کد خبر 1049296
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
آرم سپاه

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اقدامات تخصصی سپاه گفت: بیمارستان سیار جهت دوران نقاهت بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت 400نفر در تیپ 18 مردم پایه الغدیر دایر شد.

به گزارش مشرق، رضا پورشمسی  با اشاره به آمادگی استان در مقابله با کرونا و پیشگیری از شیوع آن گفت: بسیجیان استان یزد در قالب گروه‌های دو تا چهارنفره براثر بلوک‌بندی که در استان اتفاق افتاد این آمادگی و ظرفیت را دارند که به‌عنوان نیروی انسانی مدافعان سلامت و در زمینه‌های مختلف در مقابله با کرونا و کاهش آسیب‌های این بیماری کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

غربالگری تمامی سربازان در ورودی پادگان‌ها

وی با اشاره به اقدامات تخصصی سپاه در این زمینه گفت: بیمارستان سیار برای دوران نقاهت بیماران مبتلابه کرونا با ظرفیت 400 نفر در تیپ 18 مردم پایه الغدیر یزد دایر شده است و سپاه الغدیر این آمادگی را دارد که ظرفیت سپاه و بسیج را در صورت نیاز در کنار هرکدام از دستگاه‌های خدمت رسان برای کمک‌رسانی به مردم قرار دهد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند در حوزه مسائل زیستی و کلاً جنگ‌های میکروبی، یا مسائلی که به‌صورت طبیعی در طبیعت اتفاق می‌افتد، ویروس‌ها هم به دلیل دوران نهفتگی خود یعنی مدت‌زمانی که عامل بیماری وارد بدن موجود زنده یا انسان می‌شود تا زمانی که علائم بیماری ظهور کند می‌توانند جز گروه‌های خطرناک یا خیلی خطرناک باشند. ویروس کووید 19 با دوران نهفتگی 2 تا 14 روز می‌تواند خطرناک باشد و ممکن است فردی که ناقل این ویروس است بدون اینکه علائم آن را داشته باشد این ویروس را منتقل کند.

پورشمسی ادامه داد: متأسفانه کرونا قدرت فراگیری فوق‌العاده دارد و به‌راحتی از کانال ترشحات دهان، سرفه، عطسه، تنفس،... به بدن فرد جدید منتقل می‌شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات بسیار خوبی که برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در یزد انجام‌گرفته و در حال انجام است، گفت: در شرایط کنونی مهم‌ترین رکن برای مقابله با این بیماری خود مردم هستند، این مردم هستند که تکمیل‌کننده زحمات و خدمات مسئولان هستند و باید حضور حداقلی در اماکن عمومی و حداقل ارتباط را داشته باشند و رعایت  نکات بهداشتی و توصیه‌های مسئولان را که به‌صورت مرتب از رسانه‌های اطلاع‌رسانی می‌شود موردتوجه قرار دهند.

پورشمسی با اشاره به فرآیند سخت و هزینه‌بر شناسایی ویروس کرونا توسط کادر درمانی عنوان کرد: مردم باید با عمل به توصیه‌های مسئولان و رعایت نکات بهداشتی از قدرت فراگیری این ویروس بکاهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    0 0
    سلام خدا بر سپاه پاسداران. خداقوت. خسته نباشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس