کد خبر 1041318
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
تقویم انتخابات | دومین روز رقابت‌ داوطلبان/ پیشنهاد وزارت کشور برای دور دوم انتخابات

با گذشت دو روز از آغاز مهلت قانونی تبلیغات داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، فضای کشور در سراسر حوزه‌های انتخابیه رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است.

به گزارش مشرق، دومین روز از تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز می‌شود که فضای کشور در سراسر حوزه‌های انتخابیه رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته و نامزدها تبلیغات خود را آغاز کرده اند.

مهلت قانونی تبلیغات داوطلبان انتخابات از نخستین دقایق روز گذشته (۲۴ بهمن) آغاز شده است و تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه اول اسفند یعنی به فاصله ۲۴ ساعت مانده تا رای گیری ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دادستان کل کشور هم از تدارک شعب خاصی در دادگاه‌های سراسر کشور برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خبر داده و گفته است: به تخلفات انتخاباتی با سرعت و دقت رسیدگی خواهد شد.

منتظری در عین حال تاکید کرده است که مرجع رسیدگی به برخی از شکایات انتخاباتی شورای نگهبان است و قوه قضاییه بر اساس وظیفه و تکلیف قانونی که بر عهده دارد در خصوص شکایاتی که در رابطه با روند انتخابات به این قوه ارائه می‌شود، با سرعت و دقت ورود خواهد کرد.

از سوی دیگر وزیر کشور با اشاره به اینکه تعداد دقیق رأی‌دهندگان حدود ۵۷ میلیون نفر هستند، در خصوص دور دوم انتخابات گفته است: اگر انتخابات به دور دوم بکشد، ما دو جمعه پشت سرهم در فروردین‌ماه را به شورای نگهبان اعلام کرده‌ایم و هر روزی که توسط شورای نگهبان معین شود، ما آمادگی داریم.

وزیر کشور درباره موضوع نظارت بر تخلفات احتمالی نامزدها نیز گفت: امیدواریم تخلفی صورت نگیرد و ما در وزارت کشور گروه‌های بازرسی داریم که این گروه‌ها از یک ماه قبل فعال شده و فعالیت‌های نامزدها را زیر نظر داشتند. تا امروز تخلفی مشاهده نشده و مردم عزیزمان نیز به ما گزارش می‌دهند و اگر مواردی باشد که از قانون تخلف شده باشد ما به مقامات ذیربط معرفی می‌کنیم. قوه قضاییه نیز یک گروه پیشگیری در این‌باره شکل داده که هم شورای نگهبان و هم قوه قضاییه در این‌باره فعال خواهند بود.

گفتنی است، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس