ظریف نمایه

وزیر خارجه ایران با حضور در نشست وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی، آمادگی تهران را برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی مسئله اعلام کرد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و ششمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در محل برگزاری این نشست حضور دارد، امروز (شنبه) در حاشیه نشست مزبور در جلسه وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شرکت کرد.

بیشتر بخوانید:

توضیحات «ترودو» درباره دیدار با ظریف

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه سوئد با ظریف درباره هواپیمای اوکراینی

وزیر امور خارجه در این نشست ضمن تبادل نظر درباره چگونگی پیگیری ابعاد حقوقی و فنی موضوع، بر مسئولیت پذیری ایران در این زمینه و همچنین لزوم پرهیز از سیاسی شدن مسئله تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران دیروز و امروز (جمعه و شنبه) نیز با نخست‌وزیر و وزیر خارجه کانادا و همچنین وزیر خارجه اوکراین در حاشیه نشست مونیخ دیدار و در این باره گفتگو کرده بود.

وزرای خارجه ایران و اوکراین در دیدار امروز در مونیخ در خصوص هواپیمای اوکراینی و همچنین همکاری دو کشور در تحقیقات در این خصوص تبادل نظر کردند و تلاش برای التیام آلام بازماندگان این سانحه مورد تاکید طرفین بود.

در پی سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین بر اثر خطای انسانی که ۱۸ دی ماه از تهران عازم کی یف بود، ۱۷۶ سرنشین آن شامل اتباع ایران، سوئد، کانادا، افغانستان، اوکراین (خلبان و خدمه پرواز اوکراین) و انگلیس جان باختند. 

محمدجواد ظریف همچنین روز گذشته در گفتگو با ان.بی.سی نیوز درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی با بیان اینکه ایران برای استخراج اطلاعات از جعبه سیاه به نرم‌افزار، کابل‌ها و تجهیزات تخصصی از آمریکا یا دیگر کشورهای غربی نیاز دارد، افزود: «ما از آنها کمک خواسته‌ایم، چرا آمریکا کمکی به ما نکرد؟ این یک مسئله انسانی است. چرا آنها نرم‌افزار را به ما ندادند؟ چرا تخصص آن را به ما ندادند؟»

وی با اشاره به باقی ماندن سوالات بسیاری درباره حادثه هواپیما، گفت: «به همین دلیل است که ما بیش از هر کسی می‌خواهیم بدانیم چه چیزی داخل جعبه سیاه است، تا بفهمیم واقعا چه اتفاقی رخ داده است. فعلا که [جعبه سیاه] همینطوری آنجا است».

وزیر خارجه ایران در پاسخ به این سوال که آیا کسی در حال حاضر برای استخراج اطلاعات روی جعبه سیاه کار می‌کند، اظهار داشت: «نه، نه. ما تا ز مانی که همه طرف‌های ذی‌نفع حضور نداشته باشند، به جعبه سیاه دست نمی‌زنیم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    2 1
    حتما به شما میدهند خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس