پمپئو نمایه

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با یک روزنامه سعودی بر فشار حداکثری بر ایران تأکید کرد و خطاب به مردم این کشور گفت «آمریکا صدای شما را می‌شنود و در کنار شما ایستاده است».

به گزارش مشرق، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه آینده به عربستان سعودی سفر می‌کند و بخش عربی روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به همین بهانه گفت‌وگویی با وی انجام داده است.

اولین سوال این روزنامه این بود که پس از به شهادت رساندن سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس، گزینه‌های واشنگتن برای مقابله با «تهدیدهای مورد حمایت از ایران چه حزب‌الله لبنان و چه شبه نظامیان عراقی تابع ایران یا شبه نظامیان حوثی» چیست؟

بیشتر بخوانید:

رایزنی ضد ایرانی وزرای خارجه آمریکا و آلمان در مونیخ

قابل توجه حامیان FATF: پمپئو از ایران خواست به سرعت پالرمو و CFT را تصویب کند

مایک پمپئو در پاسخ گفت، این کشور هیچ تسامحی با «هجمه‌هایی که به آمریکایی‌ها آسیب وارد می‌کند» نخواهد داشت.

الشرق الاوسط در ادامه پرسید: طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته آمریکا به اعتراض‌های مخالف با دولت ایران بسیار اهتمام داشت آمریکا چگونه می‌تواند به ملت ایران کمک کند؟

پامپئو مدعی شد: همانگونه که قبلا گفتم پیام من به ملت ایران این است: آمریکا صدای شما را می‌شنود و در کنار شما ایستاده است. این حمایت در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد.... تمرکز بر فشار حداکثری آمریکا برای انزوای دیپلماتیک ایران و فشارهای اقتصادی و بازدارندگی نظامی با هدف تغییر رفتار این نظام ادامه خواهد داشت. مسأله بستگی به ملت ایران برای مشخص کردن خط مشی آینده خودشان دارد، آمریکا ایستادن در کنار ملت ایران را ادامه خواهد داد و دعوت‌های خود برای تحقق عدالت و پاسخگویی را تکرار خواهد کرد.

این روزنامه سعودی سپس درباره اقدامات آمریکا در شورای امنیت برای تجدید تحریم تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر به پایان می‌رسد، پرسید. پامپئو پاسخ داد: آمریکا متعهد است که عدم قدرت ایران برای خرید و فروش اسلحه را تضمین کند. در آگوست گذشته در شورای امنیت در این باره، صحبت و بر اهمیت تجدید این تحریم‌ها تأکید کردیم.

وی ادامه داد: ما در صفحه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا ساعتی داریم که شمارش معکوس برای زمان در دسترس نظام ایران برای عقب‌نشینی را نشان می‌دهد و ایران (در صورت عقب‌نشینی) دیگر در معرض محدودیت یا آشوب نیست. آمریکا تلاش می‌کند قرارداد فراگیری با ایران امضا کند به شکلی که رفتار ثبات‌زای ایران، برنامه موشکی، حمایت از نواب تروریست و فعالیت‌های خبیث منطقه‌ای و نه فقط برنامه هسته‌ای را شامل شود. به بیان ساده، ایران باید مانند کشوری طبیعی رفتار کند و این درخواستی نیست که تحقق آن سخت باشد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت، عربستان سعودی در طول ۷۵ سال گذشته «شریکی قدرتمند» در تحقق اهداف مشترک در منطقه بود و این همکاری راهبردی ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    14 1
    باز این حروم زاده نخود هر آش شود خب بی همه چیز گورت رو گم کن خلیج خوک ها
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
      0 0
      خدا کنه اینبار به حرمت خون حاج قاسم و شهدای رکابش و جانباختگان کرمان و هواپیما ( که البته اگر سپاه مثلا توطئه های فراوان نظیر بمب گذاری زیر حسینه را خنثی نمیکرد انها دو هزار نفر هم میکشتند تا حاج قاسم را بزنند و هرگز مردم برایشان اهمیتی نداشته و فقط اشک تمساح میریزند ) اینبار بدون تعارف یک بار برای همیشه با مزدوران ایرانی امریکا برخورد شود
  • K.Q IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    169 0
    رهبر فرمودند: «خاک خواهید شد، خوراک مار و مور خواهید شد، اما جمهوری اسلامی همچنان خواهد ایستاد.» جان مک کین خاک شد......، جمهوری اسلامی همچنان ایستاده بود . جرج بوش پدر خاک شد ......،جمهوری اسلامی همچنان ایستاد بود. راستی نفر بعدی کیست ؟
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    0 0
    جمله آخر را باید تا جایی که میشود انتشار داد. از تاریخ شبیخون سعودیها به سرزمین حجاز و دستهای پشت پرده تاسیس این حکومت متحجر و تاراج منابع مسلمین بیشتر بنویسید.
  • ahmad IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    0 0
    شما غلط میکنین از ما حمایت میکنین شما فقط به دنبال منافع و سود هستین به قول افسر ارتش سوریه که شما بهش گفته بودین ما دنبال صلحیم اونم در جواب بهتون گفته بود شما هرجایی که میرین جز درد و ناارامی هیچی نمیارین راست هم میگه چون معنی صلح رو نمی فهمین فقط جهت منافعتون به کار می گیرین و صلح با شما و حمایت های تمساح گونتون هیچ اهمیت برای ما نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس