کرونا نمایه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۶۰ نفر رسیده است که طبق پیش‌بینی احتمال افزایش این تعداد در روزهای آینده بسیار زیاد است.

به گزارش مشرق، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی تبریز امروز در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲ مورد از تست افراد مشکوک به کرونا در استان مثبت اعلام شد.

وی افزود: در حال حاضر  ۶۰ مورد مثبت کویید ۱۹ در استان وجود دارد که  این نشان از گسترش این ویروس دارد.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ واقعیت ماجرای غسالخانه بهشت معصومه قم چه بود؟

واکنش وزیر ارشاد به مسئولان کرونایی

بی‌بی‌سی، مرزهای خباثت رسانه‌ای را جابجا کرد! +عکس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر روش‌های پیشگیری مد نظر رهبر معظم انقلاب و جدی گرفتن این ویروس، گفت: باید با وحدت و رعایت نکات این مریضی را در جای خود زمین‌گیر کنیم.

وی با اشاره بر اینکه فقط ۴ فوتی در اثر کرونا در استان داریم، گفت: خوشبختانه برخی از مبتلایان شرایط پایدار دارد و در روزهای آتی به مراقبت‌های خانگی و یا بخش عمومی  منتقل خواهند شد.

صومی توضیح داد: با توجه بر اینکه از اولین روز بستری مبتلایان به کرونا  ۱۰ روز گذشته و نیاز به مراقبت زیادتری دارند ولی در مجموع ۸۰ درصد بستری شدگان وضع خوبی دارند و با مراقبت‌های لازم به بهبودی کامل خواهند رسید.

وی متذکر شد: به احتمال قوی در روزهای آینده تعداد افراد مراجعه با کویید ۱۹ زیادتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب هم امروز به اهمیت موضوع کرونا در جامعه در روز درختکاری اشاره کردند، گفت: این اهمیت باید در رفتار همه مردم هم باشد تا با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تردد و تجمع در شهر با این ویروس مقابله کنیم.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس