کرونا در ایتالیا

عدم تشخیص به‌موقع ویروس کرونا در مردی ایتالیایی موجب شد این فرد بیماری مهلک خود را به 13 نفر از جمله همسر باردارش و زنی مسن که در نهایت در اثر این بیماری فوت کرد، منتقل کند.

به گزارش مشرق، کم‌کاری کادر پزشکان ایتالیایی موجب شد یک دونده ماراتن ناقل بیماری «کووید-۱۹» در این کشور موجب ابتلای ۱۳ نفر به این ویروس شود.

 

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، مردی ۳۸ ساله که با اسم «ماتیا» شناخته می‌شود، سه بار به دلیل داشتن علائم آنفلوانزا به بیمارستانی در شهر «کودونیو» در شمال ایتالیا مراجعه کرد و در نهایت دکتران این بیمارستان توانستند تشخیص دهند او به ویروس کشنده کووید-۱۹ آلوده شده است.

بیشتر بخوانید:

حمله هماهنگ رسانه‌ای به مردم ایران همزمان با نبرد «کرونا»

فوتبالیست ایتالیایی به کرونا مبتلا شد

فیلم/ کمبود شدید ماسک در ایتالیا

اولین باری که ماتیا به بیمارستان مراجعه کرد، پزشک برای وی داروهای مربوط به درمان آنفلوانزا تجویز کرد و سپس به خانه فرستاده شد. توجیه پزشکان برای عدم ابتلای ماتیا به بیماری کرونا این بود که وی به چین سفر نکرده بود.

این دونده ماراتن از ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) احساس کسالت داشت و پزشکان ۶ روز بعد، ۲۰ فوریه (۱ اسفند) ابتلایش به کرونا را هنگامی تشخیص دادند که علائم ذات‌الریه در شش‌هایش مشاهده شد.

ماتیا در طول این ۶ روز، دستکم ۱۳ نفر از جمله همسر باردارش، یکی از دوستانش، دو دکتر، یک داروساز، دو شهروند و یک زن مسن ۷۷ ساله را به این ویروس آلوده کرد.

این در حالی است که مطابق دستور‌العمل بهداشت عمومی که اواخر ماه ژانویه صادر شده بود، ماتیا باید صرف‌ نظر از عدم حضورش در چین، به‌طور کامل معاینه می‌شد، مورد قرنطینه قرار می‌گرفت و به‌صورت فردی دارای آلودگی بالقوه به ویروس کرونا مورد معالجه قرار می‌گرفت.

هنگامی که علائم ذات‌الریه در ماتیا مشاهده شد و او را به بیمارستان منتقل کردندف همسرش به خاطر آورد که او با یکی از دوستانش که از چین بازگشته بود در تماس بوده است.

نخست‌وزیر ایتالیا روز پنجشنبه این بیمارستان را به خاطر عدم تشخیص به موقع و از دست دادن فرصت برای درمان و جلوگیری از شیوع این بیماری مهلک سرزنش کرد. اکنون در ایتالیا بیش از ۴۵۰ نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و ۱۲ نفر از جمله زن مسنی که این بیماری از ماتیا به او سرایت کرده بود جان باخته‌اند. همچنین این بیماری در ۱۷ کشور اروپایی منتشر شده است.

نقشه انتشار ویروس کرونا در اروپا (تا پنجشنبه ۸ اسفند)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس