محمدبن سلمان و نتانیاهو

منابع دیپلماتیک عربی به روزنامه‌ای صهیونیستی فاش کردند که گفت‌وگوهایی با وساطت آمریکا بین عربستان و رژیم صهیونیستی در حال انجام شدن است

به گزارش مشرق، بعد از آنکه یک رسانه صهیونیستی دیروز از تلاش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با ولی‌عهد عربستان سعودی خبر داد، روزنامه «اسرائیل هیوم» این رژیم نیز از منابع دیپلماتیک عربی وجود این تلاش‌ها را تأیید کردند.

این روزنامه امروز جمعه (۱۸ بهمن) در مطلبی نوشت که گفت‌وگوهایی هم‌اکنون با هدف برگزاری نشست سران رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان در قاهره، پایتخت مصر جاری است.

بیشتر بخوانید:

افشای تلاش‌های گسترده برای انجام دیدار بن سلمان و نتانیاهو درقاهره

منابع ادعایی این روزنامه صهیونیستی گفتند که «مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و تیم او بین اسرائیل و عربستان سعودی در این باره ماه‌هاست که میانجی‌گری می‌کنند».

منابع دیپلماتیک عرب گفته‌اند که این گفت‌وگوها بین تل‌آویو، ریاض، واشنگتن و قاهره در روزهای اخیر «بسیار فشرده» شده تا مقدمات این نشست در قاهره در هفته‌های آینده و پیش از برگزاری انتخابات نخست‌وزیر صهیونیستی (دوم مارس) برگزار شود.

بر اساس این گزارش علاوه بر حضور نتانیاهو و مقامات آمریکایی، سعودی و مصری، مقاماتی از اردن، امارات، سودان، بحرین و عمان نیز در این نشست مشارکت خواهند کرد. بحرین پیشنهاد میزبانی این نشست را داده است و احتمال دارد نتانیاهو و بن سلمان در منامه بحرین باهم دیدار کنند.

در طرف دیگر، عبداله دوم، پادشاه اردن نیز تلاش می‌کنند با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرده و او را برای شرکت در این نشست دعوت کند. به گفته منابع اسرائیل هیوم، اردنی‌ها پیام‌هایی از آمریکا در این خصوص دریافت کرده‌اند با این مضمون که رژیم صهیونیستی موافقت اولیه خود با حضور مقامات فلسطین در این نشست را اعلام کرده است.

بر اساس گفته این منابع، عباس و رهبران فلسطینی در مقطع کنونی ملزم به قطع روابط خود با واشنگتن و تعلیق روابط خود با صهیونیست‌ها خواهند بود و آمریکا به تشکیلات خودگردان پیام داده است که این آخرین فرصتی برای فلسطینی‌ها جهت مشارکت در تحولات دیپلماتیک منطقه خواهد بود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه هفته گذشته در نشستی به همراه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح تحمیلی، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد و مقرر گردید که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    0 0
    دیدارکنند.ائتلاف کنند.متحدشوند.برنامه ریزی کنند.پول خرج کنند.مزدوراجیرکنند.همه ی این دارودسته ی اراذل.باباترامپشونم بیارن...بازم حریف مانیستن.فقط جون کندنشون طولانی ترمیشه عذاب بیشتری میکشن...کارشون تمومه خودشونم میدونن دارن زوزه های اخرشونومیکشن....اتفاقاهرچه بهم نزدیکتربشن زحمت ماکمتره...
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    0 0
    دیدار دو شیطان: سلمان بن آل یهود و بنیامین نتان یابوووو.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس