اخبار ویژه روزنامه ها

شبکه دولتی انگلیس که با نیما زم هم‌پوشانی عملیاتی کامل داشت و بارها با او گفت‌وگو کرده بود، حالا می‌گوید «زم، رد داده بود»!

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

عضو فراکسیون امید: ادعای مهندسی انتخابات دروغ است

نماینده اصلاح‌طلب و عضو فراکسیون امید، ادعای مهندسی انتخابات و از پیش تعیین‌شدن نتیجه آن را رد کرد.

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن رد «از پیش مشخص بودن نتیجه انتخابات» گفت:درگذشته رد صلاحیت‌ها بیشتر برای یک طرف صورت می‌گرفت و به ندرت برای طرف دیگر بود اما در حال حاضر تقریبا به نسبت جمعیت و علی‌السویه انجام شده و نمی‌توان گفت که حتی اتفاقی مهندسی کرده‌اند. آنچه الان می‌توان گفت این است که نتیجه انتخابات را کسی نمی‌تواند حدس بزند.

وی افزود: این هم احتمالات درستی نیست که چون عده‌ای رد صلاحیت شده‌اند پس نتیجه مشخص است. چرا که ممکن است افرادی تایید شوند بلافاصله رای بیاورند یا افراد دیگر رای نیاورند و یا حتی افرادی هم تایید شوند، رای نیاورند. ولی انتظار ما این است که شورای نگهبان افرادی را که تا امروز در این رقابت نبوده‌اند و برای اولین بار ثبت‌نام کرده‌اند را اگر مشکل مالی ندارند تایید کنند و اجازه بدهند که تنور انتخابات گرم شود.

وی درباره گران کردن ناگهانی قیمت بنزین و فشار بر مردم گفت: با انتخاب افراد عملگرا،‌ با انتخاب افرادی که به اقتصاد منفعتی معتقد نباشند منفعت مردم و منفعت عمومی و اجتماعی را ارجح بر منافع خودشان بدانند،‌مردم و به خصوص اقشار ضعیف‌تر را محترم‌ترین اقشار بدانند و همه کوشش خود را برای آن‌ها انجام دهند،‌ قطعا این تغییر دیدگاه می‌تواند سبب پیشگیری و بلکه خنثی‌کردن اثرات این ضایعه بزرگ و جبران این ضایعه‌ای شود که به پیکره فقیرترین و ضعیف‌ترین بخش جامعه وارد شده، باشد. حاشیه‌نشین‌ها بیشترین ضربه را از این حرکت خورده‌اند. زخم را باید التیام داد و جبران کرد،‌ نباید بر زخم‌نمک پاشید،‌ انتظار داریم کسانی که انتخاب می‌شوند برای التیام بنیادی به این زخم‌ها به میدان بیایند.

نیما زم شبکه نفوذ را لو داد بی‌بی‌سی: رد داده بود(!)

شبکه دولتی انگلیس که با نیما زم هم‌پوشانی عملیاتی کامل داشت و بارها با او گفت‌وگو کرده بود، حالا می‌گوید «زم، رد داده بود»!

نیما زم مهره ناتوی اطلاعاتی جزء طرف‌های دائمی گفت‌وگو در شبکه BBC بود اما اکنون که به دام افتاده و اطلاعات مهمی درباره شبکه جاسوسی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غربی لو داد، وبسایت بی‌بی‌سی می‌نویسد: روح‌الله زم رد داده بود. موسس کانال آمدنیوز که در فرانسه پناهنده بود، پاییز 98 در سفر به عراق بازداشت و به ایران منتقل شد. او در سال‌های اخیر به چهره‌ای بحث‌برانگیز تبدیل شده بود.

بی‌بی‌سی در ادامه با اشاره به موقعیت پدر زم، سعی می‌کند تحرکات نیما زم را به فرو ریختن موقعیت پدرش نسبت دهد و این جاسوس سرویس‌های غربی را محصول جمهوری اسلامی بخواند.

بی‌بی‌سی می‌نویسد: «نوجوانی و جوانی روح‌الله زم در فضای فرهنگی حوزه هنری گذشته و دوره‌های تئاتر و سینما را همانجا گذرانده است. خودش جایی گفته که یک سال در دبستان فرهنگ، متعلق به غلامعلی حداد عادل درس خوانده و از این مدرسه اخراج شده است.

از روح‌الله زم تصویری در فضای مجازی وجود دارد که او را در یک لوکیشن سینمایی نشان می‌دهد. نام او در تیم کارگردانی فیلم سینمایی «دموکراسی تو روز روشن» به تهیه‌کنندگی پدرش دیده می‌شود. او در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت با مهدی هاشمی همکاری کرد.

زم در انتخابات سال 1388 به ستاد انتخاباتی مهدی کروبی نزدیک بود و با تحریریه سایت سحام‌نیوز (سایت حزب اعتماد ملی) همکاری می‌کرد. تجربه بازداشت سال 1388 برای روح‌الله زم، همان نقطه‌ای بود که راه خروج این «محصول جمهوری اسلامی» را به سوی خارج از ایران هموار کرد.»

سایت وابسته به سرویس جاسوسی انگلیس (MI6) در پایان نوشت: «کانال آمدنیوز به اتاق جنگ علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده بود. در 8 سالی که از خروج او از ایران گذشته از او مصاحبه‌های صوتی و تصویری بسیار و مطالب متعددی منتشر شده است. شاید به نظر برسد با وجود این همه اطلاعات، نوشتن درباره او آسان است اما همه این صداها، همه این تصویرها و همه این نوشته‌ها بر چهره واقعی او سایه انداخته‌اند. زم اولین نفری نیست که در جمهوری اسلامی علیه خود اعتراف می‌کند. حالا خیلی‌ها می‌پرسند آیا او واقعاً به تله‌ای که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برایش گذاشتند افتاد یا خودش یک «تله» بود؟» بی‌بی‌سی مجدداً مدعی شد که زم رد داده بود(!) اما توضیح نداد که چگونه در طول این 8 سال، با یک آدم رد داده هم‌پوشانی و همکاری کامل داشته است؟!

نوبخت: دیگر مذاکره نمی‌کنیم نتیجه مذاکره با آمریکا را دیدیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: الآن زمان مذاکره با آمریکا نیست و همه باید در برابر فشارهای دشمن ایستادگی کنیم.

محمدباقر نوبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گلستان با بیان اینکه «ما در یک برهه از زمان مذاکره با آمریکا را تجربه کردیم»، خاطرنشان کرد: ما فشارهایی را که دشمنان به ما تحمیل می‌کنند تدبیر می‌کنیم و منتظر نخواهیم ماند تا آنان به ما بگویند چه کنیم و یا چه کاری انجام ندهیم.

وی گفت: در یک برهه از زمان نظام تصمیم به مذاکره با آمریکا گرفت و نتیجه‌اش را دیدیم. امروز دیگر هیچ ایرانی وطن‌پرست و فهیمی از ما نمی‌خواهد که با آمریکایی‌ها دوباره مذاکره کنیم.

وی تصریح کرد: دیگر کسی نمی‌تواند از ما انتقاد کند یا بگوید که «آمریکایی‌ها دنبال مذاکره بودند و شما قبول نکردید.» امروز ما برای افکار عمومی پاسخ درست و روشنی داریم.

نوبخت تصریح کرد: الان زمان مذاکره نیست، هر کدام از ما در هر جایگاهی که قرار داریم باید ایستادگی و سعی کنیم ضربه‌گیر شویم و فشارها را با تدبیر حل کنیم.

سفیر آمریکا تحقیر کرد دولت آلمان تن داد

رئیس‌جمهور آلمان تحت فشار سفیر آمریکا گفته: امسال پیام تبریک به دولت ایران برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمی‌فرستد.


ریچارد گرمل سفیر آمریکا که ظرف یکی دو سال اخیر در حکم فرماندار سیاسی مطلق‌العنان در آلمان عمل می‌کند و به دولت آلمان درباره مراودات اقتصادی و سیاسی دیکته می‌کند، اخیرا ضمن تهدید دولت آلمان مدعی شد که ایران حقوق‌بشر از جمله همجنس‌گرایان را نقض می‌کند و بنابراین دولت آلمان نباید پیام تبریک برای جشن سالگرد انقلاب ایران بفرستد.

لاف‌زنی سفیر آمریکا که با تمکین حقارت‌آمیز رئیس‌جمهور آلمان مواجه شده در حالی است که هم آلمان و هم‌ آمریکا، از رژیم دیکتاتوری و متجاوز صدام در جریان جنگ تحمیلی علیه ایران حمایت کردند و اکنون هم مراودات اقتصادی و سیاسی گسترده با رژیم‌های مرتجع و سرکوبگری مانند عربستان دارند.

در پی فشار سفیر آمریکا، رئیس‌جمهوری آلمان: امسال به رهبران ایران پیام تبریک نمی‌فرستم.

فرانک والتر اشتاین‌مایر رئیس‌جمهور آلمان اعلام کرد با توقف سنت دیپلماتیک خود، امسال به رهبران جمهوری اسلامی ایران پیام تبریک به مناسبت سالگرد انقلاب نمی‌فرستد.

رسانه‌های آلمانی نوشتند: این تصمیم به‌دنبال انتقاد هفته گذشته سفیر آمریکا در آلمان اتخاذ شده است.

البته ملت ایران نیازی به پیام تبریک دولت آلمان ندارد اما باید از اقدام والتر اشتاین استقبال کرد. او همان کسی است که در مذاکرات کلاهبردارانه آمریکا و اروپا با ایران شرکت داشت.

اقدام مقام آلمانی، ثابت می‌کند که برخلاف تصور 6 سال قبل برخی مقام‌های ایرانی، دولت آلمان کمترین اراده و استقلالی از خود ندارد و صرفا در حد گماشته آمریکا و صهیونیست‌ها عمل می‌کند. این البته میراث شکست تحقیرآمیز هیتلر

برای جانشین‌های خود در آلمان است؛ چنان‌که حتی بارها مقامات رژیم صهیونیستی هم به تحقیر دولتمردان آلمانی پرداخته‌اند.

در دولت اوباما نیز ماجرای شنود مرکل از سوی سازمان سیا لو رفت که به تعبیر مشاور مرکل، به افسردگی شدید او منتهی شد اما دولت آلمان نتوانست اعتراض جدی به این خیانت انجام دهد.

ایران

توضیح سردار شریف درباره یک توئیت جنجالی: حاج قاسم حضوری در قرارگاه ثارالله نداشت

خبر اول اینکه، پس از جنجالی شدن محتوای یک توئیت از حساب کاربری منتسب به سردار عزیز جعفری، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران به آن واکنش نشان داد. به گزارش مشرق، در توئیت حساب کاربری منتسب به جعفری، فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله آمده بود: «در ماجرای فتنه ۷۸ و ۸۸ حاج قاسم در صحنه مقابله با ضدانقلاب در کف خیابان بود و اقدامات مؤثری را برای کنترل ناامنی و آشوب‌ها انجام می‌داد. بارها شاهد حضور او در قرارگاه ثارالله بودیم، در غبار این فتنه‌ها همزمان در مسائل سیاسی هم با نفوذ خود برای خواص به‌دنبال روشنگری بود.»

این توئیت بلافاصله دستمایه حمله شبکه‌های معاند علیه سردار سلیمانی قرار گرفت. اما سخنگوی سپاه با تأکید بر اینکه «مطلب منتشرشده در این حساب دقیق نیست و حساب کاربری هم توسط شخص سردار عزیز جعفری اداره نمی‌شود»، گفت: «محتوای توئیت منتشر شده صحت ندارد و حاج قاسم مسئولیت و حضوری در قرارگاه ثارالله نیز نداشته است. مأموریت اصلی آن شهید گرانقدر در حوزه برون مرزی و نیروی قدس سپاه و کمک به جبهه مقاومت و مقابله با توطئه‌های دشمن و تروریسم تکفیری علیه ملت‌های منطقه بوده است.»

اخیراً سیدمحمود دعایی در گفت‌وگویی با جماران به نقل از اسحاق جهانگیری گفته بود: ما شب قبل از اینکه حاج قاسم به منطقه برود با ایشان صحبت کرده بودیم که به دلیل اعتماد و علاقه‌ای که آقا به ایشان دارند، برای وساطت ایشان خدمت آقا حرکتی صورت بگیرد و ایشان تلاشی کند که روابط بین دوستان تلطیف شود؛ بخصوص طیف مورد حصر.» چون یک نگرانی وجود داشت که به دلیل سن بالای آنها و شاید بیماری اتفاقاتی بیفتد که خوشایند نباشد. (جهانگیری) می‌گفت با حاج قاسم صحبت کردیم و حاج قاسم هم پذیرفت که مطرح کند و گفت، «من وقتی از سفر برگشتم، سعی می‌کنم که دنبال کنم.»

تکذیب شایعه نخ نما شده استعفای دولت

خبر دیگر اینکه، علی ربیعی سخنگوی دولت در واکنش به شایعه استعفای حسن روحانی رئیس جمهوری که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب از سوی جریان منتقد دولت در فضای مجازی مطرح شده بود، گفت: «دولت تدبیر و امید تحت ریاست رئیس جمهوری تا دوازهم مرداد ۱۴۰۰ در خدمت ملت پای پیمان خود خواهد ایستاد».

به‌گزارش خبرآنلاین، علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری نیز در واکنش به شایعه استعفای روحانی آن را مرتبط با رقابت‌های انتخاباتی جاری دانست و نوشت: «استعفا شایعه‌ای تکراری و فاقد خلاقیت شده. از شایعه‌سازانی که چندین صفحه دیالوگ تخیلی و مهیج می‌نوشتند و حتی میزانسن هم می‌چیدند واقعاً بعید بود به این سطح تنزل کنند. برای پوشاندن دعوای دولیستی‌ها و مشاجره بی‌لیست‌ها، به شایعات خلاقانه‌تری نیاز است».

آسیب دیدگان عین الاسد به 109 نفر رسیدند

دست آخر اینکه، در حالی که در تازه‌ترین آمار ارائه شده، شمار نظامیان آسیب‌ دیده حمله ایران به پایگاه امریکا در عراق به ۱۰۹ نفر رسیده، رئیس ‌جمهور امریکا که همواره سعی داشته خسارات جانی وارده به نظامیان امریکایی را کم‌ اهمیت جلوه دهد، گفت: بعداً متوجه این آسیب‌ها شدم. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه بلومبرگ، دونالد ترامپ روز دوشنبه پس از اینکه وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که در ۱۰۹ نفر از نظامیان امریکایی پس از حمله ایران به عین‌الاسد در ماه ژانویه «آسیب مغزی خفیف» تشخیص داده شده است، گفت که بعداً متوجه آسیب‌های مغزی شده است. او ماه گذشته این آسیب‌ها را به عنوان «سردرد» اعلام کرده و آنها را مشابه آسیب‌ها و جراحات دیگر مانند قطع عضو ندانست. ترامپ روز دوشنبه گفت: آسیب مغزی وجود دارد، اما من آن را کمی متفاوت‌تر از بسیاری دیگر جلوه دادم و نظرم را در این باره عوض نخواهم کرد.

خراسان

کارمندان دولت امتحان شبکه‌های اجتماعی می دهند

بر اساس دستورالعمل ارسالی از سوی یک نهاد مسئول دولتی به همه سازمان ها و ادارات دولتی، از مدیران مربوط خواسته شده به منظور تقویت و توسعه توانمندی های عمومی کارمندان دولت، برای برگزاری دوره هایی چون "شبکه های اجتماعی و سواد رسانه ای" برای همه کارکنان اقدام کنند تا این افراد ضمن آشنایی با کارکردها و آسیب های این شبکه ها، مواردی چون مسائل حقوقی ناظر بر فعالیت در این شبکه ها، فرصت ها و تهدیدهای گسترش شبکه های اجتماعی در سازمان های دولتی و نیز حریم خصوصی و امنیت در فضای مجازی را بهتر بیاموزند. در پایان این دوره، از کارمندان آزمون کتبی نیز گرفته خواهد شد.


دستور رئیس جمهور برای تامین رایگان 7 کالای مردم سیستان و بلوچستان

طبق بخشنامه روزهای اخیر یک مسئول مهم اقتصادی به تعدادی از نهادها و دستگاه ها، اعلام شده حسب تاکیدات رئیس جمهور برای کمک‌رسانی به مردم گرفتار در حوادث طبیعی، مقرر شده اقلام مورد نیاز سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان به میزانی که وزارت صنعت در اواخر دی ماه اعلام کرده است، به صورت رایگان در اختیار ستاد مدیریت بحران این استان قرار بگیرد که شامل آرد، برنج، شکر، روغن، جو، ذرت و گوشت قرمز خواهد بود.

آرمان

دریافتی یارانه‌بگیران ۵ میلیون تومان شد

حدود ۱۰ سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گذشته است و دولت‌ها ۱۰۸ مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده‌اند. گفتنی است این مساله نشان می‌دهد که طی این دوران حدود چهار میلیون و ۹۱۴ هزار تومان برای هر نفر پرداخت شده است. این در حالی است که طی این سال‌ها سبد یارانه‌بگیران گرچه کم و زیاد شده است اما همواره عمده جمعیت ایران در آن قرار داشته‌اند؛ به‌طوری که در این میان می‌توان گفت اکنون حدود ۷۸ میلیون نفر در هر ماه خواستار دریافت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هستند که در بین آنها از افراد نیازمند تا پردرآمد و کسانی که احتیاجی به دریافت این مبلغ ندارند، نیز حضور دارند.
شناسایی5 هزار انشعاب غیرمجاز در لرستان

از ابتدای امسال تاکنون حدود پنج هزار مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است. گفتنی است بر اساس این خبر مدیرعامل آبفار لرستان با بیان اینکه از نظر مقدار تولید آب به‌مراتب بالاتر از سرانه تعریف شده هستیم، اظهار کرده است: در این میان در مناطق روستایی کنتورهای حجمی عمدتادستکاری یا تخریب می‎شوند. بنابراین در این شرایط حدود ۳۰ درصد پرتی در روستاها داریم. علیرضا کاکاوند، مدیرعامل آبفار لرستان در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه براساس کنتورهای خانگی در شبانه‎روز حدود ۱۵۰ لیتر آب تحویل هر مشتری شده‎ است، عنوان کرده است: در برخی از روستاها سرقت آب انجام می‎شود. در این راستا برآورد ما این است که این رقم حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر در شبانه‎روز است؛ یعنی می‌توان گفت دو برابر نیاز؛ که بخشی از آن به دلیل فرسودگی شبکه‎های توزیع هدر می‎رود و بخشی هم به خاطر سرقت آب و آبیاری باغ‌ها و کارهایی از این دست است، رخ می‌دهد.

پست کنایه‌آمیز جواد عزتی

جواد عزتی، پست جدیدی در اینستاگرامش منتشر کرده که به نظر می‌رسد واکنشی به نامزد نشدن در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد باشد. در حالی که بسیاری از منتقدان و مخاطبان سینما جواد عزتی را به خاطر بازی خوبش در «شنای پروانه» یکی از بخت‌های اصلی کسب سیمرغ بهترین بازیگر مرد می‌دانسته‌اند، نام این بازیگر حتی جزو نامزدها هم‌ نبود و تنها برای نقش مکمل نامزد دریافت سیمرغ شده است. این در حالی است که جواد عزتی با انتشار تصویر و دیالوگی از فیلم «شنای پروانه» در اینستاگرام نوشته است: «کار خوبه خدا درست کنه، سلطان محمود خر کیه!» پستی که نظرات کاربران اینستاگرام پای آن نشان می‌دهد برخی آن را واکنش جواد عزتی به نامزد نشدن در فهرست بهترین بازیگر مرد برداشت کرده‌اند.            

مهاجرت کیمیا با اصرار همسرش

مهرو کمرانی، سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد ماجرای مهاجرت کیمیا علیزاده بیشتر توسط همسر او پیگیری و اجرایی شده است، گفته است: در این رابطه بعد از این موضوع چند بار با علیزاده مکالمه داشته‌ام اما وارد جزئیات نشده‌ایم و فقط احوالپرسی کرده‌ایم. این در حالی است که در این میان می‌توان گفت قطعا این تصمیم، تصمیمی بوده است که همسرش گرفته است. در این راستا زمانی که هر فردی مخصوصا با فرهنگ ایران متاهل می‌شود دیگر نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد. مهرو کمرانی، سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان در ادامه سخنانش در این باره افزوده است: کیمیا علیزاده صددرصد تحت‌تاثیر و اصرار همسرش این تصمیم را گرفته است؛ وگرنه اگر او واقعا قصد مهاجرت داشت قبل از رفتنش برای ایران بازی نمی‌کرد تا کار به مراتب راحت‌تری برای مبارزه در کشور دیگری داشته باشد.
از طرفداران کی‌روش عذرخواهی می‌کنم

خداداد عزیزی که میهمان برنامه گزارش ورزشی شبکه خراسان رضوی بوده در خصوص دوران کارلوس کی‌روش و وضعیت این روزهای فوتبال ایران گفته است: از کی‌روش به ویلموتس و از او هم به اسکووچیچ رسیدیم. این خودش بهترین جواب است. در حال حاضر باید برویم و دنبال کی‌روش بگردیم. از طرفداران کی‌روش عذرخواهی می‌کنم. مدتی از رفتار کی‌روش انتقاد می‌کردم، اما هیچ وقت در حدی نبوده‌ام که از لحاظ فنی در مورد کی‌روش صحبت کنم. کی‌روش کجاست و ما الان کجا هستیم؟ فدراسیون فوتبال هم خودش نمی‌داند چه‌کار می‌کند. در تلویزیون علنا اعلام می‌کنند که مربی داخلی گزینه اصلی است، اما یک مربی خارجی استخدام می‌کنند. فدراسیون فوتبال اختیاری در مورد انتخاب اسکوچیچ نداشت.

بازداشت مدیران ۳ رستوران مشهور در تهران

دادسرای ارشاد اعلام کرده است: مدیران ٣ رستوران مشهور در تهران به جرم ایجاد فضای مغایر با شئونات اخلاقی و مذهبی بازداشت شده‌اند. در این رابطه دادسرای جرائم امنیت اخلاقی افزوده است: گفتنی است همچنین پس از دریافت گزارش‌های مردمی، با شناسایی عوامل خاطی در سه رستوران فردوسی، شبستان و دیوان، مبنی بر فراهم ساختن فضای این رستوران‌ها به جهت اختلاط و رقص زن و مرد، نسبت به بازداشت آنان و پلمب این اماکن مبادرت کرده است. در این راستا بر اساس این خبر می‌توان گفت شهروندان تهرانی می‌توانند در صورت مشاهده هر نوع هنجارشکنی منافی عفت عمومی، گزارش خود را در بستر فضای مجازی به شماره ۰۹۰۵۴۳۰۹۴۸۴با دادسرای جرائم امنیت اخلاقی در میان بگذارند.

چه کسی دایی را ردصلاحیت کرد؟

اجرای ردصلاحیت علی دایی در ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی به بحثی داغ در فوتبال و ورزش ایران تبدیل شده است و هیچ نهادی حاضر نشده است مسئولیت این اقدام را برعهده بگیرد. گفتنی است در تازه‌ترین موضع‌گیری در این ارتباط، رئیس مرکز حراست وزارت ورزش انجام هرگونه استعلام یا اظهارنظر حراستی درباره علی دایی چهره برجسته و جهانی فوتبال ایران را تکذیب کرده است. این در حالی است که بعد از اینکه علی دایی اعلام کرده وزارت ورزش و مشخصا حراست این وزارتخانه با حضور او در راس کادرفنی تیم ملی فوتبال مخالفت کرده، رئیس مرکز حراست وزارت ورزش این موضوع را رد کرده است. سمیعی در این باره گفته است: در مورد آقای دایی نه استعلامی از حراست این وزارتخانه انجام شده و نه حراست اظهارنظری در این مورد داشته است.

چرا دادکان ثبت‌نام نکرد؟

محمد دادکان، یکی از گزینه‌هایی بوده است که احتمال می‌رفته است در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کند اما این اتفاق در نهایت صورت نگرفته است. در مورد دادکان می‌توان گفت او متولد ۱۵ آبان سال ۳۳ است و ۱۵ آبان امسال ۶۴ سالگی خود را پشت سر گذاشته و وارد ۶۵ سالگی شده است. این در حالی است که طبق قانون  ورود به انتخابات تا ۶۵ سالگی مجاز است. بنابراین بر این اساس از نظر قانونی محمد دادکان نمی‌توانسته است وارد عرصه انتخابات شود.

آخرین جزئیات سربازی دانشجویان اخراجی

درباره جزئیات ادامه تحصیل مجدد دانشجویان اخراجی و وضعیت خدمت وظیفه آنها بیشتر بدانید: در این راستا برخی از دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها درباره امکان ادامه تحصیل مجدد و وضعیت خدمت سربازی خود سوالاتی دارند که در این گزارش به آنها پاسخ خواهیم داد. گفتنی است از سوی دیگر مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، دانشجویان اخراجی که مشمول خدمت وظیفه هستند، نمی‌توانند ادامه تحصیل دهند و در نتیجه باید به سربازی اعزام شوند.

«تریاکی بودن مرغ‌ها» تکذیب شد

سازمان دامپزشکی کشور طی اطلاعیه‌ای، مباحث مطرح شده درباره «تریاکی بودن مرغ‌ها» را تکذیب کرده است. در این رابطه بر اساس این خبر می‌توان گفت سازمان دامپزشکی کشور طی اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر طرح ادعای از اساس جعلی «وجود مرغ با طعم تریاک» که موجب تشویش اذهان‌خاطر هموطنان شده است، خواستار پیگیری این دست اخبار از سوی منابع معتبر و موثق شده است. لذا در این راستا سازمان دامپزشکی کشور ضمن تکذیب شدید بازنشر چنین اکاذیبی در فضای مجازی که موجب تشویش اذهان‌خاطر هموطنان عزیزمان می‌شود، خواستار پیگیری این دست اخبار از سوی منابع معتبر و موثق شده است.

تکذیب توئیت درباره شهید سلیمانی

سردار شریف در واکنش به انتشار توئیتی پیرامون نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در ماجرای فتنه ۷۸ و ۸۸ گفته است: محتوای توئیت منتشر شده صحت ندارد و حاج قاسم مسئولیت و حضوری در قرارگاه ثارا... نداشته است. گفتنی است در پی انتشار توئیتی مبنی بر نقش سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در ماجرای فتنه ۷۸ و ۸۸ و حضور در قرارگاه ثارا...، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با رد این مطلب، گفته است: سردار سرافراز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ماجرای فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ مسئولیتی نداشته‌اند و ماموریت اصلی آن شهید گرانقدر در حوزه برون مرزی و نیروی قدس سپاه و کمک به جبهه مقاومت و مقابله با توطئه‌های دشمن و تروریسم تکفیری علیه ملت‌های منطقه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حیف IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    2 1
    فقط قاسم سلیمانی عزیز حیف شد............

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس