کد خبر 1048345
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
تعیین سرپرست برای «هلال احمر»؛ نسخه بی اعتبار دولتی‌ها

در جریان شیوع ویروس کرونا در کشور، حضور چندان موثری از هلال احمر قابل مشاهد نیست جز انتشار برخی پوسترهای آموزشی در رابطه کرونا در حالی که انتظار می‌رفت این نهاد از جمله سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تلاش موثری را از خود به نمایش می‌گذاشت.

 به گزارش مشرق، چند روزی است که مردم ایران همانند مردم اکثر کشورهای جهان میزبان مهمان ناخوانده‌ای به نام کووید 19 (کرونا) هستند که تا حد زیادی شرایط عادی زندگی عموم مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

در بسیاری از کشورهای که ویروس اشاره شده در حال شیوع است، اقدامات موثری از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برای مقابله و کنترل شیوع ویروس کرونا انجام داده‌اند، همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران نیز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در تاریخ 4 اسفند در حکمی به وزیر بهداشت دستور تشکیل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را داد.

با آغاز فعالیت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، برنامه و اقدامات خود را برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا آغاز کردند و هر یک از دستگاه‌ها از جمله بخش‌های نظامی، انتظامی و بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و... ورود جدی را به پرونده مهار و کنترل کرونا انجام دادند اما در این بین هنوز اقدام موثری از سوی جمعیت هلال احمر دیده نشده است.

بیشتر بخوانید:

در این میان، جمعیت هلال احمر چندین ماه‌ است که از داشتن رئیس محروم است که همین امر شرایط نامناسبی را برای این مجموعه در عرصه خدمت‌رسانی رقم زده است، مروری بر اقدامات و عملکرد هلال احمر در جریان وقوع چند سیل و زلزله در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که جمعیت هلال احمر در این ایام شرایط چندان مناسبی ندارد.

حال در جریان شیوع ویروس کرونا در کشور، حضور چندان موثری از هلال احمر قابل مشاهد نیست و انتشار برخی پوسترهای آموزشی در رابطه کرونا را می‌توان از جمله اقدامات این سازمان برشمرد در حالی که انتظار می‌رفت این نهاد از جمله سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تلاش موثری را برای حمایت و کمک به مردم در این شرایط سخت از خود نشان می‌داد.

روز گذشته جلسه‌ای بین متخصصان و پزشکان چینی با دبیرکل جمعیت هلال احمر برگزار شد؛ جلسه‌ای که پزشکان چینی در آن درخواست حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در ایران را داشتند که "محمودرضا پیروی" در پاسخ تاکید کرد "این مسئله تحت نظارت وزارت بهداشت است و باید با هماهنگی مسئولان این وزارتخانه انجام شود و هلال احمر در این زمینه مسئولیت ندارد."

در حالیکه یکی از زیرمجموعه‌های کلیدی هلال احمر، سازمان تداراکات پزشکی است اما این روزها، چندان خبری از تحرک و تلاش این سازمان برای تهیه، تامین و توزیع اقلام ضروری بهداشتی مورد نیاز کادر درمان بیمارستانی و عموم مردم در مواجهه با کرونا در دست نیست اما در تاریخ 12 بهمن امسال، سفارت ایران در چین اعلام کرد: "یک‌ میلیون ماسک بهداشتی اهدایی هلال احمر ایران به پکن منتقل شد تا در مقابله با شیوع کروناویروس کمکی به چین باشد."

این روزها هلال احمر و سازمان تدارکات پزشکی زیرمجموعه آن می‌توانست ورودی جدی‌تر و پررنگ در مواجهه نظام سلامت کشور و مردم کشورمان با کرونا داشته باشد لااقل در تامین اقلامی مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده اما ...

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    9 0
    دولت تدبیر زد، کارگروه ویژه تشکلیل داد. موز و شیرینی رو برسونید.
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      2 0
      کرم از خود درخت است
  • عبدالله مومن IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    7 0
    رمز کار در دولت روحانی ست که نام دیگر آن. دولت ایجاد قحطی مصنوعی ست تا اربابانش را بر مردم ایران. مسلط کند
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    1 0
    اینها همه ازبرکات وجود مبارک علی برکت .......
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    0 0
    جالبه بدانید داروخانه هلال احمر قم به دستور معاون دادستان به دلیل گران فروشی ماسک برای مدتی پمپ شد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس