کرونا نمایه

عضو شورای شهر تهران گفت: مفهوم شهر هوشمند و ابزارهای نوین برای چالش‌ها همانند ویورس کرونا است که باید به برنامه اقدام محور تبدیل شود.

به گزارش مشرق، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در تهران و تمهیدات شهرداری تهران برای عدم سرایت آن به شهروندان گفت: ضدعفونی کردن منظم تجهیزات وسایل حمل و نقل عمومی، جمع کردن آبخوری‌ها و تعطیل‌کردن رویدادهای عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

ببینید:

عکس/ حاشیه‌های جلسه امروز شورای شهر تهران

 عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: تنظیم و تدارک گندزدایی مداوم مراکز و خدمات اجتماعی و ایجاد اتاق ایزوله در این مراکز مرتب در حال انجام است.

 او افزود: مخازن محلول گندزدا در ورودی‌های ایستگاه ها، ساختمان های اداری شهرداری و مکان‌های عمومی تدارک دیده شده است.

 فخاری با اشاره به تنظیم اصول بهداشتی در مکان های خرید عمومی مانند میدان‌های میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند اظهار کرد: تغییر جلسه‌های کاری از جمله جلسه های مدیریت بحران و هماهنگی از جلسه حضوری به جلسات  ویدیو کنفرانس از دیگر تصمیمات است، چون نشستن روی صندلی‌ها اصلا مهم نیست، مهم حل مساله، مدیریت بحران و نظارت بر روندهاست.

 او با اشاره به اینکه طی دو هفته گذشته بسیاری از اعضای شورا و مدیران شهرداری در جلسات و فضاهایی بوده اند که افراد ناقل یا درگیر بیماری هم حضور داشته‌اند، اظهار کرد: همین موضوع خطر انتقال به دیگران را افزایش داده است.

 فخاری در پایان گفت:مفهوم شهر هوشمند و ابزارهای نوین برای همین چالش‌ها باید به برنامه اقدام محور تبدیل شود و گرنه تنها صرف بودجه مطالعات و چند دورهمی همایشی است.

گفتنی است، فخاری امروز در جلسه شورای شهر حاضر نشد، و به دلیل مشاهده برخی علائم مشکوک بیماری جهت آزمایش کرونا به یکی از بیمارستان های تهران مراجعه کرده که هنوز نتیجه آزمایش اعلام نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس