کد خبر 1047669
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
رئال

در شب پیروزی ارزشمند تیم فوتبال رئال‌مادرید مقابل بارسلونا در سانتیاگو برنابئو، رکوردهایی به ثبت رسید که متعلق به مهاجمان جوان تیم میزبان بود.

به گزارش مشرق، رئال‌مادرید به پیروزی حیاتی در ال‌کلاسیکو برای جا نماندن از کورس قهرمانی رسید و در خانه مقابل رقیب دیرینه‌اش بارسلونا با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد و با این برد به صدر جدول لالیگا صعود کرد.

بیشتر بخوانید:

سریع‌ترین گلزن ال‌کلاسیکو +عکس

گل اول این بازی را وینیسیوس جونیور در دقیقه 71 به ثمر رساند. با این گل این مهاجم برزیل به جوان‌ترین گلزن ال‌کلاسیکو در قرن 21 تبدیل شد، رکوردی که پیش از این در اختیار لیونل مسی بود. وینیسیوس در حالی گل اول ال‌کلاسیکو را به ثمر رساند که 19 سال و 233 روز سن داشت. مسی 13 سال پیش در حالی به جوان‌ترین گلزن ال‌کلاسیکو تبدیل شد که 19 سال و 259 روز سن داشت.

این افتخار در حالی در کارنامه مهاجم سابق سانتوس برزیل ثبت شد که عملکرد او از ابتدای مسابقه چنگی به دل نمی‌زد هرچند وقتی که او گل زد، همه هواداران ناراضی رئال مادرید بازی بد او را از یاد بردند و تشویقش کردند. این دومین گل وینیسیوس در این فصل از لالیگا بود. البته او در لیگ قهرمانان و جام حذفی این فصل گلزنی کرده بود.

دومین رکوردی که در ال‌کلاسیکوی شب گذشته به ثبت رسید متعلق به ماریانو دیاس، دیگر بازیکن هجومی رئال مادرید و دیگر گلزن این تیم بود. او با گلزنی در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم ضمن قطعی کردن پیروزی خانگی کهکشانی‌ها به اولین بازیکن اهل دومنیکن تبدیل شد که در ال‌کلاسیکو برای رئال مادرید گل می‌زند. اما رکورد مهمتر او مربوط به سرعت عملی بود که در گلزنی به خرج داد. او در حالی گل دوم رئال مادرید را زد که تنها لحظاتی پیش از آن به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته بود. طبق گزارش سایت آماری Opta ماریانو تنها 50 ثانیه پس از ورودش به میدان گلزنی کرده است. به این ترتیب او به زننده سریعترین گل در تاریخ ال‌کلاسیکو به عنوان یک بازیکن تعویضی در قرن 21 تبدیل شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس