کد خبر 1048951
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
پوتین و اردوغان

سخنگوی کرملین اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه قطعاً "بشار اسد" همتای سوری خود را در جریان نتیجه مذاکرات روز پنج شنبه خود با "رجب طیب اردوغان" درباره حل بحران کنونی در اوضاع ادلب قرار خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" قطعاً، نتیجه مذاکرات با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه را به اطلاع "بشار اسد" همتای سوری خود خواهد کرد.

پسکوف در پاسخ به سؤال این خبرگزاری در این رابطه، چنین اقدامی را قطعی دانست.

بیشتر بخوانید:

روسیه: با ترکیه بر سر آتش‌بس در ادلب توافق کردیم+مفاد توافق

اسد: اردوغان در کنار تروریست‌هاست

در دیدار اردوغان و پوتین چه گذشت؟

مذاکرات روز گذشته (پنجشنبه) بین روسای جمهوری روسیه و ترکیه با موضوعیت حل و فصل وخامت اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه، حدود شش ساعت در مسکو به طول انجامید. همانطور که ولادیمیر پوتین در پایان این دیدار به خبرنگاران اعلام کرد، این گفت‌وگوها کار دشواری بود، ولی با نتیجه مثبت به پایان رسید.

"کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که  توافقات جدید صورت گرفته بین روسای جمهوری روسیه و ترکیه درباره ادلب، تضمین کننده رفع سریع بحران جدید در این منطقه نیست، اما دلگرم کننده است.

کاساچوف گفت: «امروز (پنج شنبه) یک سند جدید برای حل و فصل اوضاع مورد توافق قرار گرفت و این باعث خوش بینی است. اگرچه تضمینی برای رفع بحران جدید نیست. منطقه ثبات در خاورمیانه شرق موضوع ظریفی است و هر چیز ظریف، اغلب می‌شکند. به خصوص اگر خیلی‌ها به آن علاقه مند باشند ، از جمله نیروهای خارج از شرق (فرامنطقه‌ای). البته امروز آنها موفق نشدند، بلکه پوتین و اردوغان موفق شدند و این اصلی‌ترین مسئله است.»

این سناتور یادآور شد، نتیجه کلیدی این مذاکرات بود که راه حل‌های قابل قبول برای مشکل تشدید وخامت اوضاع در ادلب سوریه پیدا شده است و برای رسیدن به آنها اکنون باید تلاش کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس