کرونا نمایه

پژوهشگران چینی اعلام کردند نتایج اولیه تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد دو نوع مختلف از ویروس کرونا وجود دارد که درجه تهاجمی متفاوتی دارند.

به گزارش مشرق، دانشمندان چینی که بر روی شیوع بیماری «کووید-۱۹» تحقیق می‌کنند، اعلام کردند تا کنون دو نوع مختلف از ویروس کرونا را شناسایی کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، محققان دانشگاه «پکینگ» در پکن و «انستیتو پاستور» در شانگهای اعلام کردند نتایج تحقیقات اولیه آن‌ها نشان می‌دهد که عامل  بیماری ۷۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا از نوع تهاجمی‌تر آن است و ۳۰ درصد مبتلایان توسط نوعی کم‌خطرتر از این ویروس دچار بیماری شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تمام مراکز آموزشی ایتالیا به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد

ارسال چهارمین محموله کمک‌های چین از پکن به تهران

نخستین مورد کروناویروس در شورای اتحادیه اروپا

این پژوهشگران گفتند، شیوع نوع تهاجمی‌تر این ویروس که عوارض بیشتری را در بدن بیمار موجب می‌شود با روندی کاهشی روبرو است.

آن‌ها اعلام کردند: «این یافته‌ها قویاً نیاز مبرم به مطالعات جامع و فوری بیشتر درخصوص ترکیب داده‌های ژنتیکی، اپیدمی‌شناختی و گزارش‌های علائم کلینیکی بیماران مبتلا به کروناویرس ۲۰۱۹ را متذکر می‌شود».

از سوی دیگر، انجمن‌های پزشکی معتبر چین اعلام کردند متوسط دوره نهفتگی ویروس کرونا بین ۵ تا ۷ روز و حداکثر ۱۴ روز است.

رویترز همچنین نوشت، کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرده است، مصرف نوعی داروی ضدالتهاب ساخته شده توسط شرکت «روچه» در سوئیس می‌تواند تا حد زیادی به بیماران دارای علائم حاد کمک کند.

این دارو که برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل ساخته شده است «آکتمرا» نام داشته و از بالا رفتن سطح پروتئین «اینترلوکین ۶» (IL-۶) که موجب بروز بیماری‌های التهابی می‌گردد جلوگیری می‌کند.

چین همچنان امیدوار است بتواند از برخی داروهای قدیمی نیز استفاده کند که از بروز نشانگان آزادسازی «سیتوکین» که نوعی واکنش بیش از حد دستگاه ایمنی بدن محسوب می‌شود، جلوگیری می‌کند. این واکنش بیش از حد دستگاه ایمنی یکی از عوامل اصلی از بین رفتن اندام‌های حیاتی در بیماران مبتلا به ویروس کرونا است.

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد دستورالعمل مصرف آکتمرا که می‌تواند برای درمان بیماران آلوده به ویروس کرونا با علائم جدی آسیب ریوی و دارای سطح بالای IL-۶ مورد استفاده قرار گیرد به‌صورت آنلاین منتشر کرده است.

«ژائو لیجیان» از سخنگویان دستگاه دیپلماسی چین روز چهارشنبه از مقابله با کرونا در داخل چین و همکاری با کشورهای دیگر و کمک به آن‌ها با حداکثر توان ممکن برای مبارزه با  ویروس کرونا خبر داد. مقام‌های چین ضمن درخواست از اتباع چینی مستقر در خارج از این کشور برای کم کردن میزان سفرهایشان، از درمان ۴۷۲۰۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا خبر دادند.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر» وابسته به سازمان بهداشت جهانی، ویروس جدید کرونا تا کنون ۹۴۱۷۵ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و ۳۲۱۹ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    22 0
    خاک عالم تازه انواع و اقسام هم داره
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
      1 0
      خاک علم رو خوب اومدی خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس