کد خبر 1049465
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
سید عباس موسوی نمایه

موسوی خطاب به دولت ترامپ گفت: تنها یک دولت فریبکار و دروغگو می‌تواند آنقدر وقیح باشد که اتهامات بی معنی را متوجه ایرانیانی کند که با ایثار برای محافظت از بشریت در برابر شیوع جهانی کرونا تلاش می کنند.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (شنبه) با انتشار فیلمی از حضور مایک پامپئو در جلسه‌ استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و انتقاد از ترامپ و تیم او در مبارزه با کرونا در صفحه توئیترش نوشت: «وقتی انگشت‌ اتهام خود را به سمت کسی نشانه می‌گیرید، بدانید سه انگشت دیگرتان را به سمت خودتان گرفته‌اید؛ تنها یک دولت آلوده به سوء مدیریت، فریب و دروغ می‌تواند آنقدر وقیح باشد که اتهامات بی معنی را متوجه ایرانیانی کند که با فداکاری و ایثار برای محافظت از بشریت در برابر جهان‌گیر شدن ویروس کرونا تلاش می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

هشدار مسافرتی جدید وزارت خارجه آمریکا

چرا رسانه‌های ماهواره‌ای درباره عدم توازن آمار کرونا در آمریکا سکوت کرده‌اند؟!

پامپئو در این نشست در پاسخ به این سؤال که آیا فکر نمی‌کنید باید بودجه دیوار مرزی را برای توقف این بیماری مسری (کرونا) که خانواده‌های آمریکایی را وحشت زده کرده، خرج کنید؟ پاسخی نداد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره اظهارات «میک مالوینی» رئیس دفتر رئیس جمهور آمریکا در نشست سالیانه محافظه کاران مبنی بر اینکه «ویروس کرونا حقه این روزهاست» و اینکه آیا با رئیس دفتر کاخ سفید در این خصوص موافقید؟ نیز تنها به این پاسخ بسنده می‌کند که «وزارت خارجه همه تلاشش را برای مراقبت از شهروندن آمریکایی انجام می‌دهد.»

در پایان به او گفته می‌شود که شرم آور است شما به این سؤالات ابتدایی نمی‌توانید پاسخ دهید.

گفتنی است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز امروز در توئیتی با انتقاد از دولت ترامپ برای تشدید تحریم‌ها در حالی که مردم ایران درگیر مبارزه با کرونا هستند، نوشت: « در حالی که شهروندان ما در حال جان باختن بر اثر کرونا هستند، دونالد ترامپ به شکل شریرانه‌ای در حال تشدید تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده با هدف از بین بردن منابع مورد نیاز ایران برای مبارزه با این ویروس است. دنیا نباید بیش از این در برابر تروریسم اقتصادی ایالات متحده که اکنون تروریسم پزشکی هم به آن اضافه شده، سکوت کند.»

پامپئو ششم اسفند ماه در اظهاراتی عنوان کرده بود که ایالات متحده «به شدت نگران است» که ایران ممکن است درباره شیوع کرونا جزییاتی را پنهان کرده باشد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس