کد خبر 1044767
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
آنفلوآنزا

در یک سال گذشته (۲۰۱۹-۲۰۲۰) حدود ۱۰ هزار آمریکایی بر اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند؛ این آمار رسمی در حالیست که تعداد مرگ ناشی از کرونا در چین هنوز به ۳ هزار نفر هم نرسیده!

به گزارش مشرق، یکی از بیماری‌های خطرناکی که در سطح جهان سالانه تعداد بسیاری از افراد به آن دچار می‌شود، "آنفلوآنزا" است؛ این بیماری بسیار شایع است و در فصول سرد سال تعداد بیشتری از افراد را دربرمی‌گیرد. 

به گزارش سایت "medicinenet" سالانه تعداد ۶۴۶ هزار انسان به بیماری آنفلوآنزا دچار می‌شوند و به طور تخمینی، تعداد ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر در جهان جا خود را بر اثر آنفلوآنزا از دست می‌دهند. 

نکته جالب این است که کشور آمریکا یکی از خواستگاه‌های این بیماری است و شهروندان آمریکایی بیشتر از کشورهای دیگر دچار آن می‌شوند؛ سالانه هزاران نفر از شهروندان آمریکایی بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست می‌دهند. 

بر اساس گزارش سازمان "کنترل و پیشگیری از بیماری" در آمریکا (CDC)، در ۱۰ سال گذشته از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ تعداد قابل توجهی از افراد جان خود را به علت آنفلوآنزا از دست داده‌اند.

تعداد کشته‌های آنفلوآنزا در آمریکا در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸، ۶۱ هزار نفر بوده‌ است! این بازه زمانی، یکی از شایع‌ترین تعداد مرگ و میر بر اثر بیماری آنفلوآنزا بوده است؛ در این سال ۴۵ میلیون آمریکایی به آنفلوآنزا دچار شدند.

یکی دیگر از سالهایی که بیشترین کشته بر اثر آنفلوآنزا در آمریکا ثبت شده است، ۲۰۱۴-۲۰۱۵ است؛ در این سال تعداد ۵۱ هزار آمریکایی کشته شدند و تعداد ۳۰ میلیون به این بیماری دچار شدند. 

این در حالی است که از زمان شیوع ویروس کرونا از ووهان چین، اخبار آنفلوآنزا در آمریکا مورد سانسور قرار گرفته است.

در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰، ۱۹ میلیون آمریکایی مبتلا به آنفلوآنزا شدند که ۱۸۰ هزار نفر از آنها راهی بیمارستان شده‌اند؛ از این تعداد، حدود ۱۰ هزار آمریکایی که ۶۰ درصد آنها کودک بوده‌اند جان خود را از دست داده‌اند.

فصل آنفلوآنزا در آمریکا امسال زودتر از معمول آغاز شد؛ اوج این بیماری در اواسط نوامبر با افزایش آنفلوآنزا نوع B بود؛  این نوع آنفلوآنزا کودکان را سخت‌تر تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ بیش از نیمی از آزمایش‌هایی که در این فصل برای آنفلوآنزا گرفته شده در کودکان و جوانان زیر ۲۵ سال بوده که مخصوصاً گروه سالم‌تری از مردم هستند.

 هردوی این ویروس‌ها (کرونا و آنفلوانزا) علائم مشابهی دارند: سرفه، تب و در برخی موارد مشکل تنفسی است؛ تفاوت اصلی در این است که افرادی که در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند یا خود به چین سفر کرده‌اند یا از نزدیک با کسانی در تماس بوده‌اند که قبلاً مبتلا شده‌اند.

"گرگوری پلند"، مدیر گروه تحقیقات واکسن در "کلینیک مایو در راچستر مینه سوتا" گفت: «ویروس کرونا برای اکثر آمریکایی‌ها، کسانی که به چین سفر نکرده‌اند یا با افراد مبتلا در تماس نبوده‌اند خطری ندارد؛ خطری که در کمین آمریکایی‌هاست، آنفلوانزا است؛ این خطر با اهمیت‌تر است».

وی گفت: «ما همه مشغول ویروس پر سر و صدای کرونا هستیم؛ من نمی‌گویم نباشیم اما ما از آمار ۱۰ هزار، ۲۰ هزار یا ۳۰ هزار مرگ در سال، آن هم از ویروسی که می‌شناسیم و برای آن درمان و واکسن داریم غفلت کرده‌ایم!»

پلند گفت: «اگر ویروس کرونا به مسئله بزرگتری در آمریکا تبدیل شود، با مشکل مواجه خواهیم شد؛ کلینیک‌های ما در حال حاضر مملو از افرادی هستند که نشانه‌های آنفلوآنزا را دارند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشتاس IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    14 1
    باید وزارت بهداشت تدابیری اتخاذ کند که تمام ایرانی ها بصورت رایگان واکسن انفولانزا تزریق کنند.
    • حجت IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      8 3
      واکسن نمی خواد. سبوس برنج بخور بعد بمال، خوب میشه آدم
  • Hasan shahbazi IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    16 0
    نظر خاصی ندارم جز اینکه امریکاییها به بزرگنمایی عادت دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس