پرچم نمایه فلسطین

گروه های فلسطینی دیدار شماری از اعضای ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین با مقامات صهیونیست را محکوم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، دیدار شماری از رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین با طرف‌های اسرائیلی در تل آویو به منظور بحث و بررسی طرح ترامپ موسوم به معامله قرن با واکنش و محکومیت گسترده گروه‌های فلسطینی همراه بوده است.

این دیدار روز گذشته در تل آویو انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

انتقاد وزیر امور خارجه عمان از «معامله قرن»

در همین راستا، جنبش حماس برگزاری چنین دیداری را ضربه‌ای بزرگ به موضع قاطع فلسطینیان در مخالفت با معامله قرن و نوعی عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی دانست که همه فلسطینیان با آن مخالف هستند.

حازم قاسم سخنگوی حماس تصریح کرد که چنین دیدارهایی برخی طرف‌ها در منطقه را به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی تشویق می‌کند و موجب تضعیف همبستگی با مساله فلسطین خواهد شد و نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان به جای پذیرش خواسته ملت مبنی بر قطع رابطه با طرف صهیونیستی، همچنان در مسیر سازش با آن قدم برمی‎دارد.

احمد مدلل از رهبران جهاد اسلامی هم ضمن محکوم کردن این دیدار، تاکید کرد: چگونه می‌توانیم جهانیان را به مخالفت با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی تشویق کنیم ولی در داخل برخی خود دست به چنین کاری بزنند.

مدلل تاکید کرد که تنها دلیل عدم اجماع فلسطینیان بر موضعی واحد در قبال معامله قرن، همین راهکاری است که محمود عباس در پیش گرفته است و امیدواریم ابومازن از مخالفت لفظی دست برداشته و اقداماتی عملی در مخالفت با معامله قرن انجام دهد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم ضمن انتقاد شدید از رهبران تشکیلات خودگردان، این دیدارها را خنجری به پشت ملت فلسطین دانست.

جبهه خلق عنوان کرد که چنین دیدارهایی بیانگر عدم جدیت رهبران تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی‌بخش برای اجرای مصوبه‌های مربوط به لغو معاهده اسلو و قطع روابط با رژیم صهیونیستی است.

از سوی دیگر، جنبش آزادگان فلسطین هم دیدار رهبران تشکیلات خودگردان با مسئولان اسرائیلی را یک جنایت ملی و غیراخلاقی دانست که با ادعاهای تشکیلات خودگردان در مخالفت با معامله قرن منافات دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس