کد خبر 1047802
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
وکیل قلابی، سارق از آب درآمد

معاون مبارزه با جرائم خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای که با معرفی خود به عنوان وکیل توانسته بود اموال مال باخته را سرقت کند، خبر داد.

 به گزارش مشرق، سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" معاون مبارزه با جرائم خاص پلیس آگاهی گفت: دوازدهم آذرماه سال جاری پرونده‌ای از شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان داشت: شاکی که خانمی میانسال بود با حضور در پلیس آگاهی اظهار داشت، پانزدهم مهرماه در نزدیکی میدان شهران توسط فردی که خود را وکیل دادگستری معرفی می‌کرد، با تعارف آبمیوه‌ای مسموم و بیهوش شدم. زمانی که به هوش آمدم متوجه شدم اموالم شامل ۱۰۰ میلیون ریال وجه نقد، یک دستگاه گوشی همراه، کارت عابر بانک حاوی ۶۰ میلیون ریال به همراه رمز آن و طلاجات جمعاً به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال به سرقت رفته است.

بیشتر بخوانید:

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات از شاکی، متوجه شدند شاکی روز قبل از سرقت مقابل در ورودی دادسرای اسلامشهر با سارق آشنا شده است و به دروغ خودش را وکیل دادگستری معرفی کرده و سپس به بهانه تقبل وکالت پرونده اش مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بیعانه از شاکی گرفته است و به وی اعلام می‌کند که در تاریخ پانزدهم مهرماه مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال وجه نقد تهیه تا نسبت به تنظیم قرارداد وکالت ایشان اقدام کند. سارق در تاریخ یاد شده به بهانه‌ای شاکی را به میدان شهران کشانده تا در آنجا نسبت به تنظیم قرارداد وکالت اقدام کند که پس از بیهوش کردن مال باخته و اموال شاکی از سرقت و از محل گریخته است.

سرهنگ نجفی افزود: در پایش‌های اطلاعاتی هویت متهم به نام حمید ۳۸ ساله ساکن محله خانی آباد نو شناسایی شد و با اخذ دستور قضائی متهم در بیست و نهم بهمن ماه در یک عملیات پلیسی در منزلش دستگیر شد.

وی ابراز داشت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت، پس از آزادی از زندان برای بدست آوردن هزینه‌های زندگی نقشه جعل عنوان "وکیل دادگستری " کشیدم و به جلوی دادسرای اسلامشهر مراجعه کردم. پس از اینکه دیدم شاکی سردرگم است نقشه خود را بر روی وی متمرکز کردم و پس از کشاندن مال باخته به شهران در اقدامی بیهوش و اموالش را سرقت کردم و طلاجات سرقتی را در بازار تهران فروخته ام.

معاون مبارزه با جرائم خاص پلیس آگاهی در پایان با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان در عملیاتی پنجم اسفند ماه مالخر اموال سرقتی را دستگیر کردند، افزود: با هماهنگی قضائی هر دو متهم برای کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    توی زندان با اینا چه می کنند که هیچکدوم پند نمی گیرند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس