کد خبر 1079565
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
هواپیمای اوکراینی

سفیر ایران در کی یف در دیدار با معاون وزیر خارجه اوکراین بر لزوم تسریع در پاسخگویی طرف اوکراینی به پیشنهادات رسمی ایران درباره سقوط هواپیما تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «منوچهر مرادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی یف سه شنبه ( ۱۳ اردیبهشت) با «یوگنی ینین» معاون وزیر خارجه اوکراین دیدار و گفت و گو کرد.

در این ملاقات که در فضایی سازنده صورت گرفت، روند روابط ۲ کشور از جمله همکاری ایران و اوکراین در موضوعات مربوط به حادثه سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی مائو مورد تبادل نظر قرار گرفت. 

بیشتر بخوانید:

کرونا و پرونده سقوط هواپیما، محور رایزنی ظریف و وزیر خارجه اوکراین

سفیر جمهوری اسلامی ایران اقدامات و همکاری گسترده جمهوری اسلامی با اوکراین در ابعاد سیاسی، فنی و حقوقی حادثه شامل مذاکرات و رایزنی در سطوح روسای جمهور، وزرای خارجه و دبیران شورای امنیت، چند دور مذاکره کارشناسان فنی در تهران و کی یف و همچنین مکاتبات بین مسئولان دستگاه های قضایی ۲ کشور را به تفصیل تشریح کرد.

وی سیاست اصولی جمهوری اسلامی مبنی بر حل و فصل سریع و جامع مجموعه موضوعات مربوط به حادثه سقوط هواپیما را مورد تاکید قرار داد و در این چارچوب لزوم تسریع در پاسخ طرف اوکراینی به پیشنهادات جامع طرف ایرانی که به صورت رسمی در اوایل مارس ٢٠١٩ به طرف اوکراینی ارائه شده است را یادآوری کرد. 

معاون وزیر خارجه اوکراین نیز با تاکید بر ضرورت انجام مذاکرات در جهت حل و فصل موضوعات مربوط به حادثه، اعلام کرد که به زودی ترکیب هیات رسمی مذاکره کننده با ایران به منظور بررسی پیشنهادات طرف ایرانی اعلام خواهد شد. 

طرفین با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و اوکراین، پرهیز از هرگونه اظهارنظر که به روابط دوستانه ۲ کشور خدشه وارد کند و روند همکاری در حل و فصل مسائل مربوط به حادثه سقوط هواپیما را تحت تاثیر قرار دهد، مورد تاکید قرار دادند.

وزرای امور خارجه ایران و اوکراین هشتم اردیبهشت ماه در گفتگویی تلفنی درباره مناسبات دوجانبه، کرونا و پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی به رایزنی پرداخته بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    12 5
    اگر تیم کدخدا پرستان جعبه سیاه هواپیمای اکراینی را به غرب و اروپا دادند باید گفت همه چی علیه ایران شکل خواهد گرفت این مهم را همه میدانند
  • NZ ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    19 6
    هر کاری قرار اتفاق بیافته باید در کشورمان باشد, چیزی بیرون نفرستید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس