انتخابات

فردا نوبت مردم است تا با هر رأی خود که به ‌مثابه یک سیلی بر صورت آمریکاست، مجلس قوی برای ایران قدرتمند را رقم زده و نشان دهند که بر عهد خود با انقلاب اسلامی پایبندند.

به گزارش مشرق، فردا جمعه دوم اسفندماه یک‌هزار و سیصد و نود و هشت، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و جهان مشاهده می‌کند که ملت آگاه و «کاربلد» ایران که دل در گروی رهبری و نظام خویش نهاده، با حضور خود در پای صندوق‌های رأی صحنه دیگری از افتخار و عزت و ابهت جمهوری اسلامی می‌آفرینند.

بی‌شک در نظام بین‌الملل کنونی که مفهوم «قدرت» دچار تحولات اساسی و بنیادینی شده و در آن، «انسجام ملی و همبستگی اجتماعی» در مقایسه با مؤلفه‌هایی چون جمعیت، وسعت و نیروی نظامی، ضریب چندبرابری یافته است، نقش مردم و حضور آنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ۲۲ بهمن امسال، برگ‌های زرینی از همان «انسجام و یکپارچگی اجتماعی» و آیینه تمام‌نمای «ایران قدرتمند» در جمهوری اسلامی است که برآمده از انگاره‌ها و اعتقادات ملی و مذهبی و ولایتمداری ملت ایران است و همین گزاره اعتقادی، تفاوت ما با سایر کشورهای جهان در این مؤلفه قدرت است.

بیشتر بخوانید:

محمدباقر قالیباف: از افشاگری‌های مستند در دستور کار مجلس یازدهم حمایت می‌کنم/ ۱۸ نفر از سی نفر لیست وحدت زیر ۴۰ سال هستند

نادران: ناتوانی مجلس دهم عامل تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی قوا بود

حضور میلیونی مردم در بدرقه سردار دل‌ها که دنیا نظاره‌گر آن بود و در دل دشمن هراس افکند و آن را در برابر سیلی سخت، دست ‌بسته و منفعل کرد، همان قدرت اعتقادی است که طی ۴۱ سال از حیات نظام اسلامی، کشور ایران و مردم را در برابر دشمنان بیمه کرده است.

از سویی، انتخابات در جمهوری اسلامی همواره بسترساز ظهور و بروز قدرت نرم جمهوری اسلامی و ارتقای منزلت و توانمندی ملی ایران در عرصه جهانی شده است چه آنکه بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و کنش و واکنش دشمنان این مرز و بوم در موضوع انتخابات در ایران نشان می‌دهد که مشارکت حداکثری مردم ایران در پای صندوق‌های رأی، همواره مشت محکمی ‌بر دهان دشمنان نظام بوده است.

انتخابات یک «جهاد عمومی» است

اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان در دیدار مردم آذربایجان شرقی، حضور در انتخابات را «جهاد عمومی»، «وظیفه شرعی»، «مایه تقویت کشور» و «مایه آبروی نظام اسلامی» دانستند بایستی مدنظر همگان و به‌ویژه کارگزاران و دست‌اندرکاران نظام قرار گیرد تا همگی، انتخابات را نه رأی به فلان حزب یا جناح بلکه به‌عنوان تیری نشانه رفته به چشم هیئت حاکمه آمریکا و دشمنان قسم‌خورده ایران قوی بدانیم.

دشمن دارد نگاه می‌کند

رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: «چشم دوستان و دشمنان هم دوخته به اینجا است؛ به این هم توجّه داشته باشید. دشمنان می‌خواهند بدانند که حالا بعد از این همه تلاش و تبلیغات و مشکلات اقتصادی‌ای که در کشور وجود دارد و بدعهدی‌ای که غربی‌ها و اروپایی‌ها با ما کردند و فشارهایی که - به قول خودشان فشار حدّاکثری- آمریکایی‌ها دارند وارد می‌کنند، بالاخره نتیجه‌اش در مردم چه شده؟ دشمن دارد نگاه می‌کند و می‌خواهد این را ببیند. دوستان ما هم در اطراف دنیا با نگرانی نگاه می‌کنند تا ببینند چه خواهد شد. البتّه هر وقت پیغامی ‌به یک مجموعه‌ای از دوستانمان می‌دهیم، همیشه بنده می‌گویم هیچ نگران نباشید، از ملّت ایران نگران نباشید؛ ملّت ایران می‌داند چه کار دارد می‌کند، بلد است چه کار بکند و دارد می‌کند کار خودش را.»

انتخابات، «وظیفه شرعی» و در عین حال یک «جشن ملّی» هم هست

معظم‌له تأکید کردند: «امروز حضور در انتخابات و شرکت در رأی دادن یک حکم شرعی است؛ صرفاً یک وظیفه ملّی و انقلابی نیست؛ وظیفه شرعی است؛ در عین حال یک جشن ملّی هم هست، در عین حال یک حقّ مدنی هم هست. مردم حق دارند در سرنوشت کشور دخالت کنند؛ این [سببِ] استنقاذِ (۲) حقّ خودِ آحادِ مردم است که شرکت کنند. بنابراین، هم از لحاظ شرعی، هم از لحاظ جنبه ملّی، هم از لحاظ احقاق حقّ مدنی، انتخابات یک برجستگی ویژه‌ای دارد. خب این یک بخش از مسئله است.»

فردا نوبت مردم است

از سوی دیگر و ملاحظه همه جوانب فوق، نباید فراموش کرد که نظام سلطه و در رأس آن آمریکایی‌ها در چهار دهه گذشته و به‌ویژه در سال‌های اخیر، فشار حداکثری و تشدید تهدیدات و تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران و نظام اسلامی را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا به خیال خود ملتی که زیر یوغ استکبار جهانی نمی‌رود و شعار «مرگ بر آمریکا» از دهانش محو نمی‌شود را به زانو در بیاورند. از این‌روست که آنان در هر مقطع انتخاباتی در تلاشند تا با سیاهنمایی از وضعیت کشور و تشویق مردم به تحریم انتخابات، انسجام ملی که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است را به بن‌بست بکشانند. لذاست که حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات، موجب خوشحالی دشمن و افزایش فشارها و تحریم‌ها می‌شود و بالعکس حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در آن هر رأی به مثابه یک سیلی بر صورت ‌ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکاست، موجب تقویت امنیت و عزت ایران و عقب‌نشینی نظام سلطه و دشمنان این مرز و بوم می‌شود.

فردا نوبت مردم است تا به دشمنان و خارج نشینانی که به ایران چشم دوخته‌اند، نشان دهند که بر عهد خود با نظام و رهبری مانده و حاضر نیستند به‌خاطر مشکلاتی که ماحصل عملکرد برخی گروه‌های سیاسی و مدیران دولتی است از صندوق‌های رأی دوری کنند.

روحانی: اگر می‌خواهیم در برابر آمریکا بایستیم یک نمونه‌اش در ۲ اسفند است

رئیس‌جمهور روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه «مردم ایران با حضور همیشگی خود در صحنه حماسه‌های زیادی آفریده‌اند» تأکید کرد: «روز دوم اسفند مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی دوباره افتخار بیافرینند».

رئیس‌جمهور گفت: «اگر می‌خواهیم در برابر آمریکا بایستیم، یک نمونه‌اش در ۲ اسفند است که باید در صحنه بیاییم. همه باید پای صندوق آراء بیاییم و نمی‌شود کسی بگوید در تهران من یک نفر هم ندارم که بروم بنویسم. این حرف قابل قبول نیست. ممکن است من ۳۰ نفر را پیدا نکردم و ۲۰ یا ۲۸ نفر پیدا کردم. ولی اگر کسی بگوید در میان این همه کاندیدایی که در تهران وجود دارد من یک نفر را هم پیدا نکردم که با ذوق و سلیقه‌ام بخواند، قابل قبول نیست.»

دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور پرشور در انتخابات

مراجع تقلید آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و علوی گرگانی آحاد ملت شریف ایران را به حضور پرشور در انتخابات دوم اسفند دعوت کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی روز گذشته در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، حضور پرشور مردم را در انتخابات موجب ناراحتی آمریکا دانست و گفت: آمریکا اگر حضور کمرنگ مردم را ببیند فشارش را بیشتر می‌کند؛ چرا که به این

نتیجه می‌رسد که فشارها اثرگذار بوده است، اما حضور پرشور در انتخابات باعث ناامیدی او خواهد شد.

همچنین آیت‌الله سبحانی در جلسه درس خارج خود با اشاره به نقش و اهمیت مجلس شورای اسلامی در تعیین سرنوشت کشور در مسائل اقتصادی، سیاسی و اخلاقی گفت: جایی که سرنوشت ما به آن بستگی دارد باید در انتخابات آن حساس و مشارکت جدی داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی نیز با تأکید بر اینکه سرنوشت نظام اسلامی در انتخابات مشخص می‌شود، گفت: انقلاب اسلامی دشمنان قسم خورده بسیاری دارد که در کمین نشسته و منتظرند از هر فرصتی برای ضربه زدن به آن استفاده کنند.
مرجع تقلید شیعیان با دعوت مردم برای حضور باشکوه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم باید با در نظر گرفتن شاخص، نمایندگانی انقلابی، متدین، مخلص و خدمتگزار را روانه مجلس کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی هم در سخنانی با تأکید بر ضرورت شرکت در انتخابات، گفت: همه مردم باید خود را جزئی از نظام بدانند و در انتخابات شرکت کنند. مردم باید افراد ذی‌صلاح و صاحب کمالات را به مجلس بفرستند تا بتوانند به وظایف دینی و الهی خود عمل کنند.

ایران قوی بدون مجلس قوی، آرزویی دست‌نیافتنی است

علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «ایران قوی بدون مجلس قوی آرزویی دست‌نیافتنی است. در نظام مردم‌سالار دینی. مشارکت سیاسی تنها مسیر ایجاد مجلس قوی است. هر ایرانی که ایران قوی می‌خواهد در انتخابات شرکت می‌کند. مشارکت حداکثری.»

دعوت سرلشکر باقری از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته با صدور پیام دعوت از مردم برای حضور پرشور و حداکثری در انتخابات دوم اسفندماه یادآور شد: به تجربه آموخته‌ایم هر زمانی که خلاف منویات و خواسته‌های دشمنان عمل کرده‌ایم، دقیقاًً در همان اوقات، کشور با فرصت‌ها و منافع پایدار روبه‌رو شده است.

آشنا: نباید دشمن‌شاد شویم

در لابه‌لای اخبار مربوط به دعوت احزاب، رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی، اظهارات حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور هم جالب به‌نظر می‌رسد.

آشنا با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نوشت: هشدار: قهر با صندوق قهر با دولت یا شورای نگهبان نیست بلکه در عمل یعنی؛ افزایش تحریم و فشار حداکثر، افزایش احتمال هجوم نظامی، افزایش عملیات تخریبی منافقین، افزایش بودجه رسانه‌های مزدور، کاهش تاب‌آوری ملی و کاهش قدرت چانه‌زنی سیاسی».

وی بعد از اشاره به نکات فوق نوشت: «نباید دشمن‌شاد شویم».

در حاشیه جلسه هیئت دولت هم، اظهارات کابینه دولت هم حول دعوت از مردم برای حضور در انتخابات بود. ظریف در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: «به حضور حداکثری در انتخابات نیازمندیم» و «بهترین نشانه دفاع از کشور، حضور در انتخابات است.»

وی همچنین تأکید کرد: «مشارکت در انتخابات بزرگ‌ترین تقویت دیپلماسی ایران برای مقابله با سیاست‌های آمریکا است».

حجت‌الاسلام علوی، وزیر اطلاعات نیز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه «امنیت انتخابات تأمین شده است»، گفت: «حضور مردم نشان‌دهنده پیوندشان با نظام است» و «اگر هم گلایه‌هایی وجود دارد این گلایه‌ها خود را پای صندوق نشان نمی‌دهد».

امیر حاتمی، وزیر دفاع نیز با اشاره به اینکه انتخابات یکی از مصادیق حضور مردم در حمایت از نظام است، گفت: «حضور مردم در انتخابات برای کشور امنیت آفرین است.»

«فهرست وحدت» در جبهه اصولگرایان

در حالی که جریان اصلاحات در تهران دو لیست عمده (شامل لیست کارگزاران و ائتلاف ۸ حزب اصلاح‌طلب) دارند و تا این لحظه به این شکل حضور خود را نهایی کرده‌اند، مهم‌ترین خبر انتخاباتی دیروز، مربوط به «فهرست وحدت» در جبهه اصولگرایان بود.

خبرگزاری فارس دیروز در گزارشی با اعلام خبر وحدت انتخاباتی میان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری نوشت: «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پس از چند دور مذاکرات فشرده جهت ارائه لیست واحد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به «فهرست وحدت» رسید.»

نامه مشترک حدادعادل و آقاتهرانی خطاب به مردم تهران

بعد از اعلام و انتشار «فهرست وحدت»، حدادعادل و حجت‌الاسلام آقاتهرانی خطاب به مردم تهران درخصوص لیست واحد نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای صادر کردند.

در متن این نامه آمده است: «نظر به مصلحت مهمی ‌که در انتخابات مجلس یازدهم در وحدت نیروهای انقلابی نهفته است، «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» و «جبهه پایداری»، با وجود بعضی اختلاف‌نظرها، بر سر یک لیست واحد که در انتخابات روز جمعه دوم اسفندماه نود و هشت، «لیست وحدت» نامیده خواهد شد، به توافق رسیدند.»

حدادعادل و حجت‌الاسلام آقاتهرانی در این نامه نوشتند: «از همگان دعوت می‌کنیم با رأی دادن به همه سی نفر این لیست، نقش مؤثر خود را در تشکیل مجلسی کارآمد و قوی ایفا کنند.»

موج انصراف کاندیداهای اصولگرا به نفع «لیست وحدت»

بعد از انصراف برخی کاندیداهایی که در فهرست جبهه پایداری و یا شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نبودند، روز گذشته موج انصراف‌ها به نفع «فهرست وحدت» شدت گرفت و یک روز مانده به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی کاندیداهای نیروهای انقلاب به نفع «لیست وحدت» اصولگرایان از انتخابات کناره‌گیری کردند.

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم که پیش از این در لیست ۳۰ نفره جبهه پایداری حضور داشت، با انتشار پیامی ‌ضمن حمایت از لیست وحدت اصولگرایان انصراف خود را از انتخابات دوم اسفند اعلام کرد.

عاطفه خادمی، مجتبی ثابتی، سیدیعقوب زراعت‌کیش، محمدنبی آقاتقی، فرشاد مهدی‌پور، امیر سیاح، جواد نیکی‌مالکی، محسن مهدیان و... از دیگر کاندیدایی بودند که در مصاحبه و یا با انتشار پیام‌های توئیتری از حضور در انتخابات انصراف دادند.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس