کد خبر 1047260
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
سواستفاده از تعطیلات کرونایی / اقدام به برگزاری تور طبیعتگردی!

برخی از سواستفاده کنندگان از وضعیت کنونی در فرصت تعطیلات اداره ها و مدارس و ولادت امام علی(ع) برای برگزاری تور گردشگری به مناطق طبیعی استفاده می کنند.

به گزارش مشرق، در روزهایی که به دلیل جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا بسیاری از موزه‌ها و اماکن گردشگری و تفریحی حتی مداس و اداره‌ها تعطیل شده‌اند، برخی از افراد از این فرصت برای برگزاری تور گردشگری به مناطق طبیعی بهره می‌برند تا مسافران را در این شرایط ترغیب به سفر کنند.

بیشتر بخوانید

۳ مورد مثبت به کرونا ویروس در کرمانشاه

ورزشکاران چگونه از ابتلا به کرونا جلوگیری کنند؟

ضدعفونی کردن منازل ترفندی برای سرقت از منازل

این درحالی است که وزارت بهداشت مکرراً در اطلاعیه‌های خود اعلام می‌کند تا جایی که می‌توانید به سفر نروید. موزه‌ها تعطیل و اماکن گردشگری بسته شده‌اند و تا جایی که می‌توانید از تجمع در مکان‌های عمومی به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پرهیز کنید، در چنین شرایطی عده‌ای از این فرصت سواستفاده کرده و به تبلیغ برای برگزاری تورهای گردشگری خود می‌پردازند و در فضاهای مجازی و در گروه‌هایی که عموماً گردشگران و فعالان طبیعتگردی عضو آنها هستند؛ می‌نویسند که «در ایام تعطیلات کرونایی حالا که هیچیک از امکان موزه‌ای و گردشگری باز نیست، بهترین فرصت برای گذراندن اوقات فراغت در طبیعت است!»

در برخی دیگر از این پیغام‌ها نوشته شده: «حالا که از سفر به خارج از کشور محروم شده‌ایم و نمی‌توانیم به موزه‌ها برویم می‌توان طبیعت ایران را بهتر دید!» و یا «ایران را در تعطیلات بدون نگرانی از ویروس ببینید!»

پخش کنندگان این پیام‌ها افرادی هستند که عموماً مجوز برگزاری تور گردشگری ندارند و به صورت خودمختار اقدام به راه اندازی صفحه و یا فضای مجازی برای تبلیغ تورهای گردشگری خود می‌کنند و بدون مجوز از سوی آژانس‌های مسافرتی مسافر جذب می‌کنند، چنین تبلیغاتی را در شرایطی انجام می‌دهند که ویروس کرونا دامن گیر همه شهرها شده است و برای ورود به بیشتر استان‌ها از جمله استان‌هایی شمالی که هدف بیشتر آنهاست، باید تست ویروس داد.

از سوی دیگر بیشتر مراکز اقامتی در استان‌ها از جمله گیلان، خلخال، مازندران و… از پذیرش مسافر خودداری می‌کنند. با این وجود چنین افرادی که کمترین تجربه در هدایت و راهنمایی مسافران و گردشگران به خصوص حضور در طبیعت را دارند، به مسافران خود پیام می‌دهند که ضمن استفاده از این تعطیلات نه تنها از تخفیف برخوردار خواهند بود بلکه در چادرهای مسافرتی به رغم عدم پذیرش هتل‌ها، اقامت خواهند کرد آن هم با رعایت موارد بهداشتی!

از آنجا که این افراد بدون مجوز از آژانس و یا مؤسسه گردشگری اقدام به برگزاری تور می‌کنند، هیچ نظارتی نیز بر نحوه عملکرد آنها وجود ندارد.

بسیاری از افراد دیگر نیز از هم اکنون اقدام به جذب مسافر برای تورهای چهارشنبه سوری هستند و تبلیغات آن را نیز شروع کرده‌اند این درحالی است که کشور هنوز برای سفرهای نوروزی برنامه‌ای ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    27 0
    ما فقط درباره سلامت خودمون مسئول نیستیم بلکه درباره هموطنان خودمون هم مسئولیم.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    16 0
    بعضبا در سرازیر قبر هم به فکر کاسبی هستن خدا لعنتشان کنه
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    9 0
    از پلیس راهور خبر رسیده که زباله سازهای حامل ویروس کرونا بعد از اعلام شدن تعطیلی مدارس بطرف شمال حمله کردن.
  • حامد IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 0
    لطفا گیم نت ها رو هم هم در یابید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس