پیاده روی زائران امام رضا

ویزای عراق از ۶ اسفندماه مصادف با ابتدای ماه رجب تا پایان ماه مبارک رمضان برای ایرانیان حذف شد و دیگر در این ایام زائران برای سفر به عتبات نیازی به اخذ ویزا ندارند.

به گزارش مشرق، سفر به عتبات در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. همچنین با توجه به نزدیک شدن به ماه رجب و ایام ولادت حضرت علی (ع)، با تدابیر اندیشیده شده از سوی مسؤولان ایران و عراق، ویزای عراق برای ایرانیان در این ایام حذف شد.
بر همین اساس، زائران ایرانی از ۶ اسفندماه هم‌زمان با اول ماه مبارک رجب برای سفر به عتبات دیگر نیازی به اخذ ویزا ندارند. این امر در حالی است که از ابتدای سال جاری پس از سفر رئیس جمهور به عراق، هزینه ویزای عراق برای ایرانیان حذف شد، اما زائران ومسافران برای سفر به عراق باید اقدام به اخذ ویزا می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

تعلیق انتقال مسافران ایرانی به عراق با هواپیما

همچنین در ماه‌های محرم و صفر با مذاکرات مسؤولان دوکشور، ویزای عراق حذف شد وزائران در این ایام بدون اخذ ویزا به عراق سفر کردند.

اکنون نیز از اول ماه رجب تا پایان ماه مبارک رمضان ویزای عراق برای زائران حذف شده است و دیگر نیازی به صدور و اخذ ویزا برای ایرانیان نیست. همچنین با توافق صورت گرفته زائران و مسافران عراقی نیز برای سفر به ایران نیازی به اخذ ویزا ندارند.

با دیده شدن نمونه‌هایی از ویروس کرونا در ایران، مسؤولان عراقی مرزهای خروجی مینی را بسته‌اند. به عبارتی دیگر سفر زمینی به عتبات صورت نمی‌گیرد و در حال حاضر تنها سفر هوایی به عتبات در حال انجام است. همچنین جلسه بررسی وضعیت سفرهای عتبات امروز با حضور مسؤولان سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس