پرچم نروژ

فرماندهی عملیات آمریکایی موسوم به ضد داعش از واگذاری ماموریت آموزش نیروهای عراقی در پایگاه «عین الاسد» به نروژ خبر داد.

به گزارش مشرق، فرماندهی عملیات «عزم راسخ» (العزم الصلب) به ریاست آمریکا در عراق، از تحویل مسئولیت آموزش نیروهای عراقی به کارگروه نروژی «وایکینگ» به جای نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش خبر داد.

بیشتر بخوانید:

تعداد «ضربه مغزی‌های» آمریکا در عین‌الاسد باز هم بیشتر شد

پنتاگون در سال ۲۰۱۴، مدعی شد که با عملیات موسوم به «عزم راسخ» مقابله با داعش را در سوریه و عراق کلید می‌زند به این ترتیب که نیروی هوایی آمریکا و دیگر هم‌پیمانان این کشور، مواضع داعش را از آسمان بمباران کرده و هم‌پیمانان محلی، بر روی زمین با تروریست‌های داعش بجنگند.

در بیانیه فرماندهی آمریکا در عملیات عزم راسخ که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، آمده است: اخیرا، کارگروه وایکینگ، به پایگاه هوایی «عین الاسد» واقع در استان الانبار عراق منتقل شده‌است.

بر اساس این گزارش «وایکینگ روتو ۶» یک یگان پیاده نظام مکانیزه بسیار آموزش دیده  از گردان «تلمارک» - از واحدهای پیاده نظام مکانیزه ارتش نروژ که در سال ۱۹۹۳ تشکیل شده - است و ماموریت آن، آموزش نیروهای امنیتی عراق خواهد بود.

نروژ یکی از اعضای اصلی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش است که در آموزش نیروهای عراقی برای تحقق ثبات و امنیت در مناطق آزادشده از دست داعش و نیز کمک به شهروندان عراقی در مناطق مذکور، سهیم بود.

پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد عراق در واکنش به ترور شماری از فرماندهان مقاومت از جمله سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» نایب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی و شماری از همرزمانشان، پارلمان عراق، با تصویب طرحی، بر ضرورت عقب‌نشینی کلیه نظامیان آمریکایی از این کشور تاکید کرد.

هرچند که  واشنگتن به هیچ وجه راضی به تخلیه عین‌الاسد نیست و به اذعان بسیاری از مقامات سیاسی عراقی،  آمریکا با  فشار و توسل به زور و ادبیات تهدید و ارعاب تلاش دارد تا مانع اجرای تصمیم پارلمان در خصوص اخراج نیروهای خارجی از کشور شود. واشنگتن نمی‌خواهد پایگاه «عین الاسد» را که از پایگاه‌های راهبردی به شمار می‌رود و از آن برای تهدید کشورهای همسایه عراق که مخالف سیاست دولت آمریکا هستند، استفاده می‌کند، ترک کند.

آمریکا در همین راستا، چندی پیش، به طور رسمی به بغداد ابلاغ کرد که به منظور تامین منافع خود و پایگاه‌هایی که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند، سامانه موشکی «پاتریوت» را حرکت خواهد داد و پس از آن شبکه‌های سعودی از انتقال پدافند موشکی پیشرفته آمریکا به پایگاه «عین‌الاسد»  خبر دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    1 0
    :)))))))) قبلیا یا مردن یا دیوونه شدن!!
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    2 0
    این آموزشها مگر چیست که عراقیها خود از انجام آن عاجز هستند و حتما امریکائیها یا دست نشاندگانشان باید آنرا به عهده داشته باشند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس