کرونا نمایه

مستندات و شواهد قوی متعددی وجود دارد که کشور چین، ایران و کلاً مردم دنیا در بحث بیماری "کرونا" دچار یک بازی سیاسی ــ اقتصادی بسیار کثیف شده‌اند.

به گزارش مشرق، بنابر شواهد و قرائن محکم و پیدا و پنهان، موج ترس و تبلیغات گسترده جهانی در مورد "ویروس کرونا" بیش از آنکه به‌دلیل کشندگی این ویروس باشد، دلایل اقتصادی و تجاری دارد و برنده اصلی این جنگ تبلیغاتی سنگین تا به امروز، ایالات متحده آمریکا بوده است!

چرا که تعداد کل فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در کشور چین تا به امروز کمتر از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است آن هم در کشوری که یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون جمعیت دارد(!!) در حالی که تعداد کشته‌های آنفلوآنزا در آمریکا با جمعیتی ۳۳۰ میلیون نفری فقط در سال ۲۰۱۸‌ــ‌۲۰۱۷، ۶۱ هزار نفر بوده‌ است!!

در همین رابطه، زینب بهرامی؛ دانشجوی بخش اپیدمیولوژی مهندسی محیط زیست و سلامت دانشگاه کیوتوی ژاپن، یادداشتی را در اختیار ما قرار داده که خواندن آن برای اشراف بیشتر به پشت‌پرده چرایی پمپاژ ترس از کرونا بسیار کلیدی است: 

"من پزشک نیستم؛ رشته‌ام اپیدمیولوژی، علم آمار و تحلیل داده‌های وضعیت سلامت و بیماری در یک جامعه و جهان، به‌خصوص بیماری‌های همه‌گیر و شایع است؛ پس من اطلاعات پزشکی در مورد ماهیت و عملکرد کرونا ندارم اما می‌خواهم از دریچه رشته خودم در موردش صحبت کنم.

بیشتر بخوانید:

ایران توانایی مقابله با «کرونا» را دارد؟

نظر سازمان بهداشت جهانی درباره استفاده از ماسک برای کرونا

پشت‌پرده بزرگ‌نمایی کرونا +جدول

آزمایش ویروس کرونا مخصوص بیماران بد حال است

البته برای این یادداشت، مشورت کاملی با یک پزشک متخصص کردم که این روزها بیمارستانش میزبان افراد مشکوک به کرونا و بیماری‌های ویروسی است همچنین گزارش‌های دکتر تاکایاما را خواندم که به‌عنوان پزشک داوطلب به کشتی تفریحی پر از افراد آلوده به کرونا رفته است.

دانشگاه ما همکاری نزدیکی با سازمان CDC آمریکا (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها) دارد؛ این سازمان تقریباً مادر علم اپیدمیولوژی و تهیه‌کننده مفاد درسی و تحقیقاتی رشته سلامت عمومی است و من اطلاعات یادداشت را از وب‌سایت این سازمان می‌گذارم.

طی حدود ۲ ماهی که ویروس کرونا مطرح شده، شهر بزرگ ووهان قرنطینه شده و طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، چند ده‌هزار نفر به این ویروس آلوده شده‌اند اما تعداد کشته‌ها در کشور یک میلیارد و نیمی چین، کمتر از ۲۵۰۰ نفر و در سراسر جهان، بسیار بسیار پایین است. (دکتر توموکی گفت تعداد زیادی از فوتی‌های چینی به‌خاطر ضعف نبوده است بلکه استرس و وحشت بسیار بالا سیستم ایمنی بدن افراد را از کار انداخته بود!) البته بسیاری از کشورها از جمله ژاپن، سعی می‌کنند به‌خاطر حفظ منافع اقتصادی، آمار و اطلاعات دقیق به افکار عمومی ندهند.

پس طبق گزارش CDC و WHO چنین ویروس کشنده و پرسروصدایی در بالاترین آمار، در کل چین و جهان، کمتر از ۲ هزار کشته داشته است، تا اینجا را قبول دارید؟

حالا برویم سراغ آنفلوآنزا؛ به‌نظر شما ویروس آنفلوآنزا فقط در سه ماه اخیر، در کشور آمریکا چند کشته داشته؟ صد نفر؟ هزار نفر؟ پنج‌هزار نفر؟ خیر!

طبق گزارش CDC آمریکا در چند ماه اخیر، فقط و فقط در کشور ۳۳۰ میلیونی آمریکا، چند ده‌ میلیون مبتلا و بین ۱۲ تا ۱۶ هزار مرگ به‌دلیل ابتلا به آنفلوآنزا ثبت شده است!

لطفاً این عدد را چندبار بلند تکرار کنید! باور نمی‌کنید؟ حق دارید! پس این لینک را باز کنید و گزارش دقیق و بِروز CDC را بخوانید!

می‌دانستید کشته‌های آنفلوآنزا از هر طیف سنی هستند اما کشته‌های کرونا، طبق گزارش دکتر تاکایاما، فقط یک‌ درصد از افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای را شامل می‌شود؟

می‌دانستید احتمال ابتلای شما به آنفلوآنزا و خدای‌نکرده مرگ، با تماس با یک آمریکایی، در مقایسه با ابتلا به کرونا و تماس با یک چینی یا هر فرد آلوده، چند ده‌ برابر است؟

اما با وجود این، آیا پروازهای آمریکا محدود شدند؟ آیا آمریکا قرنطینه شده است؟ آیا کسی جرأت اعتراض به این وضعیت را دارد؟!

به‌گفته دکتر توموکی(همکارم)، رسانه‌های دنیا حواس مردم را به کرونا منعطف کردند و مردم خطر بزرگتر و جدی‌تر آنفلوآنزا را به‌کلی فراموش کردند!

آیا می‌دانستید اقتصاد چین آن‌قدر بزرگ و قوی است که اگر زمین بخورد، علاوه بر باز شدن راه برای غرب، بسیاری از اقتصادهای آسیا، از جمله همین ژاپن را به ورشکستگی و نابودی می‌کشاند؟ مردم و دولت ژاپن تازه متوجه خطر شده‌اند و سعی می‌کنند هیجان کاذب کرونا را کنترل کنند، گرچه خیلی دیر است؛ آمار توریست‌های چینی در تمام دنیا و ژاپن، سقوط کرده است و این یعنی زنگ خطر جدی؛ بازی‌های المپیک برای ژاپن، به‌دلیل نبود چین، پر از خسارت و ضرر خواهد بود.

اما علت مرگ‌ومیر آنفلوآنزا در آمریکا چیست؟ مگر این بیماری دارو ندارد؟ دارد! اما چون آمریکا یکی از بدترین سیستم‌های خدمات پزشکی و بیمه‌ای در جهان را دارد و هزینه‌هایی مثل استفاده از آمبولانس آن‌قدر قیمت وحشتناکی دارد که گاهی برای خانواده‌ها، مرگ عزیزان، راحت‌تر از استفاده از آمبولانس و خدمات بیمارستانی است!

آمار CDC آمریکا را دوباره نگاه کنید! و وعده‌های کاندیداهای آمریکایی برای ارائه خدمات پزشکی و «بیمه برای همه»(!) در صورتی که در چین کمونیستی، تمام مردم بدون استثنا تحت پوشش بیمه هستند! قویاً اعتقاد دارم کشور چین و کلاً مردم دنیا در بحث بیماری کرونا، دچار یک بازی سیاسی ــ اقتصادی بسیار کثیف آمریکا شده‌اند."

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    عالی بود خیییییییلی عالی
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      چقدر منطقی و دقیق
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      94 26
      درسته گزارش با آمار و مستندات رو بخون
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    67 86
    موافقم
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      49 12
      کرونا همه جا رفته
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      13 5
      کرونا مثل همه بیماریهای ویروسی همه جا داره میره این گزارش هم بر اساس مستندات ارایه شده مردم دنیا کلا اسیر پروپگاندای در اختیار نظام سرمایه داری هستن و برای همین مسئله همانجوری که اونها میخان طرح میشه نه اونجور که واقعیت داره... به هوش باشیم
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    چه نوشته چرندی.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    87 14
    جنگ رسانه ای بسیار قوی تر از هر چیزی هست ! متاسفانه سواد رسانه ای نداریم
    • ناشناس IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      3 3
      باسلام درود برشما حرف حق رو زدین واقعا!!!!!‍!‍!!!
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    36 42
    تو ایران ۱۸ درصد آمار فوتی هست تا حالا. این آمارتون رو از کجا اوردید که فقط ۳ درصد فوتی میده؟
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      2 4
      18 درصد!؟ از کجا این آمار رو آوردی؟! یعنی از هر 100 نفر 18نفر فوت کردند!؟ از کجا آوردی نابغه
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    33 23
    همه چیز سیاسیه حتی بیماری؟؟؟!1
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    6 3
    الهی بمیرم دلم برای مردم آمریکا سوخت از پاراگراف آخر نوشتتون حالا چجوری جلوی اشکامو بگیرم؟
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    6 5
    دروغ را تومیگویی ان شاالله کرونا بگیری
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    57 15
    از بس مشرق رو دنبال میکنم شدم یه تحلیلگر واقعی .دمت گرم مشرق . دو روز بعد شهادت سردار به دوستام گفتم طبق خیلی از شواهد ایران به پایگاه یا ناوهای امریکا حمله میکنه همه بهم میخندیدن .بعد اینکه ایران عین الاسد رو زد برگشتن بهم میگفت فلان و بهمان و خالی بوده و غیره . در مورد کرونا هم واقعا از اولش خودم تا حد زیادی مثل نویسنده همین مصاحبه فک میکردم .اما متاسفانه قدرت تبلیغاتی رسانه های امریکایی اونقد توی دنیا زیاده که اگه بگن ماست سیاهه خیلی از افراد دنیا حتی بعضی مردم ما میگن تمام و ماست سیاهه .امریکا فقط در تبلیغات رسانه ای ابرقدرت دنیاست اما از لحاظ انسانی کثیف ترین بازی های اقتصادی و سیاسی رو توی دنیا پیاده میکنه
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      2 5
      احسنت ودرسته و واقعیت همین
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      1 5
      موافقم جان من این اعداد هوشیار سنجی رو بردارین
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      1 1
      خیط کردن چه طعمی داره؟
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    8 4
    کرونای اصلی فریدون و دولت منفعلش هستند که 6 سال هست مردم بسیاری رو نابود کرده
  • مريم IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    9 2
    من فقط ميدونم اين بيماري خطرناكه براي شصت سال به بالا و تمام رده هاي سني كه به نوعي دچار ضعف سيستم ايمني هستند. و مسئله مهم در خصوص ويروسها پيشگيري هست،ولي متاسفانه تو كشور اين مسئله جدي گرفته نشد، پروازهاي چين و ورود و خروج چيني ها به كشور ،اينا مسائلي بود كه بايد در نظر گرفته ميشد و طبق معمول همه چيز به شوخي گرفته شد، با توجه به دوره كمون طولاني بيماري حداقل قرنطينه سازي يكماهه كمك كننده است.من به عنوان يك هموطن فقط از مردم ميخوام بهداشت رو تا حد امكان رعايت كنند و اونايي كه مشكل زمينه اي دارند تا حد امكان بيرون نروند كرونا تمام ميشه.
  • شادی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    6 2
    بله آنفولانزا کشنده تر هست ولی سرعت بالای انتشار کرونا و نداره. بنابراین ترس از کرونا بیشتره. ضمنا آمار 8 نفر مرده ایران این 1 درصد رو زیر سوال می بره مگر اینکه تعداد مبتلایان رو سهوا یا عمدا کم اعلان کرده باشن
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    4 1
    گند زدید با این اعداد هوشیار سنجی یعنی خیلی از سایت‌های دیگه که ندارن اونا نجسن
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    5 1
    اگه از کرونا نمیترسی برو به کادر درمانی کمک کن
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 0
    لااقل امروز که چرت و پرت بودن حرفهای ایشان مشخص شد، برای جلوگیری از آبروریزی این اراجیف رو حذف کنید!
  • محمود IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 0
    مدیر مسئول و نویسنده محترم، با توجه به وضعیت پیش آمده، ایا وقت ان نرسیده که بابت نوشتن چنین مقاله ای از مردم شریف ایران عذرخواهی کنید؟ ۹۹/۸/۲
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    2 0
    حضرات هم اولش فکر میکردن کار آمریکا ست و شروع کردن به شعار سر دادن و ... علیه آمریکا ولی بعدش مطمعن شدن که کار چینه از سر و صدا افتادند
  • وحیدیاورز IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    1 0
    ی سوال برای من پیش اومده چطوری شده که با قرنطینه بموقع و کامل چینی ها این ویروس به کشورهای دیگر رفت و به استانهای دیگر چین سرایت نکرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس