محکومان امنیتی

دروغ‌پراکنی کینه‌توزانه این دو برادر نسبت به ملت ایران، در حالی است که نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در بازدیدهای میدانی از خط مقدم نبرد ایران با ویروس کرونا از سطح بالای نظام درمان ایران گفته‌اند.

سرویس سیاست مشرق- در حالی که ابعاد سوء مدیریت در ایالات متحده،  هر روز بیش از پیش آشکار می شود، مقامات دولت ترامپ هنوز با شدّت و حدّت پروژه‌ی «ایران‌هراسی» خود را ادامه می دهند و این از عمق دشمنی آن‌ها نسبت به مردم ایران خبر می‌دهد.

در حالی که طبق برخی گمانه‌زنی‌های جدید، به خصوص گزارشی که در یکی دو روز اخیر در رسانه های ژاپنی منتشر شده، مبداء کورونا ویروس به احتمال قوی خود ایالات متحده بوده و بخش زیادی از مبتلایان به آنفولانزا که در سال ۲۰۱۹ جان خود را در آمریکا از دست دادند، در گمانه‌زنی‌های جدید، احتمالا مبتلا به کرونا بوده‌اند، برایان هوک، مسوول یهودی‌تبار و صهیونیست امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارنظر، شیوع ویروس کرونا در ایران را نتیجه سوء‌مدیریت جمهوری اسلامی خواند و در کمال وقاحات مدعی شد که "ایران کمک‌های پیشنهادی آمریکا برای مقابله با کرونا را قبول نکرده است". این ادعاهای دروغین در حالی است که آمریکا در کمال بی‌شرافتی، همه کانال‌های واردات اقلام پزشکی و دارو را از ماه‌ها قبل به ایران تحریم کرده است و البته دولت ترامپ در زیر انتقادات شدید از سوی رسانه‌ها و مقامات سیاسی این کشور به واسطه‌ی بی کفایتی، سوء‌مدیریت و جدی‌نگرفتن شیوع این بیماری قرار  دارد.

وب سایت نشریه آمریکایی «تایم» در گزارشی تازه نوشت که استراتژی دولت ترامپ برای مبارزه با ویروس کرونا خیلی ساده بود که همان «دور نگه داشتن ویروس از ایالات متحده» از طریق محدودیت‌های مسافرتی، قرنطینه اجباری بود که تاکید می‌کرد این سیاست‌ها موثر هستند. اما افزایش آمارها نشان می‌دهد این سیاست‌ها موثر نبودند.

وقتی سرانجام این ویروس وارد ایالت واشنگتن شد، ‌ دولت کُند با آن برخورد کرد و متخصصان می‌گویند واکنش آمریکا هفته‌ها و شاید ماه‌ها عقب‌تر از برنامه لازم برای مبارزه با ویروس کرونا است. روز پنجشنبه، مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا، اعلام کرد که در این کشور، به اندازه کافی کیت تست کرونا وجود ندارد. یا وزیر بهداشت کابینه در جلسه استماع سنا گفت که اگر هم واکسن کرونا در آمریکا ساخته شود، اصلا ارزان و در دسترس همه نخواهد بود.

اذعان مایک پنس به کمبود کیت تشخیص کرونا در آمریکا

 با وجود این گزارش و ده‌ها گزارش مشابه، لشکری از مزدوران بی‌وطن که متاسفانه نام ایرانی بر خود گذاشته‌اند، به کمک تیم صهیونیستی کاخ سفید آمده‌اند تا در خیانتی آشکار به وطن، پروژه‌ای «ایران‌هراسی» را تکمیل کنند. در یکی از تازه‌ترین مصادیق این رفتار خائنانه، دو برادر با نام‌های «آرش علایی» و «کامیار علایی»، مقاله‌ای در روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر کردند که عنوان آن چنین است: «چگونه ایران کاملا و مطلقا در مواجهه با کرونا اهمال کرده است؟»

«چگونه ایران کاملا و مطلقا در مواجهه با کرونا ویروس اهمال کرده است؟» به قلم آرش و کامیار علایی در روزنامه نیویورک‌تایمز
آرش(راست) و کامیار علایی

این دو برادر وطن‌فروش، در مقاله‌ای سراسر سیاه‌نمایی، به نقل از منابع مجهول و بدون هیچ‌ نوع مدرک و منبع قابل اثبات، نظام بهداشت و درمان ایران را در مقابله با کرونا کاملا فشل، منهدم و ناکارآمد ترسیم می کنند و جهاد شهادت‌طلبانه هزاران پزشک و پرستار و کادرهای درمانی، داوطلبان، نیروهای انقلابی و مسوولان کشوری و لشکری را که در خط مقدم مقابله با این ویروس هستند و چندین تن از آنان در این جهاد، تاکنون مبتلا شده‌آند و حتی جان خود را زا دست داده‌آند، مخدوش و وارونه جلوه می دهند.

دروغ‌پراکنی کینه‌توزانه این دو برادر نسبت به ملت ایران، در حالی است که نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در بازدیدهای میدانی از خط مقدم نبرد ایرانی ها با ویروس کرونا، در چند گزارش از سطح بالا و پیشرفته‌ی نظام سلامت و درمان ایران گفته‌اند.

توئیت‌های حساب دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی درباره کارزار مبارزه با کرونا در ایران

همچنین، روز پنجشنبه(۱۶ اسفند)، دکتر هاملمن، نماینده سازمان بهداشت جهانی که در راس هیاتی برای ارزیابی نحوه مواجهه ایران با کرونا وارد ایران شده و از چند بیمارستان در تهران و استان‌های دیگر بازدید کرده، در مصاحبه با شبکه CBC کانادا از شگفت‌زدگی خود از سطح بالای خدمات نظام بهداشت و درمان ایران به مبتلایان گفت و ایران را دارای پیشرفته‌ترین نظام درمانی منطقه خواند.

این تیتر بسیار سیاه و هراس‌افکن که این دو وطن‌فروش برای مقاله خود برگزیده‌اند، جمهوری اسلامی ایران را کشوری در سطح کشورهای فقیر و ضعیف جنوب آسیا و آفریقا ترسیم می کند که چه به لحاظ مدیریتی و چه امکانات و نظام درمانی فروپاشیده است. این حد از کینه‌توزی در «ایران‌هراسی»، تنها از مزدوران دستگاه‌های امنیتی جنایتکاری چون سیا برمی آید، وگرنه ایران از جمله کشورهایی است که شفاف‌ترین سیاست‌ها را در اطلاع‌رسانی نسبت به شیوع کرونا برگزیده و همکاری کاملی با سازمان بهداشت جهانی دارد. این در حالی است که همین کشور همسایه، جمهوری ترکیه، با جمعیتی حدودا به اندازه ایران، که یکی از ستون‌های اقتصاد آن گردشگری است و پذیرای میلیون‌ها گردشگر خارجی است، پنهان‌کاری وقیحانه‌ای را درباره میزان شیوع بیماری و آمار مبتلایان در پیش گرفته است. یا کشورهایی چون هند و عراق و پاکستان و افغانستان اصولا زیرساخت‌های درمانی لازم را برای تشخیص بیماری ندارند و تقریبا هیچ نظام شفافیت و آماردهی در این زمینه در این کشورها در زمینه شیوع کرونا موجود نیست.

اما برادران علایی کیستند که چنین عیان به پیاده‌نظام رسانه‌ای صهیونیست‌ترین و ضدایرانی‌ترین تیم حاکم بر کاخ سفید تبدیل شده‌اند؟

روز ۳۰ دی ۱۳۸۷، مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، در یک نشست خبری درباره «طراحی پروژهء‌ی براندازی نرم در ایران» خبر داد. چند روز قبل‌تر از آن، روابط عمومی دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای، خبر داد که چند نفر به اتهام تلاش برای براندازی نرم با حمایت آمریکا به حبس محکوم شدند. مدیرکل ضدجاسوسی وزارت در نشست خبری خود گفت که چند نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شدند که «آرش علایی» و «کامیار علایی» دو نفر از آنان بودند.

آرش(راست) و کامیار علایی

بر اساس اظهارات این مقام امنیتی، این افراد با تشکیل گروه‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره از برخی گروه‌های اجتماعی از جمله، نخبگان علمی، روحانیون، پزشکان، استادان دانشگاه و هنرمندان و ورزشکاران، برای آنان سفرهای علمی به ایالت‌های مختلف آمریکا ترتیب می‌دادند و در این سفرها آمریکایی‌ها با تأثیر فکری بر این گروه‌ها آمریکا را تنها ناجی ایران معرفی می‌کردند.

این مقام ارشد وزارت اطلاعات افزود که «ایجاد بحران‌های اجتماعی، راه‌اندازی تظاهرات خیابانی‌ و دخالت ‌در مسائل قومیتی» از جمله دیگر مواردی بود که متهمان به دنبال آن بودند. او افزود که شبکه‌ای که این دو برادر در پیوند با آن قرار داشتند، مستقیما زیر نظر برخی عناصر دولت آمریکا از جمله ویلیام برنز، رامین عسگرد و گلی عامری فعالیت می کرد.

وی در ادامه ایجاد بحران‌های اجتماعی، تظاهرات‌های خیابانی و دامن زدن به اختلافات قومی را از اهداف این گروه برشمرد و گفت:

" آن‌ها در آذربایجان یک تعداد از هموطنان ما را به دام انداختند و اتباع آذری را با خود همراه کردند، هم‌چنین با دامن زدن به مسئله‌ تعصبات قومی قصد تهییج آنها را داشتند، هم‌چنین قصد داشتند در قالب NGO ها حرکت‌های مختلف مانند نافرمانی مدنی و مبارزات بدون خشونت را دنبال کنند که در مقطع خود با آن برخورد و آن اهرم هم از سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا گرفته شد. "[۱]

در نهایت در ۲ بهمن ۸۷، حکم دادگاه این دو برادر صادر شد و آرش علایی به ۶ سال زندان و کامیار به ۳ سال زندان محکوم شدند.

در ۲۱ بهمن همان سال، کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت و درمان وقت، »، این دو برادر را به «تبلیغ علیه فعالیت‌های جمهوری اسلامی در پوشش مقابله با ایدز» متهم کرد. لنکرانی اضافه کرد:

" ما در وزارت بهداشت جاسوس نداریم، اما خارج از وزارت بهداشت افرادی در پوشش درمان ایدز فعال بودند که وزارت اطلاعات به موقع آنان را شناسایی و با آنان برخورد کرد. "

و البته چهره‌سازی از این دو محکوم امنیتی، به مانند پرونده‌های دیگری که عوامل جاسوسی و عملیاتی سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در داخل به دام می افتند، از همان زمان انتشار خبر دستگیری آن‌ها آغاز شد و فشار رسانه‌ای، سیاسی و دیپلماتیکی از سوی نظام سلطه برای آزادی آن‌ها کلید خورد. وقتی هم که این دو بعد از آزادی از زندان به دامن کارفرمای خود، یعنی آمریکا بازگشتند، سیل جوایز به بهانه‌های مختلف به سوی آنان سرازیر شد و همزمان در یک روند خزنده، این دو تبدیل به «رفرنس» در مورد اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و پزشکی ایران در شبکه‌های فارسی زبان وابسته به دولت‌های بیگانه شدند.

اهدای جایزه به برادران علای توسط شارون استون (هنرپیشه آمریکایی)

 و البته این هزینه های گزاف برای «برندسازی» از این دست عوامل ضدامنیتی که به واسطه‌ لو رفتن و دستگیری، برای عملیات در داخل کشور سوخته‌اند، برای آن است که در سنگر دیگری علیه ملت ایران به کار گرفته شوند.

شیوه کار هم البته روشن و آشناست. برادران علایی، که به عنوان دو «پزشک» و «کارشناس آشنا با نظام بهداشت و درمان ایران»، مقاله‌ای به شدت سیاه و هراس‌آور درباره‌ی شیوع کرونا در ایران در معروف‌ترین و بزرگ‌ترین روزنامه‌ آمریکا منتشر می‌کنند و همین مقاله، دستاویز زنجیره‌ای از گزارش‌های مکتوب و تصویری برای پیشبرد پروژه «ایران‌هراسی» می شود و این‌گونه، در بزنگاهی این‌چنین، مزدوران وطن‌فروشی که از سوی نظام سلطه برای آن‌ها هزینه‌های گزافی شده است، ماموریت کثیف خود را تکمیل می‌کنند.

 

[۱] https://www.hamshahrionline.ir/news/۷۳۳۷۵

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    خدا بکش! دشمن این مملکت و دشمنان اسلام را
    • DE ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
      30 13
      مشرق پیداست سرتون خیلی شلوغه!حواسها کجاست؟ خدایا نابود فرما دشمنان این مملکت اسلامی ودشمنان اسلام را.
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
      24 6
      منافقان وطن فروش هیچ غلطی نمی توانند بکنند ما کرونا را شکست می دهیم همانطور که امریکا را شکست دادیم.
  • DE ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    63 36
    خوبه این روزها وطن فروشها بدست خودشون دونه دونه غربال میشن ! دستشون رو رو میکنند. زندان براشون کم بود. حق شون بود اعدام می شدند!
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    72 24
    ان شاء الله شکست کرونا،شکست وطن فروشان است.
  • IT ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    28 9
    فعلا خود آمارهای وزارت بهداشت بیشتر مردم را وحشت زده می کند. از ترکیه یاد بگیرید که حتی یک نفر آمار کرونا اعلام نمی کند. یا از ژاپن یاد بگیرید که یک هفته است آمار کرونایش را بروز نکرده. گویا نه کسی می گیرد و نه کسی می میرد و نه کسی هم خوب می شود!
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    38 56
    کاشکی با انقدر آگاهانه دروغ به خورد مردم نمیدادید. انصاف و عقل را رعایت کنید.
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      0 0
      اثر سوزشه این متن دروغ نیست
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    17 22
    یکی ازین‌محکومان امنیتی همین دکتر جهانپور هستن
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    37 25
    بي خيال اين زباله ها باشيد. خداوند در قرآن كربم مي فرمايد : " خدا نور خود را تمام مي كند اگرچه كافران از آن كراهت داشته باشند " اينها كفِ روي آب هستند
  • SE ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    40 14
    چه نگاه پلیدان ای دارند این دو چیز خبیث
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
      11 20
      چون جهود هستند عزیزم. به محض دیدنشون گفتم این دو نفر بهایی هستند.
  • احمد IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    16 26
    اگه ایران در مبارزه با کرونا اهمال کرده چرا کشور های همسایه ما مثل ترکیه و ترکمنستان حتی یه مورد ابتلا به کرونا هم اعلام نکردند و کشورهایی مثل پاکستان، افغانستان و عربستان هم به تعداد انگشتان یه دست هم بیمار کرونایی ندارند . همه دست پیش را میگیرند که پس نیافتند. اونا به جای عذرخواهی از مردم ایران به خاطر انتشار این ویروس طلبکار هم شدند . خیلی عوضی اند
  • احمد IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    29 26
    ما اگه قرار بود این ویروس را منتشر کنیم اول به کشورهای همسایه مون انتقالش میدادیم نه اینکه از اینور دنیا پرتش کنیم توی آمریکا!
  • US ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    41 22
    ایران یعنی حسین فهمیده، یعنی سیاوش، آرش.. یعنی حججی، یعنی قاسم سلیمانی، یعنی سورنا، یعنی داریوش، یعنی سید علی .. اینو شما خوب می دونین آقایون صهوینیسم :) یه سری فاحشه بی وطن دور خودتون جمع کردین فک کردین خبریه، دارین مبارزه می کنین؟ :)))) باشه ادامه بدین.. به زودی تو مرزهای خودتون با ایران روبرو می شین.
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    14 39
    شارون استون بازیگر معتبری است در خدمت مردم آمریکا اونوقت بازیگران ایران بدنبال خیانت به مردم ایران هستند
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
      12 13
      در خدمت دولت شیطان بزرگ یا مردم خلق خداوند؟!
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    33 18
    گویا زندگی اونور آب سخته.مجبورند دست به کارهای اینچنینی بزنند تا زنده بمونند
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
      13 11
      بله خیلی سخته، رضا رویگری میگفت: در سفری به آمریکا بدلیل مسائل مالی مجبور به برگزاری کنسرت شدم، بعد جمله طلایی رضا رویگری را دقت کنید: پول در آوردن در آمریکا مثل این است که اسکناس از زیر پای فیل بیرون بکشی! دقت کردید، یعنی آنها که فکر می کنند پول ریخته توی خیابانهای آمریکا و له له می زنند برای اونطرف یا خبر ندارند، یا..... این دو برادر کامیار و آرش هم حیوونکی ها خیلی سختی کشیدند، بی پولی، بی توجهی، آدم حساب نکردن آنها در آمریکا بدون هیچ شیرین کاری! پس باید عجله می کردند، چون هزینه زندگی اونجا بالاست، حالا از طرف هر کسی پولی برسه مهم نیست، چون شکم گرسنه داشتند و آرزوی دیده شدن، اینها بدتر از ویروس رشد زیادی توی آمریکا و اروپا دارند، و از همین دم تکان دادن شروع می کنند تا....
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    12 15
    طرح ترور خدا کنه از سطح ترور شیخ الاسلام و رهبر به طیفهای بالاتر نظام نرسه اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات اگر تو خواب خوشخیالی سیر نکنن انشاالله این طرح هم شکست میخوره
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    25 21
    تک تک افراد خائن به مملکت رو باید اعدام کرد، دیگه تسامح بسه
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    27 27
    چرا میگید وطن فروش؟! بابا این حیوونا ایرانی که نیستند.بله زمانی ایرانی بودند ولی زمانی ست که دیگه سوگند خوردند به پرچم آمریکا وفادار باشند.اونها الان دشمن ایران و ایرانی هستند. اصلا فقط کسانی که ایرانی ها را در خارج از کشور دیده اند میدونند در دشمنی با ایران و ایرانی متاسفانه ایرانیان بی وطن دست هر دشمتی را از پشت بسته اند.
    • FR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
      4 4
      البته با کمی استثنا درست میگید.....متاسفانه
    • فرزاد کایا IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
      11 10
      صددرصد درست میفرمایید. متاسفانه ما بشدت نسبت به حس وطن دوستی مان کاهلی نشون دادیم و برخی ابلهان نیز با سواستفاده از مباحث مذهبی طوری وانمود کردن که گویی وطن و ایران دوستی در تضاد با دین است که مطلقا اشتباه است و میبینیم کار طوری شده تمام وطن فروشان بی ریشه و بی هویت بزرگترین دشمنان اصلی ایران و ملت ایران اند و از طرفی در کمال وقاحت به خودشون اجازه میدن ضمن دریوزگی و مزدوری پلیدترین دشمنان ایران یعنی دولت آمریکا و صهیونیست ها و آل سعود, درعین حال مدعی ایرانی بودن و بدتر از اون ملی گرایی باشند و ما ایرانیان وطن دوست که با تحمل سختی ها و تحریم ها به پای وطن نشستیم را با عنوان دشمن وطن و یا عناوین مسخره وابسته نظام منکوب کنند(گویی از ایران بری زیرپرچم آمریکا سوگند بخوری به کشور اصلی ات خیانت کنی تا ماهانه دلارهات بدن مزدوری نیست) تا اونجا که یک عده بی بته و بی هویت داخلی که وطنی جز دلار ندارن و غالبا هم تابعیت غرب و شرق دنیارو مضاعف دارند با نام سلبریتی وادار میکنن بگن ما وابسته به نظام نیستیم تا کم کم در ذهن ملت اینطور جا بیفته که نشان آزادگی جدایی از نظام سیاسی است درحالیکه همون غرب ریاکار و فاسد میدونه اولین نشان تمدن و پیشرفت در دنیای کنونی دولت ملی و دولت-ملت یا همون نیشن استیت که براساس اون هر دولت ملی از چهار عنصر مطلقا جدایی ناپذیر و غیرقابل تقسیم و واگذاری "سرزمین-مردم-حاکمیت -حکومت" تشکیل شده اند و هیچ ملتی بدون نظام سیاسی حاکم و حاکمیت حق رای در سازمان ملل و دارایی هویت ملی در جهان را ندارد یعنی بدون پاسپورت و شناسنامه ملی, همون وطن فروشانی مانندعلایی های بی هویت و سالومه و مسی ها تو سگدونی هم راهشون نمیدادن و تهش توی کمپ آوارگان بودن و تنها به لطف داشتن هویت ملی است که حالا تو آمریکا بهشون پول میدن علیه ملت و وطن سابقشون خیانت کنند!! فقط فکر کنید تمام این انگل های پست تابعیت ایران را نمی داشتند اونوقت آمریکا یه سنت هم خرج سالومه و مسی فاحشه پرور و علایی های بی هویت می کرد؟؟؟ به لطف ایران که اینقدر بزرگ, نمک نشناس ها و خائنین به خاکش هم میتونن از قبل این بزرگی ایران, نزد دشمنان ایران به نان و نوایی برسند؛البته به قیمت وطن فروشی و بی هویتی و "انیرانی" شدن!! فلذا اینان ایرانی نیستن و باید پویش انیرانی از ایران مگو راه بندازیم چرا که ایران ربطی به انیرانی ندارد
  • مهدی DE ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    4 0
    سلام لطفا یک نقشه ی میدانی جدید از یمن بدید
  • محمود NL ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    9 16
    متاسفانه ایرانیان در وطن فروشی دست همه ملتها ی دنیا را بسته اند. بیشتر شکستا ویورشهایی که در طول تاریخ به ایران شده با همکاری وطن فروشا بوده. خدا را شکر تو این زمان مردم کمی روشن شدن
  • به GB ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    8 14
    اینجاست که انسان فکر می کند همان کاری که خلخالی میکرد درست بوده نه ترحم به پلنگ تیز دندان و ستمکاری به همه ملت مظلوم ایران.
  • DE ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    12 9
    آرْش وکامبیار قلاده ای بدانند بالاخره این دورِ ویروس کرونا هم تمام میشود وملت ایران راست قامت خواهد ماند. لیکن هم وطنفروشی و کفش لیسی شما دو راس گوسفند خانگی و هم موشکباران ابهت پوشالی بزرگترین دولت بدهکار و ورشکسته ابر قُدقُد کابوی های اسب چران برای همیشه در تاریخ خواهد ماند.
  • مهران از المان DE ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    18 15
    ایران آینده ای بسیار خوب دارد، فقط باید منافقین چه در داخل نظام و کشور و چه در خارج نظام را شناسایی کرد و از خیانت کردنشان جلوگیری کرد. بخدا اگر به خودمون و مردممون ایمان داشته باشیم ، هر کاری در ایران امکان پذیر است. خطرناکترین دشمن ها ، دشمنان در قالب دوست هستند.
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    16 22
    بیشرفهای وطن فروش. اون کچله یک پاش مثل خر لنگه از کجی پاش معلومه.
  • احسان IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    7 11
    اینها یک مشت ...ه هستند!!!!
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    27 18
    خواجه های عقیم العقل وطن فروش! و ایضا کریه المنظر
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    10 1
    با سلام سایت شما از جهت پرهیز از گذاشتن عکس های نامناسب خیلی خوب است، این مزیت را از دست ندهید.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    2 14
    این چه عکسیست گذاشته اید؟ خجالت بکشید. از امیرالمومنین(ع) شرم کنید.
  • دیده بان IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    5 15
    اگرمجازات جاسوسی اعدام باشه دیگه شاهداین گستاخی هانخواهیم بود!
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    9 4
    اعطای جایزه توسط فاحشه به دوتا گوسفند عقیم.
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    1 1
    عکس زشت این زن رو لطفا از سایت بردارید.!
  • NZ ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    1 1
    این حروم زاده ها فقط باید با حکم اشد مجازات روبرو شوند.
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      0 0
      مطمئنی حرام زاده اند؟
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    1 2
    خاک توسر دله جفتتون کنن فوکول کراواتی های احمق ببین زنیکه یک دونه توپ شیشه ای داره بهش هدیه می ده کچله چه ذوق زده است.
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    5 2
    این روز ها می گذرد و خواهید دید تنها عملکرد دولت ترکیه در مقابل کرونا عاقلانه و مسوولانه بود. دولتی که قاطعانه ادعا کرد هیچ بیمار کرونایی در آن کشور نیست. البته همه می دانیم دولت ترکیه دارد دروغ می گوید و ترکیه با آن ججم مسافر و توریست قطعا پر از بیمار کرونایی است. اما دولت ترکیه با این عملکرد هوشمندانه و ایجاد محدودیت های شدید در فضای مجزی هم اقتصاد کشورش را حفظ کرد و هم آرامش را برقرار نمود. اردوغان خوب می دانید ملا اگر ده هزار نفر هم در ترکیه از کرونا بمیرد تغییر غیرعادی در روند مرگ و میر کشورش نیست و در جمعیت 80 میلیونی ترکیه دیده نخواهد شد.
  • DK ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    1 2
    ۶ سال و ۳ سال برای جرم خیانت و براندازی خیلی کم است..حداقل ۲ برابر می بود بهتربود
  • BE ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    0 2
    صد رحمت به باقر زاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس