کد خبر 1048879
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
کرونا نمایه

این روزها و شب‌ها را باید در تاریخ ثبت کرد؛ نه به واسطه شیوع کرونا بلکه به واسطه فعالیت‌های امیدبخشی که عمدتا خودجوش از سوی شهروندان صورت می‌گیرد.

به گزارش مشرق، در روزها و شب‌هایی که تمامی شهروندان و آحاد جامعه به صورت مستقیم و عمدتا غیرمستقیم با شیوع ویروس کرونا درگیر هستند، اقداماتی امیدبخش نیز در دستور کار قرار گرفته است.

در روزهای گذشته بخشی از این اقدامات امیدآفرین در سطح شهر مشهد و استان خراسان رضوی منعکس شد که از جمله آنها توزیع قهوه‌های سرد توسط یکی از کافه‌های سطح شهر مشهد بود که به پرسنل بیمارستان‌های درگیر با بیماری کرونا اختصاص پیدا کرده بود.

در این زمینه:

فیلم/ اهداف اجرای طرح بسیج ملی شکست کرونا

عکس/ تلاش شبانه‌روزی برای تولید مواد ضدعفونی

از سوی دیگر قرارگاه‌های جهادی متعددی نیز به صورت خودجوش و یا برنامه‌ریزی شده این روزها در مناطق مختلف شهر مشهد تشکیل شده است تا فعالیت‌های امیدبخش دوچندان شود.

کسبه و فعالان فرهنگی شهر مشهد نیز پای کار آمده‌اند؛ برخی کمک‌های مالی صورت می‌دهند تا مواد ضدعفونی‌کننده به ویژه برای مناطق محروم شهر مشهد و استان تهیه و توزیع شود و برخی کسبه نیز در محل کسب خود دستکش‌هایی را قرار داده‌اند تا مراجعه‌کنندگان در هنگام حضور آنها را به دست داشته باشند.

امروز نیز طبق یک رسم دیرینه که از سوی هیئت‌های مذهبی شهر مشهد انجام می‌شود قرار بود حرم منور رضوی در شب میلاد امام جواد(ع) گلباران شود اما به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و به دلیل حضور خیل جمعیت در این مراسم آن را لغو و اهدای گل به پرسنل زحمتکش بیمارستان‌ها را جایگزین کردند.

علاوه بر این قرارگاه جهادی دانشگاه فردوسی مشهدمقدس نیز دست به کار شد و در این شرایط پای کار مقابله با کرونا آمد.

 با هماهنگی انجام شده در یک کارخانه تولید محصولات بهداشتی، خط تولید لباس ایزوله و ماسک توسط دانشجویان این دانشگاه راه‌اندازی شد.

این روزها و این شب‌ها شاید بیش از هر زمان دیگری نیازمند این باشیم که این جنس اخبار و فعالیت‌ها بیشتر و بیشتر شود و باید هر روز شاهد شنیدن بخش بیشتری از این اخبار باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس