رای گیری

زنگ آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس‌ خبرگان به صدا درآمد تا تکلیف ۲۹۰ نماینده آینده مردم در خانه ملت و ۷ نماینده مجلس خبرگان ‌مشخص شود.

به گزارش مشرق، انتخابات به عنوان شاخصه و مظهر مردم‌سالاری از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در طول این چهار دهه مردم همواره با حضور در صحنه انتخابات، ضمن مایوس ساختن دشمن، سرنوشت سیاسی کشور را تعیین کرده‌اند.

بی‌تردید نقش تأثیرگذار مجلس شورای اسلامی در تقنین و نظارت و ریل‌گذاری حرکت دولت‌، اهمیت انتخابات پیش رو را مضاعف می کند تا مردم در این برهه ‌ حساس طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور با انتخاب درست در افزایش اقتدار، عزت و استقلال ایران اسلامی مشارکت کنند.

اما بالاخره انتظار به سر آمد و ماراتن یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان از ساعت 8 امروز ‌آغاز شد و  باید 255 نماینده از 208 حوزه انتخابیه انتخاب و راهی خانه ملت شوند؛ انتخاباتی که بیش از 7 هزار کاندیدا باید به رقابت بپردازند.

واجدان شرایط شرکت در این انتخابات، 57 میلیون و 918 هزار نفر هستند که 2 میلیون و 931 هزار نفر رأی اولی محسوب می‌شوند. کسانی که دوم اسفند 1380 و قبل از آن به دنیا آمده اند، می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

آغاز رای‌گیری از جوار مزار حاج‌قاسم

در استان کرمان رأی‌گیری انتخابات مجلس از جوار مزار حاج قاسم با حضور پرشور مردم آغاز شد.

شور مردم مشهد برای حضور در انتخابات در حرم منور رضوی‌

جمع کثیری از مردم مشهدمقدس در آغازین دقایق فرآیند رای‌گیری، در حرم منور رضوی حاضر شدند.‌فرآیند انتخابات در استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور از لحظاتی قبل آغاز شد.

جمع کثیری از مردم مشهد در آغازین دقایق فرآیند رای‌ریزی در حرم منور رضوی حاضر شده و منتظر هستند تا رای خود را به صندوق بیندازند.

آغاز رای‌گیری در سیستان و بلوچستان‌

راس ساعت 8 صبح، رای‌گیری در جنوب بلوچستان با 299 صندوق آغاز شد.‌ رای‌گیری در جنوب بلوچستان در حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند از دقایقی دیگر آغاز شد.

براساس این گزارش، رای‌گیری با استقرار 299 صندوق رای، در شعبات چهار شهرستان مذکور کار خود را آغاز می‌کند.

آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس ‌و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در قم‌

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از دقایقی پیش با حضور مردم انقلابی و همیشه در صحنه قم آغاز شد و  مردم قم‌ از همان دقایق اولیه در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و رأی خود را به صندوق می‌اندازند.‌ 669 شعبه در استان قم جهت اخذ رأی فراهم‌شده که از این تعداد 83 شعبه سیار و 586 شعبه ثابت هستند که در 5 بخش و نقاط مختلف شهر قم فراهم پراکنده‌شده‌اند.

826 هزار و 587 نفر در استان قم واجد شریط رأی دادن هستند که از این تعداد، 417 هزار و 967 را جمعیت مردان و 408 هزار و 620 نفر را جمعیت زنان تشکیل می‌دهند.

ماراتن 300 نفر برای رسیدن به 19 کرسی سبز بهارستان در آذربایجان شرقی

طبق مشاهدات در آذربایجان شرقی، مشارکت مردم از همان ابتدای آغاز رای‌گیری در تمامی شعب اخذ رای چشم‌گیر بوده است. رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از آغاز رای‌گیری در 3 هزار و 53 شعبه در استان خبر داد و اظهار داشت: در شهرستان تبریز 800 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که از این تعداد 683 شعبه در شهر تبریز مستقر هستند.

علیار راستگو با بیان اینکه 62 هزار نفر از عوامل برگزاری انتخابات در آذربایجان‌شرقی هستند، یادآور شد: در آذربایجان‌شرقی 2 میلیون و 977 هزار و 896 نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از این تعداد 145 هزار و 293 نفر به برای اولین بار واجد شرایط رای دادن می‌شوند.

تجلی وحدت شیعه و سنی در انتخابات مجلس/ حضور گسترده کردستانی‌ها در شعب

براساس مشاهدات عینی خبرنگاران همه مردم سراسر استان کردستان اعم از شیعه و سنی از ساعت اولیه صبح امروز با شور و هیجان در پای صندوق‌های رأی، برای خلق حماسه‌ای ماندنی حضور یافته‌اند.

حضور مردم فهیم و با بصیرت شیعه و سنی استان کردستان در برخی شعب اخذ رأی آن‌چنان زیاد است که از نخستین ساعات رأی‌گیری، صف‌های طویلی در برابر شعب ایجاد شده و مردم در انتظار رأی‌دادن هستند.

براساس مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم در سنندج، مردم از ساعت‌های اولیه پای صندوق‌های رأی حضور یافته و «امنیت کامل و رعایت قانون» در روند برگزاری انتخابات فراهم است‌.

حضور پرشور مردم ارومیه پای صندوق‌های رأی

همزمان با سراسر کشور مردم ارومیه نیز برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

رئیس ستاد انتخابات البرز: 25 صندوق به مناطق صعب العبور البرز ارسال شد

نور محمد فردی  رئیس ستاد انتخابات استان البرز از ارسال 25 صندوق اخذ رای به مناطق صعب العبور این استان خبر داد.

حماسه حضور در شهرستان‌های استان تهران/ حضور پرشور مردم در اسلامشهر

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری ساعتی پیش در حالی آغاز شد که پیش از شروع فرایند رأی‌گیری، مردم از ساعت 7:30 در شعبات اخذ رأی در انتظار آغاز انتخابات بودند.

به گزارش خبرنگار مستقر در مسجد صاحب‌الزمان(عج) واقع در میدان باغ فیض و همچنین مسجد خاتم‎الانبیا(ص) واقع در میدان واوان حاکی از استقبال خوب و قابل توجه مردم از ساعات قبل از شروع رأی‌گیری برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

ارامنه اصفهان حضور پرشوری را در انتخابات مجلس به نمایش گذاشتند

‌ارامنه اصفهان با حضور باشکوه خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار دیگر بر وحدت و همبستگی ملت ایران تاکید کردند.

‌واجدین شرایط رأی از جمعیت حدود 7 هزار نفری ارامنه اصفهان می‌توانند به همراه ارامنه جنوب ایران، از بین دو کاندیدا نماینده خود را راهی مجلس شورای اسلامی کنند.

‌جامعه کلیمیان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند

جامعه کلیمیان استان اصفهان همراه و همگام با دیگر هموطنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

‌صیون ماه‌گرفته رئیس انجمن کلیمیان استان اصفهان اظهار داشت: در انتخابات امسال، حدود 800 نفر از جمعیت کلیمیان اصفهان واجد شرکت در انتخابات هستند. کلیمیان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، از میان 2 کاندیدا، یک نماینده را راهی بهارستان خواهند کرد.

تشکیل رنگین‌کمان اقوام پای صندوق‌های رأی

مردم استان خوزستان نیز مانند همیشه از همان دقایق ابتدایی در صحنه حاضر بودند و عده زیادی از شهروندان در محل حوزه‌های اخذ رأی حضور پیدا کردند.

جمعیت زیاد وصفوف شلوغ رأی در حوزه‌های رأی‌گیری حاکی از شور مردم برای شرکت در انتخابات و شکست فتنه دشمن دارد و حتی افراد مسن نیز با یاری دیگر مردم پای صندوق رأی آمدند.

استاندار خوزستان از مشارکت چشمگیر مردم سراسر این استان خبر داد و صریح کرد: این انتخابات با شور و نشاط خاصی در حال برگزاری است و مردم تمام شهرستان‌های خوزستان از ساعات اولیه در صفوف حضور دارند تا برای تعیین سرنوشت،  نسبت به انتخاب خود حساسیت به خرج دهند.

مشارکت پرشورمردم چهارمحال و بختیاری در انتخابات مجلس

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مشارکت مردم استان تا این لحظه نسبت به دوره قبل بیشتر هم بوده است.

وی گفت:  مردم ایران و چهارمحال و بختیاری با وجود فشارهای استکبار جهانی، توطئه‌های دشمنان و مشکلات جامعه اما به‌صورت گسترده در شعبه‌های اخذ رای حضور دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود:مردم ایران هنگام موضع‌گیری‌های دشمنان ایران اسلامی حساسیت نشان می‌دهند و از نظام جمهوری اسلامی و مسوولان کشور دفاع همه‌جانبه می‌کنند.

عباسی تعدادواجدین شرایط رأی دادن در استان را ۷۳۲ هزار و ۳۰۴ نفر اعلام  کرد و گفت: از این تعداد 732 هزارو 304 نفر رأی اولی هستند.

مشارکت مطلوب مردم استان سمنان در حماسه سیاسی انتخابات مجلس

حبیب‌الله خجسته پور ظهر آدینه در حاشیه بازدید از شعبه‌های اخذ رأی شهر سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه مشارکت مردم استان سمنان در حماسه سیاسی انتخابات مطلوب است، گفت: تا ظهر امروز ۸۴ هزار نفر از مردم استان سمنان در انتخابات شرکت کرده و آرای خود را به صندوق‌های رأی انداختند.

وی ضمن بیان اینکه ۶۳۸ شعبه اخذ رأی در استان سمنان برای روند رأی‌گیری مشخص‌شده است، افزود: مردم می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه و کد ملی به یکی از این شعبه‌ها مراجعه در این حماسه سیاسی شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان بابیان اینکه مردم می‌بایست آرای خود را به ساعات انتهایی شب موکول نکنند، ابراز داشت: انتظار می‌رود هم استانی‌ها در همین بعدازظهر امروز پای صندوق‌ها حضور یافته و در این انتخاب سرنوشت سیاسی مشارکت کنند.

خجسته پور ضمن بیان اینکه طی ۱۰ دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی، مشارکت مردم استان ۱۰ درصد از متوسط کشور بیشتر بوده است، در ادامه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با مشارکت حداکثری مردم استان سمنان این روند برای امسال نیز ادامه یابد.

همدانی‌ها فوق‌انتظار ظاهر شدند

همدانی‌ها فوق‌انتظار در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات حاضر شدند به نحوی که خود مسوولان نیز از این حضور پرشور متعجب و البته خرسند شدند. استاندار همدان نیز ساعت 11 صبح در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان حاضر شد و با بیان اینکه میانگین مشارکت مردم در انتخابات 10 دوره گذشته را 60 درصد عنوان کرد و گفت: در دوره‌های گذشته میزان مشارکت مردم استان همدان همواره از میانگین کشوری بیشتر بوده است.

میزان مشارکت مردم  گلستان در انتخابات بیش از ۵۰ درصد است

استاندار گلستان ظهر امروز در بازدید از ستاد انتخابات این شهرستان اظهارداشت: به رغم نظرسنجی‌هایی که از قبل انجام شده بود، میزان مشارکت تا کنون خوب بوده و پیش‌بینی می‌شود میزان مشارکت بیش از 50 درصد باشد.

وی با اشاره به مشاهده چندین مورد ویروس کرونا در سطح کشور از روسای ستادهای انتخاباتی خواست تدابیر و تمهیدات لازم را در مراکز رای گیری برای جلوگیری از  ایجاد صف‌های طویل رای گیری به عمل بیاورند.

استاندار گلستان گفت: در این شهرستان 76 شعبه اخذ رأی دایر است و از مردم می‌خواهیم هرچه سریعتر به شعبه‌ها مراجعه کنند و رأی خود را در صندوق بیندازند.

حماسه حضور در کرمانشاه

در استان کرمانشاه رقابت بین 163 نامزد انتخابات مجلس از صبح امروز شروع شده است و مردم از همان ساعات اولیه رای‌گیری مشتاقانه پای صندوق‌های رای رفته‌اند تا 8 نماینده خود را راهی بهارستان کنند.

سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه پس از انداختن رای خود به صندوق، گفت: در دور افتاده‌ترین نقاط استان کرمانشاه پلیس برای برقراری امنیت حضور دارد تا همه مردم بتوانند با خیالی آسوده در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت و در آینده کشور سهیم باشند.

حضور پر شور مردم بوشهر پای صندوق رای

امروز در استان بوشهر، همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  به صدا درآمد تا تکلیف چهار نماینده استان بوشهر و در مجموع ۲۹۰ نماینده مجلش شورای اسلامی آینده مردم در خانه ملت مشخص شود.

در این استان، هر لحظه بر ازدحام جمعیت مشارکت کنندگان در انتخابات افزوده می‌شود. آخرین آمار ارائه شده در استان بوشهر 66 کاندیدا برای تصاحب 4 کرسی در مجلس شورای اسلامی در این رقابت حضور دارند.

اشتیاق مازندرانی ها در صفوف انتخابات

مردم استان مازندران با آغاز فرآیند رای‌گیری خود را برای ثبت حماسه‌ای دیگر پای صندوق‌های رای رساندند و با حضور مردم فرآیند رای‌گیری آغاز شد.

اشتیاق مردم برای رای به نماینده منتخب خود، امروز صحنه‌های زیبایی از مشارکت آنان را در سرنوشت خود و کشورشان در دیار علویان رقم زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس