کد خبر 1049385
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

به جرات می توان گفت فناوری چاپ پرچم کشورها یکی از مهم ترین دستاوردهایی است که تازگی به عنوان اصلی ترین دیجیتال ها وارد کشورهای مختلف شده است. از آنجایی که هر کشور و سرزمینی نیازمند نمایان کردن خود به تمامی ممالک دنیا را دارد و طبیعتاً اولین چیز برای شناساندنش، نماد و پرچمش می باشد از این رو استفاده از تکنولوژی چاپ پرچم کشورها با ساخت تصاویری از نمادهای مختلف به امری بدیهی هر کشوری مبدل شده است. بیایید تا قبل از اینکه به بررسی روش های چاپ پرچم کشورها بپردازیم با هم نگاهی به معنی رنگ های پرچم کشورهای همسایه ایران بیندازیم. پرچم کشورهایی که ذهنیت ما را به طور مستقیم به سمت خود هدایت می کنند.

معنی رنگ های پرچم کشورهای همسایه ایران چیست؟

این که هویت هر کشور و سرزمینی به واسطه پرچمش نمایان می شود واقعیتی انکار ناپذیر است. در واقع به کمک این نماد و نشان است که شناخت واقعی درباره یک کشور، انگیزه ها، آرمان ها و حتی نگرش مذهبی، سیاسی آن به تکامل می یابد. به علاوه آنکه پرچم بیان کننده موقعیت جغرافیایی، شرایط اقلیمی و تمامی رخدادهای سرنوشت ساز یک مملکت است.  این نماد و نشانه ها که در هر کشوری با ترکیبی از تصاویر و رنگ های مختلف به تمام دنیا نشان داده می شود نمادی اختصاصی و منحصر به فرد برای آن کشور و مردمانش است. اما آیا واقعاً پشت انتخاب این رنگ و نشانه ها، معنا و مفهوم خاصی است؟ یا اینکه مردمان هر کشوری به طور تصادفی نسبت به انتخاب آن ها اقدام کرده اند؟ آیا می دانید فلسفه و معنی رنگ های پرچم کشورهای همسایه ایران چیست؟

پرچم ترکیه

ترکیه یکی از همسایگان کشور جمهوری اسلامی ایران است که با پرچم ماه و ستاره سفید با پیش زمینه سرخ رنگ، هویت و نام و نشان خود را برای تمام دنیا نمایان می سازد. معنی رنگ سرخ پرچم این کشور پیشرفت و رنگ سفید استفاده شده در آن به معنی پاکیزگی مردم کشور ترکیه است. همچنین ماه و ستاره مندرج در این نماد از مسلمان بودن دولت ترکیه حکایت می کند. گویا در ابتدای دولت عثمانی تصویر ستاره بر روی پرچم ترکیه هشت گوشه بود که پس از فروپاشی این دولت به ستاره پنج گوشه مبدل گردید. در رابطه با تصویر ماه کشیده شده بر روی پرچم بسیاری از تاریخ نگاران بر این باور هستند که ماه در اصل نماد امپراتوری دولت ساسانی در کشور ایران بوده که در آن زمان بر روی تاج شاهان قرار داشت. کشور ترکیه نیز از این نشان به معنای قدرت و اقتدار بر روی پرچم خود استفاده کرده است. البته ناگفته نماند در لا­به­لای پرچم پر افتخار کشور ترکیه نشانه هایی از تاریخ و تمدن پرفراز و نشیب دولت آن نیز به چشم می خورد.

پرچم کشور افغانستان

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که در همسایگی کشور عزیزمان ایران چه می گذرد و چه رازهایی در پرچم های آن ها نهفته است. کشور افغانستان هم به مثابه هر کشور دیگری که در همسایگی ایران واقع شده است دارای نماد و نشانه هایی است که البته شعارهایی هم در آن ها به استتار در آورده است. پرچم این کشور که هم اینک تمامی مردم دنیا آن را به رسمیت می شناسند در ژانویه سال 2004  برای اولین بار شناخته شد. فاکتورهای بسیار مهمی که تصاویر و نشانه های این پرچم را تشکیل می دهند سه رنگ سبز، سرخ و سیاه می باشند که به صورت نوارهای عمودی شکل از راست به چپ قرار گرفته اند. اندازه عرض و طول این پرچم چیزی حدود 2 به 3 سانتی متر می باشد. به طبع در هر یک از رنگ های تشکیل دهنده این پرچم به مثابه نماد تمامی کشورهای دیگر معنا و مفهومی خاص و منحصر به فرد نهفته است. اول آنکه رنگ سیاه مندرج در پرچم به زمانی اشاره دارد که دولت افغانستان تحت مستعمره دولت های دیگر قرار داشت. رنگ سرخ آن از خون شهیدانی حکایت می کند که در راه آزادی و استقلال کشور خود جان باخته اند. همچنین رنگ سبز مندرج در پرچم کشور افغانستان نشانی از پیشرفت دولت این کشور در آینده به منظور آبادانی سرزمین خود است.

چگونگی خرید پرچم کشورها

آیا شما هم می خواهید در رابطه با چگونگی خرید پرچم کشورهای مختلف اطلاع پیدا کنید؟ فناوری چاپ پرچم کشورها به سبک دیجیتال یکی از با کیفیت ترین روش های چاپی پرچم های ممالک مختلف است. در واقع این روش از چاپ باید به نوعی باشد که عوامل و متریال های محیطی هیچ گونه تأثیری رنگ، طرح و یا حتی کیفیت بالای آن نداشته باشد. همچنین اندازه و ابعاد مختلف انواع پرچم ها اعم از پرچم اهتزاز، پرچم رومیزی، پرچم تشریفات و... بایستی در بالاترین کیفیت در نظر گرفته شود. از آنجایی که پرچم های تشریفات یکی از پر اهمیت ترین نوع نماد در کشورهای مختلف به شمار می آید لذا بایستی طراحی و چاپ آن بر روی بهترین پارچه ها و در نهایت دقت و کیفیت صورت گیرد.

خرید پرچم کشورهای مختلف از ایرانیان پابلیش به آدرس iranianpublish.com این امکان را برای تمامی مشتریان فراهم می آورد تا انواع پرچم کشورهای مختلف را با قیمت های بی نظیر و در نهایت کیفیت خریداری نمایند. همچنین این مجموعه عظیم و شناخته شده با بهره مندی از کارشناسان و طراحان متخصص و حرفه ای در زمینه طراحی و چاپ انواع پرچم های گوناگون و همچنین با استفاده از تکنیک ها و متدهای به روز دنیا، هر روزه و به صورت آنلاین نمونه های جدیدی را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. به طور کلی چاپ انواع پرچم توسط مجموعه ایرانیان پابلیش به وسیله دستگاه های دیجیتالی مدرن و پیشرفته انجام می پذیرد. به طوری که به کمک این دستگاه ها می توان انواع متنوعی از طرح های زیبا و با کیفیت کامپیوتری را بر روی پرچم های گوناگون چاپ کرد.

در انتهای مطلب شما را با انواع روش های چاپ پرچم در بهترین طرح ها و بر روی با کیفیت ترین و زیباترین پارچه آشنا خواهیم کرد:

· چاپ لیزری یا لمینت

· چاپ طرح در وسط پرچم

· چاپ پرچم به صورت تمام چاپ یا تمپلیت

· چاپ مدرن بر روی پرچم

· عدم تداخل رنگ در طرح به هنگام چاپ پرچم

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس