جوزف بورل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر مخالفت این اتحادیه با طرح خاورمیانه‌ای ترامپ موسوم به معامله قرن تأکید و درباره تداوم اشغالگری اسرائیل با تکیه بر این طرح ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگویی با روزنامه "دی‌ولت" آلمان بر مخالفت اتحادیه اروپا با طرح خاورمیانه‌ای "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن تأکید کرد.

وی تأکید کرد که برای این منظور به طرحی نیاز است که همسو با قوانین بین‌المللی باشد.

بیشتر بخوانید:

مسئول سیاست خارجی اروپا خواستار تامین منافع ایران در برجام شد

اتحادیه اروپا: هر کاری بتوانیم برای حفظ برجام انجام می‌دهیم

بورل: اروپا به دنبال زنده نگه داشتن برجام است

وی در این راستا به موضوع الحاق کریمه به روسیه اشاره کرده گفت: اروپا نمی‌تواند مسئله الحاق کریمه به روسیه را به این دلیل که این کشور به‌صورت یکجانبه آن را به‌رسمیت شناخته بپذیرد.

وی همچنین گفت که اتحادیه اروپا طرفدار یک راه‌حل دو دولتی در مرزهای ۱۹۷۶ و با تبادل اراضی متعادل است.

به‌گفته وی هدف باید این باشد که اسرائیل و یک کشور مستقل فلسطینی دموکراتیک و پایدار کنار هم و با به‌رسمیت شناختن متقابل هم زندگی کنند.

بورل تأکید کرد که طرح خاورمیانه‌ای ترامپ از این پارامترها منحرف شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد که اروپا شدیداً نگران این مسئله است که این طرح ترامپ منجر به الحاق بخش‌های بیشتری از کرانه باختری به اسرائیل شود، به‌گفته وی این در تناقض با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

وی با ابراز امیدواری درباره محقق نشدن این طرح ترامپ گفت: ما بر یک روند سیاسی بین احزاب درگیر منطبق با قوانین بین‌المللی تأکید داریم.

وی از اسرائیل خواست که از هرگونه اقدام یکجانبه و تصمیم‌گیری بر مبنای معامله قرن ترامپ بپرهیزد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش طی مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌طور رسمی از طرح آمریکایی ــ صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

وی اعلام کرد که بر اساس طرح صلح آمریکایی ــ صهیونیستی، آمریکا تمامی بیت‌المقدس را به‌عنوان قلمروی اسرائیل محسوب خواهد کرد و حاکمیت ادعایی این رژیم بر جولان اشغالی را نیز به‌رسمیت می‌شناسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که دولتش پیش از این نیز همین امتیازات را برای رژیم صهیونیستی قائل شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس