احداث بیمارستان صحرایی در لاکان رشت آغاز شد/ لزوم اعزام پرستاران دیگر استان‌ها به گیلان

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس برای مقابله با ویروس کرونا در گیلان از احداث زیرساخت بیمارستان صحرایی در این استان خبر داد و گفت: کمبود تخت و پرستار و پزشک مهم‌ترین مشکل استان در مقابله با کرونا است.

به گزارش مشرق، محمدحسین قربانی، نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ‌در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان شیوع کرونا ویروس در گیلان بسیار زیاد است اظهار داشت: وضعیت استان گیلان از لحاظ گستردگی شیوع ویروس کرونا از حالت بحرانی نیز بیشتر است و اگر مردم به این ویروس به‌چشم یک دشمن نامرئی نگاه نکنند خطر و تلفات آن بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

تیپ ۳۱۶ زرهی همدان ضدعفونی شد

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در استان گیلان از احداث زیرساخت بیمارستان صحرایی در این استان خبر داد و عنوان کرد: قرار است به‌زودی بیمارستان صحرایی در منطقه لاکان رشت توسط سپاه پاسداران و ارتش انجام شود همچنین سپاه قرار است ظرفیت تخت‌های بیمارستان رازی را به‌میزان 100 عدد افزایش دهد تا بتوانیم بهتر به بیماران خدمات ارائه دهیم.

قربانی بر لزوم قرنطینه کامل مردم در خانه‌های خود تأکید کرد و بیان داشت: در حال حاضر بهترین و مؤثرترین راه برای کنترل ویروس کرونا ماندن مردم در خانه است و اگر مردم به‌صورت اختیاری به این امر اهتمام نکنند مجبور هستیم که از راه‌های قانونی این موضوع را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان تجهیزات مقابله با ویروس کرونا در استان گیلان کم است خاطرنشان کرد: در زمان حاضر کادر بهداشتی و درمانی در استان برای مداوای بیماران کرونایی گیلانی از حیث امکانات و تجهیزات دچار مشکلات فراوانی هستند لذا مسدود شدن راه‌های ورودی به این استان کار بسیار مؤثری است.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کمبود شدید وسایل حفاظت شخصی مانند ماسک و دستکش برای پزشکان و پرستاران در استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که مسئولان باید برای عملیاتی شدن آن اقدام کنند فراهم کردن وسایل حفاظت شخصی مانند مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش برای کادر بهداشتی و درمانی استان گیلان است.

قربانی کمبود تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی را به‌عنوان یکی از مشکلات بزرگ این روزهای گیلان برشمرد و تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که به‌شدت این روزها در استان گیلان احساس می‌شود کمبود تخت‌های بیمارستانی مختص بیماران کرونایی است لذا باید تخت‌های بخش‌های درمانی به‌ویژه تخت‌های آی‌سی‌یو را افزایش دهیم یا بیمارستان صحرایی احداث کنیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در گیلان افزود: فشار بالای کار از یک سو و کمبود نیروی پرستار و پزشک از سوی دیگر باعث بروز مشکلاتی از جمله نارسایی در خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی در گیلان شده است از این رو در تماسی که با وزیر بهداشت داشتم از آنها خواستم که پرستاران استان‌هایی را که شیوع کرونا در آنها کمتر است برای کمک به گیلان بفرستند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس