کلینتون و ترامپ

وزیر خارجه سابق آمریکا و رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، رئیس‌جمهور کشورش را «عروسکی خیمه‌شب‌بازی» روسیه خواند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، به تازگی دونالد ترامپ، جوزف مگوایر، سرپرست اطلاعات ملی آمریکا را به‌ دنبال جلسه توجیهی محرمانه درباره انتخابات و پس از بالا گرفتن ادعای «دخالت روسیه» در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، اخراج کرد.  به دنبال مطرح شدن این ادعا، دموکرات‌های ارشد آمریکا ترامپ را دست نشانده روسیه دانسته و گفتند وی بدون کمک پوتین نمی‌تواند در انتخابات پیروز شود.

هیلاری کلینتون، منتقد سرسخت و رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، در ادعایی ترامپ را «عروسک خیمه شب بازی» دانست که بدون کمک پوتین نمی‌تواند در انتخابات پیروز شود.

کلینتون در حالی این ادعا را مطرح کرد که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید ممکن است دموکرات‌ها اخبار را به سلاحی علیه وی تبدیل کنند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از موافقان اصلی استیضاح ترامپ در پیام توییتری نوشت: «رأی دهندگان آمریکایی باید برای انتخابات تصمیم بگیرند، نه ولادیمیر پوتین. تمامی اعضای کنگره باید تایید کنند اقدامات ترامپ تهدیدی برای یکپارچگی دموکراسی و در جهت سیاسی کردن جامعه اطلاعاتی ما نیست.»

سنا در ماه جاری میلادی اقدام دموکرات‌ها را برای تصویب سه پیشنهاد امنیت انتخابات بلوکه کرد و در توضیح گفت دموکرات‌ها می‌خواهند انتخابات را به دست بوروکرات‌های واشنگتن بسپارند.

ادعاهای مطرح شده از سوی دموکرات‌ها واکنشی است به گزارش‌هایی که ترامپ، جوزف مگوایر، سرپرست اطلاعات ملی آمریکا را به دلیل جلسه توجیهی محرمانه درباره انتخابات در مجلس نمایندگان آمریکا در ۱۳ فوریه اخراج کرد. بعد از آن ترامپ  ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان را به این سمت و در جای مگوایر نشاند.

پیش از این و همانطور که نخستین بار در روزنامه نیویورک تایمز مطرح شد و بعد در چندین رسانه خبری نیز تایید شد، شلبی پیرسون، مسئول جامعه اطلاعاتی آمریکا که مسئولیت نظارت بر امنیت انتخابات را نیز برعهده دارد، در جلسه محرمانه انتخابات مدعی شد که روسیه هم در انتخابات مقدماتی دموکرات و هم در انتخابات ریاست جمهوری  ۲۰۲۰ آمریکا دخالت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس