بن سلمان و ملک سلمان

منابع مطلع درباره بازداشت‌های اخیر شاهزادگان سرشناس سعودی شامل برادر ملک سلمان به یک رسانه انگلیسی خبر دادند، احتمال حبس ابد یا اعدام این افراد وجود دارد.

به گزارش مشرق، به دنبال بازداشت شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» برادر شاه سعودی، «محمد بن نایف» ولی‌عهد سابق و «نواف بن نایف» برادر کوچک‌تر محمد بن نایف به اتهام خیانت، گمانه‌زنی‌ها از احتمال حبس ابد یا اعدام آنها حکایت دارد.

بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار ضد و نقیض درباره مرگ ملک سلمان

بامداد امروز شنبه رسانه‌های آمریکایی بعد از شنیده شدن زمزمه‌هایی از دور جدیدی از بازداشت‌ها به دستور «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی گزارش‌هایی منتشر و شایعات درباره این بازداشت‌ها را تأیید کردند.

بر اساس گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال و پایگاه خبری «بلومبرگ»، شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» برادر شاه سعودی و «محمد بن نایف» ولی‌عهد سابق به اتهام خیانت بازداشت شدند.


«احمد» برادر شاه و «محمد بن نایف» ولی‌عهد سابق

روزنامه نیویورک تایمز هم گزارش داد که «نواف بن نایف» برادر کوچک‌تر محمد بن نایف نیز در میان بازداشتی‌هاست.

وبگاه «میدل ایست آی» به دنبال انتشار این اخبار،  گزارشی به نقل از منابع مطلع در خصوص بازداشتی‌های اخیر در عربستان سعودی منتشر کرد و از احتمال اعدامشان خبر داده است.

این رسانه انگلیسی درباره احمد بن عبدالعزیز برادر شاه سعودی و محمد بن نایف ولی‌عهد سابق نوشت: «افراد مطلع گفتند، این دو نفر که زمانی در صف رسیدن به تخت سلطنت قرار داشتند، حالا با خطر حبس ابد یا اعدام مواجه هستند».

بنا بر گزارش‌ها، بازداشت‌ این چهره‌های سرشناس سعودی صبح جمعه (دیروز) انجام شد و طی آن محافظان کاخ پادشاهی که صورت‌بند و لباس‌های سیاه بر تن داشتند به محل اقامت این شاهزادگان رفته و پس از بازداشت آنها اقدام به گشتن محل اقامتشان کردند.

طبق گزارش‌ها، شاهزاده احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف به «خیانت بزرگ» متهم شده و در یک اردوگاه نظامی صحرایی در بازداشت هستند. شاهزاده احمد، بزرگ‌ترین رقیب بن سلمان برای تکیه بر تخت شاهی و جانشینی سلمان بن عبدالعزیز است.

سوال مهمی که مطرح شده، این است که چرا این شاهزادگان سرشناس بازداشت شدند؟ به نظر می‌رسد خیانت، اتهامی برای ورود به مرحله‌ای جدید در عربستان سعودی است که با مرگ شاه آغاز می‌شود 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    10 0
    مرگ شاه سعودی بزرگترین پستوانه بن سلمان را از بین برد اشتباه بن سلمان عدم رسیدن به تخت پادشاهی در هنگام زنده بودن پدر است و الان نمی تواند به این تخت بنشیند
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    11 0
    ایران باید چند تایی از این شاهزاده ها را باید زنده از مهلکه بیرون ببرد و بعنوان نفوذی دوباره به دربار سعودی راه بیابند
  • رضا IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    10 0
    عجب هار شده اين حروم لقمه . تعجبم از اين خانواده پر تعداد و به درد نخوره ! يعنى يه دونه مرد توى اين آل مروان پيدا نميشه كه بزنه اين توله سگ رو از بين ببره ؟!
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    7 0
    بن سلمان نمی تونه به شاهی برسه اگرم برسه ‌حکومتش دوام نداره و خیلی کوتاهه.یا می کشنش یا خودش سقط میشه
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    2 0
    مرگ ملک سلمان پایان کاخ یهود است
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    1 0
    حملات به بن دیوانه تجزیه این کشور ملعون و خبیث سریعتر آغاز می شود
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    2 0
    در این هشت سال باقی مانهد تا ظهور دیگر کار شیطان تمام است
  • UA ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    2 0
    بوی اختلاف میاد.........اغاز فروپاشی و سقوط ال سعود است انشاله کیف دارم می کنم همانجور که انها از شیوع کرونا در ایران خوشحال شدن من خوشحالم بزنید همدیگر بکشید
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    1 0
    یمنی ها باید فرصت را غنیمت بشمارد و با اتحاد با قبایل جنوبی کار سعود را پیش از مذاکره در این منطقه تمام کنند البته سواحل غربی و مارب و تعز در اولویت است
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    1 0
    یمنی ها را باید سریع به موشک دوش پرتاب ضدهوایی و ضدزره قابل هدایت مجهز نموده تکنولوژی آن را نیز انتقال داد
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    1 0
    سعودی ها بزودی طرح آتش بس را خواستار خواهند شد باید از قبل از آتش بس انصارالله با استفاده از نفوذ قبایل خود مارب و شواحل غربی و سواحل تعز را پاکسازی نماید و با دادن سهم به قبایل جنوبی دولت منصور هادی در عدن را نیز سرنگون نماید
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    1 0
    هر چه هست باید قبایل جنوبی را باید تحریک نمود که شهر عدن را تصرف نمایند اما انصارالله فقط از دور پشتیبانی نماید و همچنین انصارالله سواحل تعز که مشمول توافق استکهلم نمی شود را نیز باز پس بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس