کد خبر 1045029
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
قلیان

معاون بهداشت در نامه‌ای «آنی» به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواستار پیگیری ممنوعیت عرضه قلیان به منظور جلوگیری از افزایش ابتلا به کروناویروس شد.

به گزارش مشرق، دکتر علیرضا رئیسی در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اعلام کرد: با توجه به بروز بیماری کروناویروس در کشور، لزوم پیشگیری از این روند در اولویت برنامه‌های بهداشت و سلامت کشور قرار دارد. ضمن تشکر از اقدامات انجام شده، با توجه به اینکه حضور در محیط‌های جمعی و شلوغ، تماس با اشیاء و محیط‌های آلوده باعث انتقال سریع این ویروس می‌شود و جدا از تاثیر مصرف و مواجهه با دود محصولات دخانی بر تضعیف سیستم ایمنی و مستعد شدن بدن برای ابتلا به بیماری‌ها، استفاده از وسایل و ابزار آلات قلیان، افزایش ریسک خطر این بیماری را به همراه دارد، لذا ضروری است تمامی اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی عرضه کننده قلیان به حالت تعطیل در بیاید و یا از عرضه قلیان در آن‌ها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

تفریح مخربی که با شیوع کرونا همچنان ادامه دارد

بنابر اعلام وبدا، در این نامه خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آمده است: دستور فرمایید ضمن استفاده از ظرفیت قانون جامع کنترل دخانیات و آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی با طرح اهمیت موضوع در کارگروه مربوطه به منظور اقدام هماهنگ و از طریق تشکیل تیم‌های مشترک در این زمینه اقدام لازم صورت پذیرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    2 0
    من نمی دونم این قلیان چه کوفتیه که مردم ما دچارش شدن شهر شده پر قلیان سرا و هر گوشه نگاه کنی میبینی. در عوض سالن های ورزشی خالی شده واقعا شرم آوره
    • KR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
      0 3
      من قلیان میکشم به کسی هم ربطی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس