کد خبر 1044707
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۸
همایون امیری مربی بوکس

مربی تیم ملی بوکس گفت: بوکس آسیا در حدی پیشرفت کرده که هرچه از سختی مسیر کسب سهمیه المپیک بگوییم، باز هم کم است.

به گزارش مشرق، همایون امیری، در خصوص دور جدید تمرینات تیم ملی بوکس اظهار داشت: دور نهایی تمرینات از روز گذشته آغاز شد و تا زمان اعزام به مسابقات ادامه خواهد داشت. از روزی که کارمان را در تیم ملی شروع کردیم تمام تمرکزمان روی کسب سهمیه بود و باید ببینیم در این رقابت‌ها شرایط چطور پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

فرجام ورزشکارانی که به وطن خود پشت کردند

روزبهانی: کجا بروم بهتر از ایران؟

وی افزود: بوکس ایران در المپیک گذشته تنها یک نماینده داشته و اینکه چند سهمیه المپیک برای ما موفقیت تلقی می‌شود واضح است. البته تعداد انگشت شماری از دوستان دنبال ایجاد توقع بودند که خیلی زود با آمار و ارقام جواب آن‌ها را دادیم و همه دیدند که حق با چه کسانی است. ما مثل خیلی‌ها به ۱۰ سفر تدارکاتی نرفتیم، اما باز هم از تلاش مجموعه فدراسیون تشکر می‌کنم و امیدوارم تیم ملی بوکس نتایج خوبی در اردن کسب کند.

مربی تیم ملی در خصوص اینکه در چند وزن شانس کسب سهمیه المپیک برای ملی‌پوشان قائل است، تصریح کرد: نمی‌توانم بگویم در چه وزنی خوب و در چه وزنی نا امید هستیم، چون ما ۸ بوکسور آماده را راهی رقابت‌های گزینشی المپیک می‌کنیم. اتحاد و یکدلی در تیم ما حرف اول را می‌زند و به بوکسورهای خود امید زیادی داریم.

امیری در خصوص قدرت تیم‌های آسیایی بوکس گفت: وقتی از ۸ تیم برتر جهان ۴ تیم آسیایی هستند، مشخص است که موفقیت در این قاره تا چه اندازه دشوار خواهد بود. در گذشته ازبکستان و قزاقستان قدرت‌های این قاره بودند، اما الان تیم‌هایی مثل هند، فیلیپین و چند کشور دیگر هم پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند.

مربی تیم ملی بوکس در پایان خاطرنشان کرد: بوکس با هیچ رشته دیگری قابل مقایسه نیست و هرچه از سختی مسیر کسب سهمیه المپیک بگوییم، باز هم کم است. کادرفنی تیم ملی در این مدت تلاش زیادی برای پیشرفت بوکسورها انجام داده و در مسابقات جهانی و احمد کومرت این پیشرفت به وضوح مشخص بود. تلاش می‌کنیم در رقابت‌های گزینشی المپیک هم تیم را به بهترین شکل آماده کنیم تا در این ماموریت سخت، موفق باشیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس