کد خبر 1045132
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰
کرونا نمایه

نگرانی مردم از کرونا ویروس باعث شده تا شاهد بروز وحشت کاذبی در سطح جامعه باشیم. این در حالی است که متخصصین عفونی بر این باورند این ویروس نجیب تر از آنفلوانزای فصلی است.

به گزارش مشرق، حدود یک هفته است که اخبار کرونا ویروس در ایران، با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود و دلیل آن نیز، مبتلا شدن تعدادی از هموطنان این بیماری واگیردار و فوت چند نفر از همین افراد مبتلا بوده است.

در چنین شرایطی، فضای مجازی بیش از پیش، «سوهان روح» شده است و بعضاً اطلاعاتی در این فضا درباره کرونا ویروس مشاهده می‌شود که شرایط را فراتر از واقعیت نشان می‌دهد. همین مسئله باعث رعب و وحشت مردم شده و چنین تلقی می‌شود که کرونا ویروس، مخوف‌ترین ویروس مرگبار دنیا است!

بیشتر بخوانید:

«زنان باردار» درمقابل کرونا چه کارهایی باید انجام دهند؟

ادعای احمقانه یک تجزیه‌طلب درباره شیوع کرونا در ایران+فیلم

این در حالی است که مسئولان وزارت بهداشت، همواره بر رعایت بهداشت فردی و جمعی برای پیشگیری از افزایش موارد کرونا ویروس در کشور تاکید دارند.

داوود یادگاری رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گرمسیری و عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با عنوان این مطلب که ویروس کرونا نجیب‌تر از آنفلوانزای فصلی است، گفت: وحشت کاذبی در سطح جامعه از بابت کرونا ویروس ایجاد شده که می‌بایست آن را مدیریت کرد.

وی افزود: ابتدای هر اپیدمی، نگرانی‌هایی درباره آن بیماری به وجود می‌آید که نباید دامن زده شود بلکه باید ناراحتی‌های ایجاد شده را از بین برد و کنترل کرد.

یادگاری گفت: شیوع بیماری کرونا به احتمال زیاد با پایان فصل سرد کاهش می‌یابد.

در عین حال، سعید نمکی وزیر بهداشت، تنها مشکل کرونا ویروس را، قدرت بالای سرایت این بیماری دانست و گفت: قدرت کشندگی کرونا ویروس به مراتب ضعیف‌تر از آنفلوانزا و سارس است.

در همین حال، مسعود مردانی عضو کمیته کشوری کنترل کرونا ویروس، در مورد میزان کشندگی این بیماری گفت: ۸۰ درصد عفونت کرونا ویروس بدون علامت است و ممکن است فردی به این بیماری مبتلا شده و خوب شده باشد، بدون اینکه متوجه بیماری خودش شده باشد.

وی افزود: در ۲۰ درصد موارد کرونا ویروس با علامت همراه است که از این ۲۰ درصد، فقط ۲.۵ درصد آنها با فرم شدید بیماری مواجه می‌شوند که نیاز به بستری دارند.

این متخصص عفونی ادامه داد: در افرادی که بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس بستری می‌شوند، اگر دچار بیماری زمینه‌ای باشند، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد با مرگ و میر همراه است.

مردانی با عنوان این مطلب که موارد مرگ و میر کرونا ویروس بین دو تا سه درصد است، تاکید کرد: میزان مرگ و میر در بیمارانی که بستری می‌شوند، ۱۳ درصد است و این آمار برای بیمارانی که به آی سی یو منتقل می‌شوند، ممکن است افزایش یابد.

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تفاوت کرونا ویروس با آنفلوانزا را در نوع علائم بیماری دانست و گفت: علائم کرونا ویروس در مدت ۶ تا ۷ روز اول به صورت خفیف بوده و به یکباره شدید می‌شود. لذا، تنها چیزی که از مردم می‌خواهیم این است که به ما اعتماد کنند.

وی افزود: دوره این بیماری ممکن است تا ۱۴ روز طول بکشد و اگر حال عمومی بیمار تشدید شد، باید تحت مراقبت قرار بگیرد.

شستن مداوم دست‌ها و دوری جستن از تردد غیر ضرور در اماکن عمومی و شلوغ، مهم‌ترین توصیه‌های بهداشتی است که مردم باید رعایت کنند تا بتوان از افزایش موارد کرونا ویروس در کشور پیشگیری کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشنناس IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    2 0
    هه..مردم به مقامات اطمينان كنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    29 26
    تحلیلهاتون هیچ جوره با عقل جوردرنمیاددرصورتی که داریم میبینیم درصد مرگ ومیر تو این بیماری 20 درصده نه 2درصد این یعنی اگه 1میلیون نفربگیرن 200هزارنفرش میمیره
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
      10 2
      در همه دنيا ميزان تلفات 2% است فقط در ايران مي توان گفت بالاي 50% تلفات دارد آنهم به دليل سهل انگاري مردم و بي لياقتي مسئولين
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    20 20
    خب حالا که نجیبه انشالله کارمندان مشرق دچارش بشن چون ویروس خیلی مظلومه و نجیبه
  • سوسان IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    2 8
    این ویروس حاصل آلودگی آب و هوا است که بیماریهای تنفسی را افزایش داده افرادی که دستگاه تنفسی ضعیف دارند باید مراقب باشند مردم عادی و افرادی که روزش میکنند و دستگاه تنفسی قوی دارند در برابر این بیماری ایمن هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس