کد خبر 1061537
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۳
پهپاد کرونا نمایه

محققان استرالیایی و شرکت دراگن فلای در تلاشند تا از هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان وسیله غربالگری عمومی کووید-۱۹ استفاده کنند.

به گزارش مشرق، محققان دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA) با همکاری شرکت دراگون فلای، در تلاشند تا برای نظارت و شناسایی از راه دور وضعیت افراد با بیماری تنفسی عفونی، یک هواپیمای بدون سرنشین را رونمایی کنند.

بیشتر بخوانید:

احتمال تولید واکسن کرونا تا یک سال دیگر

۵ باور نادرست درباره کرونا

این هواپیمای بدون سرنشین به یک حسگر تخصصی و سیستم چشم رایانه‌ای مجهز است که می‌تواند دما، ضربان قلب، تنفس همچنین عطسه و سرفه‌ی افراد را نشان دهد. این وسیله در مکان‌های پرتردد و تجمعات از قبیل شرکت‌ها، فرودگاه‌ها، کشتی‌های بزرگ باربری و مسافربری، مراکز نگهداری سالمندان و سایر مکان‌هایی پر جمعیت کاربرد دارد.

تیم محققان دانشگاه استرالیایی به سرپرستی پروفسور جاوا شل، با همکاری شرکت فناوری پهپادی دراگون فلای، مستقر در آمریکای شمالی، در تلاش برای به ثمر نشاندن این پروژه هستند و به نظر می‌رسد که پس از اتمام کار بلافاصله با مشتریان تجاری، پزشکی و دولتی وارد مذاکره خواهند شد.

در سال ۲۰۱۷، پروفسور شل، در کنار دکتر علی الناجی و آسانکا پررا، نشان دادند می توان با استفاده از فیلم‌های ضبط شده به وسیله پهپادها و تحلیل الگوریتم‌های پردازش تصویر حاصل از آن‌ها، ضربان قلب انسان را تشخیص داد.

در آن زمان آن‌ها اثبات کردند که ضربان قلب و تعداد تنفس هر نفر را می‌توان با دقت بالا در فاصله ۵ الی ۱۰ متری افراد و با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و نیز در فاصله‌های ۵۰ متری توسط دوربین‌های ثابت اندازه گیری کرد. آن‌ها همچنین الگوریتم‌هایی به وجود آوردند که می‌تواند عطسه و سرفه را تفسیر کند.

پروفسور شل می‌گوید هدف اولیه‌ی ساخت این فناوری، استفاده در مناطق جنگی و نیز هنگام رخ دادن بلایای طبیعی بود. در یکی از مقالات منتشر شده‌ی سال ۲۰۱۹ در ریموت سنسینگ، شل و گروه همراهش از یک پهپاد پیشرفته که مجهز به سیستم جدید چشم رایانه‌ای بود به عنوان زنده یاب انسان از راه دور استفاده کردند. سازوکار شناسایی این پهپاد، حرکت قلبی و ریوی ناشی از حرکت دوره‌ای قفسه سینه بازماندگان بود. شل همچنین می‌گوید این فناوری می‌تواند یک ابزار غربالگری عمومی بسیار مناسب برای شناسایی کووید-۱۹ باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    البته تو تابستون فقط امکان پذیره وگرنه تو تابستون با چندین لایه لباس چطوری میتونند شناسایی کنند. در ضمن فاکتور گرمای ازدحام قابل چشم پوشی نیست و بنظرم این روش بیشتر یک هایپ تبلیغاتی دولت استرالیا جهت بازی روانی با مردم باشد. مگه یک پهپاد چند نفر رو می‌تونه متمرکز بشه و ضربان بگیره که بنظرم ضربان بایستی لیزری اندازه‌گیری بشه و خیلی هم نمیتونه دقیق باشه. این اخبار بیشتر مصرفی هست. چون این بیماری تنفسی سالها هست که در جوامع شایع هست و برای خانه نشینی مردم این بازی های روانی را میکنند. این ویروس های زونوتیک شده از زمان بحران سازی مالی توسط کشورهای لیبرال در جوامع رها شده
  • DE ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    محققان استرالیایی و شرکت دراگن فلای در تلاشند تا از هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان وسیله غربالگری عمومی کووید-۱۹ استفاده کنند.// ایده خوبی نیست الان امریکاه پهبادهاشو به این سیستم مجهز میکنه و از همون بالا هرکی کویید داشت رو با شلیک تیر مستقیم میفرسه دیار باقی این رژیم یاغی.
  • علی اصغر پیری IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    چگونه متوجه شیم بعداز بهبودی ناقل نیستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس