کرونا نمایه

مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند خود را برای گسترش احتمالی ویروس کرونا در شهرهای مختلف این کشور که سبب تعطیلی مدارس و کسب و کارها خواهد شد آماده کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند خود را برای گسترش احتمالی ویروس کرونا در شهرهای مختلف این کشور که سبب تعطیلی مدارس و کسب و کارها خواهد شد آماده کرده اند.

تاکنون ۳۵ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، اما این بیماری هنوز در آمریکا همچون آسیا به مرحله همه گیری نرسیده است. اما به گفته نانسی مسونیر، یک مقام مرکز کنترل و پیگشیری از بیماری های دولت آمریکا مقامات بهداشتی این کشور در حال آماده کردن پرسنل درمانی برای ریسک گسترش ویروس هستند.

بیشتر بخوانید:

قرنطینه شدن ۱۲ شهر در ایتالیا در پی شیوع ویروس کرونا

وی افزود، مقامات بهداشتی می خواهند اگر در هفته های آینده ویروس شروع به گسترش در شهرهای آمریکا کرد، همانند کشورهای آسیایی آماده تعطیلی مدارس و کسب و کارها باشند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که فرصت محدود مهار همه گیری جهانی ویروس کرونا که تاکنون موجب مرگ بیش از ۲۰۰۰ نفر شده در حال اتمام است و ویروس در حال گسترش در ۲۶ کشور جهان از جمله کره جنوبی، ایران، لبنان و ایتالیاست.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی در ژنو گفت:‌«اگر ما خوب عمل کنیم می توانیم جلوی بروز یک بحران جدی را بگیریم اما اگر فرصت را از دست بدهیم با مشکلی جدی مواجه خواهیم شد.»

از میان ۳۲۹ آمریکایی تخلیه شده از کشتی کروز قرنطینه شده در سواحل ژاپن تست ۱۸ نفر مثبت اعلام شده است. ۱۱ نفر از این بیماران در مرکز درمانی دانشگاه نبراسکا، ۵ نفر در مراکز درمانی نزدیک پایگاه هوایی تراویس در کالیفرنیا و ۲ نفر نیز در نزدیکی پایگاه هوایی لاکلند در سن آنتونیوی تگزاس نگهداری می شوند.

مسونیر گفت مرکز پیشگیری و درمان بیماری ها همچنان در حال انجام حجم زیادی از تست ها در مورد ابتلای افراد به کروناست. به گفته اتحادیه های لابراتوارهای سلامت عمومی آمریکا در حال حاضر تنها ۳ ایالت آمریکا قادر به انجام تست ابتلا به ویروس کرونا هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    9 4
    ولی تو ایران خبری از تعطیلی نیست. جون مردم اصلا مهم نیست.
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      1 7
      می خوان جمعیت کم شه ، نون خور کم شه
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      8 0
      تعطیله که مدارس و دانشگاه های نصف مملکت!
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    3 3
    این دولت تا نکشتمون ول کن نیست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس