کد خبر 1049025
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
حاکم دبی

دادگاه عالی انگلیس حکم صادره درباره مبارزه قضایی محمد بن راشد حاکم دبی و هیا بنت الحسین همسر طلاق گرفته‌اش درباره حضانت دو فرزند آنها را صادر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی "بی بی سی"، دادگاه عالی انگلیس درپی مبارزه هشت ماهه قضایی بن راشد و هیا بنت الحسین اعلام کرد که حاکم دبی دستور ربودن دو دخترش را صادر کرده بود و دست به ارعاب هیا بنت الحسین همسرش زده بود و همین امر باعث شد که او با دو دخترش به خارج از کشور فرار کند.

هیا بنت الحسین که خواهر ناتنی عبدالله دوم شاه اردن است، به دوستانش گفته بود که نگران جانش است.

براساس جزئیات حکم صادره، حاکم دبی از اواخر سال 2018 میلادی با شیوه ای ارعاب آمیز با هیا بنت الحسین برخورد کرده بود و دیگران را نیز به انجام آن به نمایندگی از خودش تشویق کرده بود.

بیشتر بخوانید:

دادگاه عالی انگلیس، علیه حاکم دبی حکم صادر کرد

امارات حساب‌های بانکی یک چهره منتقد را مسدود کرد

شاهزاده هیا پیشنهاد محمد بن راشد را رد کرد

حمایت پادشاه اردن از خواهرش در برابر حاکم دبی

برپایه این گزارش، برنامه ارعاب را ماموران بن راشد انجام دادند و دادگاه انگلیس شنیده است که یک کلت آماده شلیک دوبار روی بالش هیا بنت الحسین قرار داده شده است و یک بالگرد نیز در خارج از خانه اش فرود آمده و تهدید شده که به یک زندان صحرایی دور منتقل خواهد شد.

دادگاه تاکید کرده است: بن راشد به حفاظت از رژیمی ادامه می دهد که دو دخترش به نام های لطیفه و شمسه در آن از آزادی محروم شده است. بن راشد مسئول بازگرداندن دخترش شمسه بعد از ربودن و تزریق ماده بیهوشی به او از سوی مامورانش است و لطیفه نیز موفق به فرار نشده است.

بعد از استماع گفته های شاهدان، دادگاه به این نتیجه رسید که بن راشد مسئول ربودن و بازگرداندن اجباری دو دخترش به نام های شمسه و لطیفه از یک ازدواج دیگر است.

شمسه از املاک خانوادگی در انگلیس در سال 2000 میلادی فرار کرد، اما ماموران پدرش بعدا او را در ایالت کمبریج‌شایر بازداشت کردند.

لطیفه نیز دوبار در سالهای 2002 و 2018 میلادی تلاش نافرجام فرار از خانواده داشت. بعد از تلاش اول برای فرار در دبی به مدت سه سال زندانی شد. اما دومین تلاش او در نزدیک سواحل هند ناکام ماند و با زور به دبی بازگردانده شد و همچنان تحت بازداشت خانگی قرار دارد.

هیا بنت الحسین نیز به قاضی دادگاه گفته است که بن راشد تلاش کرده است تا دخترش الجلیله را به عقد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در آورد و افرادی از خاندانش به این منظور در فوریه سال 2018 میلادی به ریاض سفر کردند.

هیا بنت الحسین یک پسر 9 ساله به نام زاید و یک دختر 13 ساله به نام الجلیله دارد.

براساس اعلام دادگاه، حاکم دبی فرزندان و دخترانش را ربوده و شکنجه و تهدید کرده و با دادگاه صادق نبوده است.

دادگاه عالی انگلیس پیشتر رسیدگی به اعتراض بن راشد برای جلوگیری از انتشار حکم صادره درباره پرونده قضایی بین او و هیا بنت الحسین را رد کرده بود.

بن راشد 70 ساله که نخست وزیر امارات نیز هست، از دادگاه عالی انگلیس خواستار استرداد دو دخترش از هیا بنت الحسین 45 ساله به دبی شده بود.

هیا بنت الحسین نیز درخواست سرپرستی دو فرزندش و محافظت از دخترش در برابر ازدواج اجباری و دستور عدم تعرض به او را به دادگاه داده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    2 0
    اقای حمید فرخ نژاد (بازیگری که کل مردم ایران را فدای توله امریکانشین اش می داند ) عاشق حاکم دبی با چنین شخصیتی است. باشد که مردم یادشان بماند که سلبریتی ها چه ادمهای روانی و ناسالمی هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس