کد خبر 1046322
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲
عکس/ سرنوشت سلفی‌بگیران با موگرینی چه شد؟

عضو فراکسیون امید که به خاطر نارضایتی مردم تبریز جرأت نکرد مجدداً نامزد انتخابات شود، مدعی شد نمایندگان مجلس جدید نمی‌توانند کاری برای مردم کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

شهاب‌الدین بی‌مقدار با اشاره به اینکه اکثریت مطلق مجلس یازدهم را اصولگرایان به دست گرفته‌اند درباره اولویت و برنامه‌های آنها در مجلس یازدهم گفت: اصولگرایان وعده داده‌اند معیشت مردم را در اولویت کاری خود قرار بدهند. اما سؤال اینجاست که با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه به دلیل نپیوستن به FATF که مجمع تشخیص مصلحت به آن رأی نداد، چطور می‌خواهند با دلار ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان معیشت مردم را تأمین کنند؟!

بیشتر بخوانید:

گزارش فعالان فضای مجازی از نظارت بر سلامت انتخابات +عکس

وی گفت: اصولگرایان پیروز مجلس یازدهم بهتر است بگویند با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های خودخواسته ناشی از عدم ورود به FATF در کنار تحریم‌های سیاسی و اقتصادی آمریکا، از کجا می‌خواهند برای معیشت مردم هزینه کنند؟ همچنین چطور می‌خواهند در این شرایط با دنیا تعامل برقرار کنند

وی همچنین به طعنه گفت: ادعای اصولگرایان این است که ناجی کشور و منجی عالم بشریت هستند. یکی از همکاران به شوخی می‌گفت، ای کاش قبل از خرداد ماه ۹۹ مجلس را تحویل این منجیان بدهیم تا عالم را نجات دهند.

«بی‌مقدار» همچنین مدعی شد: البته خوش‌بین هستم که اگر مجلس یکدست اصولگرا شود، شاید به سمت حل کردن مشکلات کشور و مذاکره با کدخدا بروند و در این صورت ممکن است مردم روی آرامش را ببینند. درست است که این گروه و جریان سیاسی اعتقادی به مذاکره و تعامل با دنیا ندارند، ولی این را هم می‌دانند که مردم ایران، مردم کره شمالی نیستند و به این تعاملات معتقد و نیازمندند.

از سخنان این عضو فراکسیون امید برمی‌آید که جز خوابیدن و بیدار شدن با رویای «بستن با کدخدا» کار دیگری بلد نیست. مشکل این قبیل سیاست‌بازان این است که فاقد کمترین اراده و تحلیل مستقل برای تدبیر امور هستند. اگر نه، غیر از شش سال معطلی در قالب دیپلماسی انفعالی و استعمالی، برای گره‌گشایی و تسهیل امور بر مبنای تدابیر درون‌زا هم کاری می‌کردند.

آقای بی‌مقدار طوری حرف زده که انگار بی‌ارزش شدن پول ملی و چند برابر شدن قیمت دلار، صرفاً به آمریکا و FATF مربوط است. و حال آن که اولاً به آمریکا اعتماد کردند و خسارت‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی و امنیتی را متوجه کشور کردند. ثانیاً اهل خرد می‌دانند که مذاکره دیپلماسی بدون اهتمام به قدرتمندی داخلی، صرفاً به بدهکار شدن و گردن کج کردن بی‌حاصل منتهی شده.

از منظر دیگر اگر بستن با کدخدا حلال مشکلات بود، نباید چاله برجام به چاه FATF و مطالبه برجام‌های ۲ و ۳ از سوی دشمن ختم می‌شد. دولت نرخ دلار را - بدون برجام- به قیمت ۳۷۰۰ تومان تحویل گرفت اما در اثر شرطی کردن اقتصاد کشور با برجام، قیمت دلار تا ۱۸ هزار تومان هم بالا رفت و با همت آقای همتی تا ۱۴ هزار تومان پایین آمد.

از زاویه دیگری باید از آقای بی‌مقدار پرسید به عنوان مثال اهتمام به رونق بخشیدن به بخش مسکن که کمترین وابستگی به خارج و واردات ندارد و می‌تواند با چرخاندن چرخ ۲۵۰ رشته صنعتی، اشتغال چند میلیونی ایجاد کند و موجب کاهش محسوس تورم شود، چه ربطی به بستن با کدخدا داشت؟ چرا بخش مسکن به جای این که پیشران رونق اقتصاد کشور و جذب نقدینگی سرگردان و مهار رکود و تورم باشد، تبدیل به پیشران تورم در کشور شد؟ جز به خاطر بی‌کفایتی وزیر چند هزار میلیاردی که مطئمن بود برخی نمایندگان بی‌خاصیت مجلس کاری به کار او ندارند؟!

امثال این نماینده مجلس نمی‌دانند که عمده شکایت فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، از موانع داخلی و توئیتی و اجرایی کسب و کار در داخل است؟ چرا شبه نمایندگان، مطالبه‌گر تقاضاهای مشروع فعالان اقتصاد در دولتمردان نشدند و فقط بلد بودند کاسه «چه کنم؟» در برابر دشمن دست بگیرند یا دنبال گرفتن سلفی حقارت با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مجلس باشند؟!

آقای بی‌مقدار اگر اندکی انصاف و درایت داشته باشد، می‌تواند شرایط اقتصادی کشور را قبل و بعد از برجام مقایسه کند و شهادت بدهد که رساندن تورم ۳۷ درصدی به ۵۲ درصد دلار ۳۷۰۰ تومانی به حداقل ۱۴ هزار تومان، ضریب جینی (شکاف طبقاتی) از ۳۴۵ درصد به ۴۵۰ درصد، نقدینگی از ۴۷۰ هزار به ۲۲۰۰ هزار میلیارد تومان، صادرات نفت ۱/۵ میلیون بشکه به چند صد هزار بشکه، ۳ تا ۴ برابر کردن قیمت مسکن و خودرو و...، خاصیت واقعی «بستن با کدخدا» بوده و بنابراین نسبت به آن باید ابراز شرمندگی کرد نه این که مدعی شد بدون این مسیر نمی‌توان اقتصاد و معیشت مردم را رونق داد.

گفتنی است مواضع سخیف این نماینده مجلس با دهها مورد اعتراض مردم غیور و متدین تبریز واقع شد. و به همین دلیل نیز جرأت نکرد مجدداً نامزد شده و خود را به رأی مردم بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    50 9
    این آقایان واقعا بیمقدارند لزرگتر اینها که کدخدا را به جای خدا گذاشته است از این بیمقدارها چه انتظار
    • ناشناس ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
      27 8
      وقتی در مجلس یک کشور اون افتضاح آمدن موگرینی رخ میدهد باید رای گیری مجدد بر پا شود و در جا نمایندگان عوض شوند این آبروریزی تا دنیا هست و تاریخ هست از چهره مردم ما پاک نمیشود - لعنت بر خودفروختگان کثیفی که آبرو ندارند
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
      20 10
      اوار برداری خرابیهای اینها فقط ده سال زمان میخواهد تا دیزلی مثل قالیباف بتواند انرا انجام دهد و اما ساختن بعد از اواربرداری میسر است
  • عاشق ایران IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    38 6
    بعنوان یک آذری از اینکه قرار نیست قیافه این آدم ضعیت در قامت یکی از نمایندگان آذری زبانان در مجلس نبینم خوشحالم و به آن می بالم خدایا شکر
  • علی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    34 6
    اینها عوامل خود امریکا در ایران هستند واقعا مرگ بر منافق
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    19 7
    این گندی که 30 ساله اصلاح طلبا زدن جز با حذف فیزیکی پاک نخواهد شد. برای قوی شدن ایران راهی جز نابودی جریان نفاق نداریم.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    10 14
    ما هم مطمئن هستیم نمی توانند کاری بکنند . فقط نظاره گردست به دست شدن صندلی های قدرت ومال وثروت وجنگ زرگری شما دوجناح هستیم .
  • نزاعي IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    26 5
    سلام فقط مي توانم به عنوان يك آذربايجاني از مردم شريف ايران به خاطر اظهارات بي منطق اين بي مقدار عذر خواهي كنم
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    19 3
    برخی از این نمایندگان کارشان از اعتماد به نفس فراتر رفته و به اعتماد به سقف رسیده .
  • عبدالله زاده IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    21 4
    شما که در مجلس دهم مدعی بودید و هستید چکار برای مردم کردید ؟ جز اینکه وکیل الدوله بودید نه وکیل الرعیه. اگر بخواهید وقصد قربت و خدمت و خدا را در نظر بگیرید وحق الناس را، حداقل سه ماه فرصت خدمت دارید بسم الله ثابت کنید حتی با یک مورد مثلاً تصویب دو فوریتی نظارت جدی وعملی و مستمر بر بازار خودرو بازار کلان( نه بقالی ها وسوپر مارکتی ها و خورده فروشی ها فقط) در مورد بنزین اگر شما سال های قبل با افزایش هر سال 20درصدی اقدام می کردید اۀان مردم شاهد فاجعه نمی شدند که سه هزار بشود و اقتصاد و معیشت خانوارها را هدف قرار دهد ، اگر راست میگید مچ وزارت رفاه را بگیرید که کو آن ادعایی که داشتند به 60 میلیون یارانه معیشتی خواهند داد؟ حتی 30 میلیون نفر به زور باشد و حتی به بعضی فقرا ونیازمندان هم علیرغم ثبت نام داده نشده ، نمی خوهند بدهند.
  • فرزند قاسم IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    26 5
    یادم هست این آقای بی مقدار نمک به... راجع به ژنرالمون و موضعی که در قبال ایشون گرفتند چی گفتند ...الحق که فامیلیت برازنده هست...امثالاین آدم ها به قیامت اعتقاد دارند؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    22 4
    این جماعت فقط بلدن با فریبکاری از مردم هورا بگیرن و هیچگاه به این باور نمی‌رسند که تدبیر درست امور به تلاش و همت بالا نیاز دارد نه به چاپلوسی و لیس زدن کفش آمریکا
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    25 4
    خدایا ما رو از دست هرچه به اصطلاح اصلاح طلبه فقط نجات بده با کرونا یه جوری کنار می آییم .
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    12 3
    الحق که بی مقداری
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    9 4
    والا من موندم وقتی رو قسمت میکردن ما کجا بودیم این بیمقدار ها الان طلبکار هم شدن خدا هرچی منافقه نسلشو منقرض کنه انشاالله
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    9 3
    رحمت حق به کسی که این فامیلی وشهرت رو برای تو انتخاب کرده الحق که ناچیز و بی مقداری
  • مهدی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    10 3
    شرم بر شما باد افساد طلبان بی عرضه و وکیل الدوله بیقدار
  • اكبري IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    9 3
    اصلاحات به زباله دان تاريخ ايران انداخته شد. اين افراد بي مقدار عرضه اداره كشور رو ندارند. مدير بايد روحيه بسيج و جهادي داشته باشه نه اينكه بشينه منتظره آمريكا و ايادي اون باشه
  • Asvar IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    10 15
    شب دراز است و قلندر بیدار ببینیم اصولگراها چیکار میکنن مهم تورم که نه اصلاح طلب و نه اصولگرا حریفش نیستند و مهم معیشت مردم هست که کاری از دست کسی برنمییاد ،مگر از تحریم دربیایم،اینو درک کنید لطفا!!!!!!
    • محمد IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
      4 1
      آره تو راست میگی
  • NL ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    11 10
    اون از اصطلاح طلبها مصمم نشستم ببینم این اصولگرایان چه گلی به سر مملکت میکشند
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
      3 1
      مشکل اینه که شماها همیشه میشینید و تماشا میکنید و همیشه از عالم و آدم طلبکارید
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    13 2
    مردم کیلویی چنده اینا فقط به فکر جیب خودشونن جالبه هر چی گند می‌زنند هم به اسم اسلام تموم میشه.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    1 2
    انها فراموش کرده اند که کدا خدایشان هماه شیطان بزر گ است که حالا فراموش کرده اند
  • پ ن IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    2 0
    ول کنید این چپ و راست بازی رو اگ مردین چیزی از دستتون بر میاد یاعلی اگ ن ک شرتون کم
  • ناصر IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    5 0
    تاهمگی با کادوخدمت اقا ترامپ نرسندهرکاری کنن اب درهاونگ کوبیدن هستش پس قبل ازاولین جسله باایشون دیدارکنید
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    4 1
    اقای، بی مقدار، مقدارتان را در مجلس دهم نشان دادید و دلار را به ۱۶۰۰۰ تومان و سکه را به ۶۳۰۰۰۰۰ هزار تومان رساندید دیگر کاری از دست دیگران ساخته است؟ دولت هم بوجه قرضی تحویل داده که دولت بعدی زیر بار قرض دولت روحانی بماند، چه کار میشه کرد
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    5 3
    نکته فراموش نکنیم همین اصلاحات طلبا شرایط به اینجا کشیدن وحالا طلبکارند پروژه اجاد نارضایتی عمومی و نابودی اقتصاد رو هم دانسته یا ناذانسته خوب پیش بردن تاحالا موندم چرا کسی جلوشونو نمیگیره اقایان دلسوز واقعی میگن اتیش که بلند شه خشک و تر باهم میسوزن اینام همینو میخوان
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
      3 2
      داداش به کجا رسوندن مگه بدتراز این هم داریم؟
  • محمد IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    1 0
    واقعا بی مقدار
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 0
    ههه خخخخخخخخخخخخ رو رو برم مشرق نیوز و کیهان
  • مشدی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    1 0
    عاقبت فراموشی خدا...... اینست به کدخدا التماس کنید.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس