کد خبر 1045268
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
جنگ یمن

جنگ یمن تا یک ماه دیگر وارد ششمین سال خود می‌شود اما رونمایی ارتش یمن از قدرت پدافند هوایی، قایقهای کنترل از راه دور و پهپادهای یمنی نشان می‌دهد که شرایط جنگ در سال ششم نسبت به قبل متفاوت خواهد بود.

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن جنگ یمن به سال ششم خود، شدت درگیری‌ها میان نیروهای ائتلاف به فرماندهی سعودی و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیشتر شده است.

روزنامه «رأی الیوم» در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت، سه تحول اصلی در یمن رخ داده که تأکید می‌کند وضعیت میدانی ائتلاف سعودی به شدت سخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وقتی توان موشکی انصارالله محاسبات عربستان را به هم ریخت

بر اساس گزارش مذکور، این سه تحول به شرح زیر است:

اول: «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از چهار سامانه پدافند هوایی جدید رونمایی و تأکید کرد، سال ۲۰۲۰ سال پدافند هوایی است.

دوم: «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی ائتلاف سعودی ادعا کرد، یک فروند قایق کنترل از راه دور را در جنوب دریای سرخ منهدم کرده‌اند که از بندر «الحدیده» فرستاده شده بوده و قصد هدف گرفتن کشتی‌های ائتلاف را داشته است.

سوم: عملیات موشک‌های بالستیک و پهپادهای از راه دور برای هدف گرفتن تأسیسات نفتی آرامکو در بندر «ینبع» عربستان در سوال دریای سرخ و در فاصله ۱۴۰۰ کیلومتری از صنعا.

در ادامه این گزارش آمده، آنچه بر دقت سامانه‌های پدافند هوایی ارتش یمن تأکید می‌کند ساقط کردن جنگنده تورنادو متعلق به ائتلاف سعودی در چهاردهم فوریه است. این جنگنده انگلیسی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌ها در نوع خود است و ساقط کردن آن با سامانه‌های پدافند هوایی عادی ممکن نیست.

رأی‌الیوم در اشاره به اظهارات ترکی المالکی نوشت، اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از قایق‌های کنترل از راه دور استفاده کرده، نشان می‌دهد از این به بعد توانایی تهدید کشتی‌های ائتلاف، غرق کردن آنها و بستن باب‌المندب را دارد بدون اینکه یکی از اعضای خود را از دست بدهد؛ موضوعی که نگرانی سران نظامی ائتلاف سعودی را برانگیخته است.

جنگ یمن در فروردین سال ۱۳۹۴ به فرماندهی سعودی علیه این کشور آغاز شود اگر چه به زعم ریاض قرار بود ظرف چند هفته این جنگ فیصله یابد اما ایستادگی ارتش یمن ورق را جور دیگری برگرداند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس