کرونا نمایه

زنان باردار به دلیل پایین بودن سیستم ایمنی بدنشان باید توصیه‌های بهداشتی درباره کرونا را بیشتر رعایت کنند؛ چراکه احتمال سرایت ویروس کرونا در زنان باردار بیشتر از زنان غیرباردار است.

به گزارش مشرق، فریبا الماسی، فوق‌تخصص بیماری‌های زنان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که «زنان باردار با توجه به انتشار ویروس کرونا در کشور چه اقداماتی باید انجام دهند؟»، اظهار داشت: با توجه به اینکه مقاومت بدن زنان باردار از زنان غیرباردار و نیز مردان کمتر است، باید نکات پیشگیرانه را بیشتر رعایت کنند؛ چراکه بارداری باعث کاهش سیستم ایمنی بدن شده و زودتر دچار عفونت می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین راه کنترل کرونا ماندن افراد در خانه است

ایران توانایی مقابله با «کرونا» را دارد؟

نظر سازمان بهداشت جهانی درباره استفاده از ماسک برای کرونا

وی ادامه داد: شستن مکرر دست‌ها، پرهیز از روبوسی و دست دادن و خودداری از حضور در خارج از خانه و تماس‌های غیرضروری باید توسط زنان باردار مورد توجه بیشتری قرار گیرد؛ ضمن اینکه احتمال سرایت ویروس کرونا در زنان باردار در زمان حضور در جامعه و ارتباط با افراد دیگر بیشتر از زنان غیرباردار است.

این فوق تخصص زنان خاطرنشان کرد: دوره کمون این ویروس یعنی از زمانی که این ویروس وارد بدن می‌شود تا ظاهر شدن علایم آن ۱۴ روز است و علامت این ویروس نیز تا یک ماه وجود دارد و احتمال اینکه فرد مبتلا خوب شود، ۸۰ درصد است اما در زنان باردار با توجه به پایین بودن مقاومت بدنی امکان بهبودی آنها کمتر از افراد عادی است.

الماسی اضافه کرد: زنان باردار هنگام انجام تصویربرداری و سونوگرافی باید از ماسک استفاده کرده و پزشکان مربوط نیز برای انجام این آزمایشات باید حتماً  از ماسک استفاده کنند؛ ضمن اینکه زنان باردار نیز مانند افراد معمولی در چنین شرایطی باید از خوردن غذاهای فست‌فود و خارج از خانه خودداری کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    0 0
    همین دیشب یه کارشناس اوردن برنامه شبکه دو برعکس حرف این خانوم رو میزد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس