کد خبر 1049043
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
حسنی خو

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: ساختار باشگاه و ریل‌گذاری در استقلال خراب است و مدیران جدید باشگاه هم با همان مشکلاتی مواجه می‌شوند که مدیران پیشین داشتند.

به گزارش مشرق، رضا حسنی‌خو در ارتباط با انتخاب علی فتح‌الله‌زاده به عنوان سرپرست باشگاه استقلال، اظهار داشت: ما تا وقتی ساختار فوتبال‌مان را درست نکنیم و تکلیف درآمد باشگاه‌ها شفاف نشود، هر کسی که به استقلال بیاید، به مشکل می‌خورد. ساختار و ریل‌گذاری در استقلال مشکل دارد و از این رو، فتح‌الله‌زاده هم با همان مشکلاتی مواجه می‌شود که سابق بر این، امیرحسین فتحی داشت.

بیشتر بخوانید:

استقلال از نقل‌وانتقالات محروم می‌شود؟

وی در ادامه در خصوص مشکلات پیش‌روی سرپرست باشگاه استقلال، تصریح کرد: فتح‌الله‌زاده چگونه می‌خواهد بدهی‌های باشگاهی را پرداخت کند آن هم در شرایطی که هنوز حتی تکلیف حق پخش تلویزیونی هم مشخص نیست؟ تکلیف مالیات باشگاه هم معلوم نشده و استقلال یک شرکت زیان‌ده به شمار می‌رود. اصلا چرا چنین باشگاهی باید مالیات پرداخت کند؟ الگوی ترکیه برای ما الگوی خوبی است؛ یعنی دولت ۵ سال از باشگاه‌ها حمایت کامل کند، وقتی سودده شدند، آنها را به بخش خصوصی واگذار کند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال پیرامون موضوع حق پخش تلویزیونی، افزود: زمانی که من مدیرعامل باشگاه استقلال بودم به همراه محمدرضا داورزنی به مجمع تشخیص مصلحت رفتیم و قرار شد موضوع حق پخش درست شود، اما پس از آن من از استقلال رفتم و دیگر آن موضوع پیگیری نشد. در دنیا ثابت شده که بخش غیرخصوصی و دولتی کارایی ندارد و تا وقتی فوتبال ما خصوصی نشود، مشکلاتش حل نمی‌شود.

حسنی‌خو در مورد معضلات فوتبال ایران، گفت: تا زمانی که برای فوتبال کشور برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری نکنیم، مشکلات فوتبال حل نمی‌شود. فوتبال در همه جای دنیا یک صنعت است، اما آیا در ایران هم همین‌طور است؟ در زمانی که من در استقلال بودم یک شبکه تلویزیونی خارجی با مبلغی بالا می‌خواست حق پخش مسابقات را بخرد، اما آیا باشگاه‌های ما اجازه دارند حق پخش مسابقات را بفروشند؟

وی در پایان درباره اینکه آیا فتح‌الله‌زاده در استقلال موفق می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: فتح‌الله‌زاده هم فوتبال را خوب می‌شناسد و هم استقلال را، اما مسیر خیلی دشواری پیش‌رو دارد. درآمدها و هزینه‌های باشگاه شفاف و مشخص نیست و نمی‌دانم فتح‌الله‌زاده چگونه می‌خواهد بدهی‌های استقلال را پرداخت کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس