کد خبر 1040288
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
ترامپ: همه نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات ضعیف هستند

رئیس جمهور آمریکا یک راهپیمایی و کارزار انتخاباتی را در آستانه نخستین رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ میلادی در نیوهمپشایر برگزار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک راهپیمایی و مراسم انتخاباتی را در آستانه نخستین رقابت های مقدماتی انتخابات 2020 در نیوهمپشایر برگزار کرده است که اقدامی برای بی اثر کردن تلاش های دموکراتها برای برکنار کردن وی به شمار می رود.

ترامپ روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: چه کسی ضعیف ترین نامزد دموکراتها است؟ به نظر من همه آنها ضعیف هستند. آنها همگی در حال منازعه و جدال با هم هستند.

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه ضمن طعنه زدن به انتخابات درون حزبی هفته گذشته در ایالت آیوا گفت: حزب دموکرات می خواهد برنامه های بهداشتی و سلامت مردم را اداره کند ولی آنها حتی نمی توانند انتخابات را در ایالت آیوا برگزار کنند. آیا کسی می داند چه کسی واقعا در انتخابات آیوا به پیروزی رسید؟

نخستین انتخابات مقدماتی در دو اردوگاه دموکرات و جمهوریخواه برای تعیین نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، امروز سه شنبه در ایالت نیوهمشایر برگزار می شود.

در این انتخابات، سرنوشت 24 دلیگیت (هیات انتخاب کننده) در حزب دموکرات و سرنوشت 22 دلیگیت در حزب جمهوریخواه تعیین می شود.

در انتخابات انجمن های حزبی ایالت آیووا که روز سوم فوریه به عنوان نخستین انتخابات در تورنمنت تعیین نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد، تکلیف 41 دلیگیت دموکرات ها و 40 دلیگیت جمهوریخواهان مشخص شد.

تاکنون دونالد ترامپ 39 دلیگیت و رقیب هم حزبی وی، ویلیام ولد، یک دلیگیت در اردوگاه جمهرویخواهان کسب کرده اند.

نامزدهای حزب جمهوریخواه به حداقل هزار و 276 دلیگیت نیاز دارند تا در کنوانسیون ملی حزب در تابستان به پیروزی برسند. این عدد برای نامزدهای حزب دموکرات هزار و 991 عدد در کنوانسیون ملی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس