کد خبر 1049294
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
عکس/ رزمایش مشترک ارتش و سپاه علیه کرونا

رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا گفت : در تمام دوران تعطیلات نوروز مرخصی پرسنل درمانی صد در صد لغو شده و همه با حالت آماده باش کامل در خدمت مردم ایران اسلامی هستیم.

به گزارش مشرق، امیر شهروز ناصری با اشاره به اقدامات ارتش قبل از ورود ویروس کرونا به ایران گفت: ارتش ج.ا.ا قبل از اینکه کرونا وارد کشور شود، جلساتی را تشکیل داد. در نیروی هوایی پیش بینی می کردیم که این ویروس وارد کشور شود و باعث شد پیشگیری هایی کنیم تا از کرونا در داخل خود ارتش عقب نمانیم.

وی در خصوص نحوه کمک رسانی ارتش به مردم و یاری به کشور عنوان کرد: در پی درخواست وزیر بهداشت و درمان از سلسله مراتب ارتش برای کمک به مردم، قرارگاه پدافند زیستی در داخل ارتش و همین طور در نیروی هوایی به دستور فرمانده نیروی هوایی تشکیل شد و بر مبنای آن هماهنگ شد تا بیمارستان بعثت نیروی هوایی که بزرگترین بیمارستان ارتش هم هست به عنوان بیمارستان معین بیماران کرونایی کشوری در کنار سایر بیمارستان ها مانند مسیح دانشوری، شهدای یافت آباد و هاجر به مردم خدمت رسانی کند.

رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا در گفت گو با رادیو گفت و گو با اعلام اینکه بیمارستان بعثت تقریبا بیشترین پذیرش را در داخل نیروی های مسلح از بیماران کرونایی دارد، گفت: هم اکنون این بیمارستان 600 تخت خوابی در خدمت مردم هست و پذیرش بیماران کرونایی دارد انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه با تمهیدات انجام شده در زمینه ماسک و لباس حفاظت فردی دچار کمبود نخواهیم شد، توضیح داد: چون که الان در خواست برای وسایل حفاظت فردی پرسنل درمانی زیاد است و می توانیم مردم یاری را به آحاد کشور ادامه دهیم، نیروی هوایی اقدام به احداث کارگاه راه اندازی تولید ماسک و لباس حفاظت فردی در داخل مجتمع شهید بهشتی، فرماندهی و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش کرده است و می توانیم بگوییم هیچ موقع ماسک و لباس حفاظت فردی کم نخواهیم آورد.

امیر ناصری با اعلام این خبر که تاکنون در میان پرسنل کادر نهاجا هیچ مورد مثبتی از کرونا را نداشتیم، گفت: با توجه به پیشگیری های زیادی که انجام شده، از خود پرسنل نیروی هوایی تاکنون مورد مثبت قطعی نداشته ایم گرچه پرسنل مشکوک داخل خانواده ها داشتیم جواب آزمایش ها را فرستادیم تا بیاید ولی تاکنون در میان پرسنل کادر نهاجا هیچ مورد مثبتی را نداشتیم و توان رزمی کاهش پیدا نکرده است.

وی در رابطه با تمهیداتی که در زمینه اقدامات پیشگیری کننده میان پرسنل انجام شده، اظهار کرد: ما به فکر جزئی ترین مسائل بودیم حتی ماخذ پروتئین را در رژیم های غذایی افزایش دادیم، تجمعات غیر ضروری را کنسل کردیم. مهمانسراهای ارتش را از پذیرش در عید را ممنوع کردیم. پیش بینی قرنطینه در تمام پایگاه های سطح نهاجا انجام شده و آموزش های لازم، بنر ها در بین پرسنل و خانواده ها پخش شده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا با تاکید بر اینکه شستن دست با آب و صابون و دست نزدن به صورت از مهمترین محور آموزش ها است، بیان کرد: مابقی مسائل برای مردم عادی نیازی ندارد تا نگرانی ایجاد کند. شستن دست با آب و صابون و دست نزدن به صورت کافی است تا حفاظت خوبی در برابر کرونا پیدا کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: آسایشگاه های سربازی و آموزشی روزانه ضدعفونی و گندزدایی می شوند. ورودی پادگان ها همه تب سنجی و معاینه می شوند و سربازها وقتی مرخصی می گیرند در زمان بازگشت ابتدا معاینه می شوند و بعدا به داخل پادگان ها راه پیدا می کنند.

امیر ناصری خاطر نشان شد: در تمام دوران تعطیلات نوروز مرخصی پرسنل درمانی صد در صد لغو شده و همه با حالت آماده باش کامل در خدمت مردم ایران اسلامی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس