کد خبر 1040816
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
حزب الله عراق

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق با اشاره به حمایت آمریکا از باندهای جوکری در خلال تظاهرات تصریح کرد آمریکا در برنامه‌های خود برای منحرف کردن مسیر تظاهرات‌ها شکست خورده است.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراقی،‌محمد محیی سخنگوی گردان های حزب‌الله گفت : آمریکا جنایات خود را در عراق با بهانه های دروغین مرتکب شده است.

وی با بیان  اینکه آمریکا در برنامه های خود برای منحرف کردن مسیر تظاهرات ها شکست خورده است، افزود این کشور در خلال تظاهرات از باندهای جوکر حمایت کرد.

بیشتر بخوانید:

درخواست الصدر از «کلاه آبی‌ها» درباره تظاهرات عراق

بیانیه مداخله‌آمیز آمریکا در خصوص حوادث نجف

محیی خاطر نشان کرد عراق در حال گذر از مرحله خطرناکی است که مستلزم وحدت جهت های مختلف و تقویت مقاومت است.

وی بر ضرورت اجرای مصوبه پارلمان برای اخراج نیروهای اشغالگر و لغو توافقنامه چارچوب استراتژیک بین بغداد و واشنگتن تاکید کرد.

این سخنگو افزود دولت آمریکا باید به خاطر جنایات فرودگاه بغداد و القائم محاکمه شود.

وی تصریح کرد گردان های حزب الله حق دارند که به اشغالگران پاسخ دهند و آن را مجبور به خروج کنند.

تعطیلی رسمی مدارس ابتدایی در بابل، نجف اشرف و دیوانیه به دلیل موج سرما و اصابت ۴ خمپاره در نزدیکی (مناره داقوق) و برخی مغازه های محله الصناعی در کرکوک از دیگر خبرهای عراق  است.

خبر دیگر  اینکه موید اللامی رئیس سندیکای روزنامه نگاران عراق گفت: اگر ثابت شود که دولت محمد توفیق علاوی، دولت احزاب بوده و مستقل نیست، ما از او حمایت نخواهیم کرد.

از سوی دیگر شیخ خالد الملا رئیس علمای اهل سنت عراق اظهار داشت: همه نیروهای مقاومت اسلامی به مواضع فرماندهان شهید در دفاع از امت افتخار می کنند.

وی افزود هدف قرار دادن فرماندهان شهید ، بخشی از یک توطئه آشکار علیه عراق است. به گفت الملا، عراقی ها از طریق  تظاهرات میلیونی در مرکز بغداد علیه جنایت آمریکا در هدف قرار دادن رهبران پیروزی پیام رسای خود را به گوش آنها رساندند.

خبر دیگر اینکه مردم شماری از استان های عراق با حضور باشکوه خود در مراسم اربعین شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، یاد و خاطره سرداران رشید اسلام را گرامی داشتند.

توده های مردم بر لزوم اخراج اشغالگران در پاسخ به جنایات فرودگاه بغداد و القائم تأکید کردند.

خبر دیگر اینکه فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد: برداشتن موانع بتونی با از پل السنک به سمت ساختمان استانداری بغداد آغاز شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس