵ کرسی در کنست خواهد شد با این حال هیچکدام از این ائتلاف ها حائز اکثریت ۶۱ کرسی کنست نخواهند بود و در صورت عدم پیوستن حزب «اسرائیل خانه ما» به ریاست آویگدور لیبرمن به یکی از این دو طرف، بن بست و بحران و معضل عدم تشکیل کابینه در تل آویو ادامه خواهد یافت.

 بنی گانتز از عزم خود برای ائتلاف با فهرست اعراب که به شدت با نتانیاهو مخالف هستند و نیز حزب «اسرائیل خانه ما» برای تشکیل کابینه سخن گفته است به ویژه که حزب اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن چند روز قبل به احزاب میانه و چپ اسرائیل درباره طرح پیش نویس یک قانون در کنست برای جلوگیری از نخست وزیر شدن نتانیاهو پیوسته است. این در حالی است که قرار است که محاکمه نتانیاهو در سه پرونده فساد از هفدهم مارس جاری برابر با ۲۷ اسفند جاری شروع شود.

از سوی دیگر حزب لیکود پنجشنبه از دادستان رژیم صهیونیستی خواست تا آویگدور لیبرمن را تحت تعقیب قضایی قرار دهد و اتهامی هم که به لیبرمن وارد کرده، این است که وی هنگامی که در دولت نتانیاهو وزیر جنگ بوده، برای پیشبرد منافع فرزندانش اعمال نفوذ کرده است.

قدر مسلم آن است که جدال میان صهیونیستها ادامه خواهد داشت و باید منتظر روزهای آتی ماند و مشاهده کرد که تحولات در رژیم صهیونیستی به کدام سمت و سو پیش خواهد رفت و آیا حرکت های مخالفان نتانیاهو نتیجه خواهد داد و آنها در کنست قانون مورد نظر خود را وضع خواهند کرد یا روند به گونه ای دیگر پیش خواهد رفت. اما آنچه فعلا بر فضای سیاسی این رژیم سایه افکنده، آشفتگی و بحران تمام عیار است و اینکه صهیونیستها به جان هم افتاده اند و هیچکدام نه نتانیاهو و نه گانتز حاضر به کوتاه آمدن نیستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    18 0
    الهم اشغل الظالمین بالظالمین
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    12 0
    الهم عجل لولیک الفرج!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس